Kis helyen sok jó szerszám. A legfontosabbak gyűjteménye jó áron.
Ha valakinek számít: van benne anyag, méretéhez viszonyítva meglepően súlyos, 200 g körüli a tömege.
Az emberi faj kétkedő típusú egyede vagyok: rendesen csak a tények és az eredmények győznek meg. Így aztán bizalmatlanul vettem kézbe a szerszámkészletet. Jól néz ki, ez biztató, de láttam már karón varjút. Finoman be van olajozva. No, ez derék! Elég sokba kerül, ennyit csak elvárhatunk. Igen ám, de a hasonló tudású eszközökkel összevetve gyanúsan olcsó! Vajon megéri az árát? Nosza, szálljunk alá, és szereljünk vele ezt-azt!
Elsősorban a láncbontó miatt vettem meg ezt a készletet. Éppen erre lett volna szükségem, de külön csak jóval drágábban kínálták. A régi lánc szétbontása simán ment, az új méretre szabása nem különben. Az sem lett volna gond, ha nem hét sebességes láncom van, mert a szerszámot más típusokra is felkészítették. A láncbontó tehát kifogástalan! Következzen az állítható kormányszár rögzítőcsavarjának megszorítása. Jó erőben vagyok (még), egy ilyen csavar nem fog ki rajtam. Húzom rendesen, érezni, ahogy az imbuszkulcs rugalmasan csavarodik, már attól félek, eltörik vagy megnyomorodik. Félő, hogy a menet is megszakad, hát inkább abbahagyom. A csavarnak semmi baja, és az imbuszkulcs is sértetlen. Ez is jól vizsgázott! No de van-e minden csavarhoz megfelelő méret? Ha már benne vagyok, ellenőrzöm az összes csavart, nem lazult-e meg. Kormányszár, V fékek, sárvédők és a többi: mindenhez van megfelelő méretű kulcs. Még tárcsafékhez való T25 torx kulcsot is találok: egyszer talán hasznát is veszem… Mi van még? Lapos- és csillagfejű csavarhúzó. Igen, szükség lehet rájuk, a váltók beállításához, a lámpák bilincsét rögzítő csavar meghúzásához stb. Ezek mind rendben vannak, nincs értelme kísérletezni velük, de azért megnézem, hogy méretre jók-e a szerszámok. Szerencsém van, a csavarhúzók feje, éle illeszkedik a csavarfejek hornyához. A hátsó lámpa fedelének szerelése a csillagfejű csavarhúzóval éppenséggel megoldható, ehhez a feladathoz azonban jobb volna egy finomabb eszköz. Nocsak, nocsak! Szóval mégiscsak van olyan szerelvény, ami zavarba hozza ezt a szerszámkészletet.
A gyűjtemény összesen tizenegyféle eszközt tartalmaz. Minden van a kínálatban, amit ésszerű egy csomagba szervezni. Persze kellene még gumileszedő, küllőkulcs, pipaszurkáló, szemüvegdarálóhoz való vitorla, mindezeket azonban, a velük végzendő munka jellege miatt, jobb külön megvalósítani. A szerszámok kezelhetősége így nem szenved csorbát: éppen kézre áll valamennyi. A tervezés szinte tökéletes, a kivitelezés hibátlan, a méretek pontosak.
A szerszámok, beleértve a keretet (vagy vázat, ahogy tetszik), rozsdamentes, erős, rugalmas, szívós króm-vanádium ötvözetű acélból készültek. Az egyes eszközöket el lehet forgatni: beállíthatjuk őket aszerint, hogy milyen helyzetben akarunk velük dolgozni. A keret nem csupán markolatként, hanem erőkarként is szolgál. A terhelhetőség korlátain belül kellő nyomatékot lehet vele kifejteni. Ezt értsük úgy, hogy tanácsos visszafogni az erőnket, mert a csavarokat is túl lehet húzni, és tönkretehetjük a szerszámokat is.
Mit is mondhatnék még? Végül is meg vagyok győzve! Tényleg jó ez a szerszámkészlet. Nem az egyedül üdvözítő megoldás, de a ráfordított összeget feltétlenül megéri.
Minden egyszerűbb szerelési feladat megoldható vele. A hozzám hasonló városi és túrázó harcosok egyetlen útjukon sem nélkülözhetik.