Kis helyen (pl. nyeregtáskában) elfér.
Egyszerű használni.
Élettartam garancia..
Viszonylag olcsó.
Mivel félig-meddig univerzális szerszámról van szó, így ennek is megvan a maga "mindenre jó, de tökéletesen semmire" sem használható tulajdonsága.
Karbon vázakhoz nem éppen ideális, félő, hogy nagy erőkifejtés esetén eltöri a láncvillát.
A küllőkulcs a kialakításából eredően hamar tönkreteszi a küllőanyát.
Hazánkban nehéz beszerezni.
Hiánypótló szerszám volt számomra, ami a menet közbeni felszerelést illeti. Nálam az esetek 90%-ában a menet közbeni küllőtörés "soroldalról" volt.
Ezzel a kis készséggel a hátsó kereket erőkarként használva le lehet lazítani a kazettatest záróanyáját, ezután a kereket kivéve a kazettatest eltávolítható, a törött küllő cserélhető. Feltéve ha vagyunk annyira elvetemültek, hogy rendelkezünk pótküllővel. A küllőcseréhez, küllőkulcs funkció is biztosított, amely aktiválásával és használatával (ehhez a jó szem mellé ajánlott 1-2 db gyorskötöző is...) a kerék ismét menetkész állapotra hozható. Mazochisták kereket is centrírozhatnak vele, de a küllőanyákat erőteljesen igénybe veszi, mivel kicsi felületen kapaszkodnak meg rajtuk.
Anyaga, kidolgozása alapján tartósnak ígérkezik, kidolgozása nem dizájn, hanem használati célokat szolgál.
Karbon vázak kapcsán (bár a szénkupac oútimon próbáltam ki) nem igazán erőltetném használatát. Néhány négyzetcentiméternyi felületen a nagy erőhatás következtében (622-es kereket tekerünk 2 izmos kézzel...) hatalmas feszültség keletkezhet. mely nem kívánt következményekkel járhat, bár célunkat úgyis elérjük :)
Menet közbeni sorlevételre, felszerelésre, küllőcserére, minimális centrírozásra.