Brutál erős anyagból van, nem használom sokat, de amikor igen, kapja az ívet, de nem nyalódik, kenődik. A kulcs nem hagy rajta nyomot, csak a kazetta záróanyája tudta kicsit megsérteni. Olcsó volt.
Nincs
Egyik legjobb szerszámom.
Brutál erős anyagból van, nem használom sokat, de amikor igen, kapja az ívet, de nem nyalódik, kenődik. A kulcs nem hagy rajta nyomot, csak a kazetta záróanyája tudta kicsit megsérteni. Olcsó volt.
Nincs
Egyik legjobb szerszámom.
Olcsó, kicsi.
használata nagyon egyszerű,
Jól illeszkedik a shimano racsnihoz,
Könnyű vele dolgozni.
Nincs, talán annyi, hogy nincs hajtókar hozzá, így használatához kell egy villáskulcs (de így legalább kisebb helyet foglal a szerszámos ládában...)
otthoni barkácsoláshoz, minden kerékpárosnak...
Mindössze 700 Ft volt a racsnileszedő és sokat nem használom, de jó, ha van
Könnyű használni, pillanatok alatt fel-le lehet rakni a kazettát
Az anyaga is elég keménynek tűnik, a villáskulcs és a fogónak sincs nyoma rajta, meg se karcolták, mintha új lenne
Nem találtam eddig még
Kazettát leszedni/felrakni
[Pici játéka van a racsni és a szerszám bordái között, de - mint az előnyöknél írtam - nem nyíródnak el a bordák (sem az alkatrész, sem a szerszám esetében). Gyengébb (pontatlan) minőségű shimano UG szabvánnyal rendelkező alkatrészek esetén előnnyel is járhat.]
Shimano UG racsni leszedő, mely nagyon hasonlóan néz ki mint a kazettához használatos szerszám (de annál átmérőben nagyobb).
A hidegmunkaacél minősége kifogástalan, nem csavaradik (lágy), vagy törik (merev). A felület sötét színre munkált (talán "kékítés", olajmerítéses oxidréteg), mindenesetre csak a satuzás tudta kissé megerőszakolni az eszközt.
A villáskulccsal nem lehetett produkálni azt az erőkart amivel le tudtam volna szedni a sok éve rágyógyúlt racsnit a kerékről. Ilyenkor jön a satuzás (szerszám satubafog, rá a kereket, s azt tekergetni, mint valami IFA kormányt - méretre is, nehézségre is kb. stimmel a hasonlat).
Ilyen erőhatásnál is csak a satuba fogott rész sérült, a bordák épek maradtak (szerszámon is alkatrészen is), rendesen felfekszik a szerszám. A bordák hossza teljesen jó (stabilan áll), a szélessége kissé keskenyebb mint az alkatrész profilja (behelyezve s tekergetve, kotyog; nem szorul), de elég magas a perem, hogy ne nyírjon el semmit. Ezt a hátrányoknál említettem, de mint írtam, akár előnye is lehet. (egyébként, más régebbi racsni leszedő is produkált ezt).
Valódi hátránnyal, ami a szerelést megnehezítette volna ezidáig nem találkoztam.
Shimano racsnik leszedéséhez.
Cr-Mo
Fekete
Menetes fogaskoszorúkhoz ajánlott
Az XLC egy fiatal, magas technikai szinten dolgozó, nemzetközi márka. A márkanév 2003-ban mutatkozott be, mint a Haibike és Winora kerékpárok alapfelszereltsége, főleg kormányok, kormányszárak és nyeregcsövek terén.
2005-ben az Acell Group tulajdonában lévő XLC márkát a csoport leányvállalata, a Winora gondozásába adták. Innentől világszerte ismertté válik a név. A cég 100 éves tapasztalatából táplálkozva megalkotott alkatrészek a legkeményebb teszteket kell, hogy kiállják, mielőtt mindennapi a használatba bocsátják őket.
A XLC minden féle kerékpáros stílushoz és igényhez kínál kiegészítőket, alkatrészeket és ruházatot. Ezeket több teljesítményszintre osztva segítik a választást, hogy azt kapd a pénzedért, amire vágysz.
A kínálat alján áll a Basic Line, amely a kényelmet és tartósságot kereső szabadidős bringásoknak készült. Sportosabb felhasználásra ajánlott a Comp széria, amelyhez duplán húzott 6061-es alumíniumot használnak. A Pro szett profikat is kielégítő minőséget kínál, de olyan áron, hogy még a további álmodozásaidat is valóra tudd váltani. A Pro SL széria pedig már országúti, xc, vagy marathon versenyigényeket is kielégít, és magas minőségű és könnyű 7075-ös és 2014 T6, 3D formázott alumínium alapanyagból készül.