Avid BB7 2012 tárcsafék

183 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
  • Modellév:
    2012
    (frissítve: 2012.05.)
  • Listaár: 20.940 Ft - 23.590 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK



181-183 (183 vélemény)
Rendezés

hBR avatar
hBR
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 1000-2000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Fog mint a zöld festék. Iszonyatos ereje van. Nekem egy 203-as van. 1 ujjal simán lehet húzni pedig egy szarfos fékkarom és bowdenem van hozzá. Iszonyatosan meg lehet vele állni
Hátrány
A fékbetét tartó rugó nem húzza mindig vissza rendesen a betétet és ezért cincog nagyobb sebességnél.
Tapasztalat
mindenképpen érdemes ilyet venni... VEGYÉTEK
Erre ajánlom
Bárkinek bármire.
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Franco P avatar
Franco P
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Nagyon könnyű beállítani! Fog rendesen pedig még nem teljesen kopott be!
Hátrány
Kicsit sztem nagy a test, de nem vészes!
Tapasztalat
Engem eddig mindig megfogott, pedig egy szar acera fékváltókarral van ,ami akadozik is néha, szval akinek viszonylag olcsón kell jó fék ne habozzon...
Erre ajánlom
Ajánlom túrától a streeten át egészen a lightosabb dh-ig!ha komolyabban dh-zol akkor juicy!:)
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Matteo avatar
Matteo
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2002, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
AVID !!! Jó vele vagánykodni, könnyen beállítható a betétek helyzete, jól adagolható.
Hátrány
Mivel bowdenes a fék, csak 1 dugattyús. Amúgy semmi.
Tapasztalat
jobb, mint a v fékek, bár defektnél én speciál szenvedek 1-2 percet a hátsókerék visszatételénél, a tárcsa miatt.
Erre ajánlom
XC-seknek, ugrálós hülyéknek, akik meg is akarnak állni néha...
4 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

181-183 (183 vélemény)
Rendezés
 
típus:

mechanikus


 
fékkar anyaga:

a fékkar nem tartozék


 
féktest anyaga:

alu


 
fékpofa típusa:

fémes


 
féktárcsa mérete:
  • 140mm

  • 160mm

  • 185mm

  • 203mm


 
szín:
  • grafitszürke (MTB)

  • ezüst (Road)


 
dugattyúk száma:

2


 
állítási lehetőség:

rugóerő és fékbetét távolság


 
fékbetétcsere:

szerszám nélkül


 
fékpofa utánállítás:

kézi


 
féktárcsa felfogatás:

6 csavaros


 
tartozék adapter típusa:
  • IS

  • adapter nélkül: PM


tömeg:

329g


 
további információk:
  • Precíz beállíthatóság, rendkívüli fékhatás és adagolhatóság, szerszám nélküli fékbetét csere, alacsony karbantartás igény, kedvező súly: 329g
  • Féktest: Hidegen kovácsolt alu. CNC megmunkálással
  • Csapágyazott fék mechanizmus
  • Állítható rugóerő és fékbetét távolság
  • Szerszám nélkül cserélhető fékbetétek
  • Fékkar (Road): Országúti és canti fékkaral használható
  • Fékkar (MTB): Avid fékkarokkal használható
  • Féktárcsa: Magas minőségi előírásoknak megfelelő "G2 CleanSweep" kialakítású féktárcsa, kiváló hőelvezető képességgel. Kompatibilis a 6 furatos tárcsás agyakkal.
  • A termék egy tárcsaféket+tárcsát tartalmaz, mely a hozzá adott adapterekkel előre és hátra is felszerelhető.

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.