Avid Elixir 3 tárcsafék

6 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.05.)
  • Listaár: 33.600 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK




Zsohi avatar
28 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

2013-as model!

203-as HS1 tárcsával használom amivel könnyedén megbírkózik, még egy nem túl jó fékbetét társaságában is, így e téren szerintem kiválóan helytál az Elixir 3. A gyári fékkarral egészen jól adagolható a fékerő, melegedéstől tartani nem igazán kell a DOT 5.1es olaj nagyon jól végzi a dolgát és a HS1-es tárcsa se igazán melegszik. 

Olajfolyást még nem tapasztaltam, igaz nem is használom régóta...

Búgást, ciripelést, nyikorgást vártam, mert a korábbi modelleket sokan szidták e "nagyszerű" tulajdonsága miatt, de úgy tűnik, hogy a 2013-as modelnél javították az Avid szakemberei. 

ui: Csoda szép az egész, és egész jó súlyban van :D

 

 

Frissítve másfél év használat után!

 

Megfelelő fékerő minden körülmény között a hozzá adott Avid HS1 tárcsával, nyomáspont nem vándorol. A fékkar tetszőleges oldalra szerelhető, fékkar távolság állítható tág határok között. 

Nem igényeli a rendszeres szervizelést ezáltal a kevésbé hozzáértőknek jó választás lehet. 

Hátrány

Az első olajos fékem volt ezáltal nem volt viszonyítási alapom, de mára már járt a kezem alatt Shimano és Hope olajos fék is. Szóval sikerült megtapasztalom, milyen is egy jó fék. Viszont ez nem az:

-Gyenge minőségű cső ami nyúlóssá teszi a féket.
-Egy ujjas fék, de egy ujjal szinte lehetetlen a kereket blokkolni 200mm-es tárcsával is.
-A fékerő jóval alacsonyabb egy jobb minőségű fékhez képest.
-Személyre szabni minimálisan lehet csak, azt is szerszámmal.
-A légtelenítése egy borzalmasan szenvedős folyamat.

Erre ajánlom

CC és All mountain. 

Ennyiért vettem
65$
Csatolt képek
Avid Elixir 3  2013 tárcsafék
Avid Elixir 3  2013 tárcsafék
10 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
típus:

Hidraulikus


 
fékkar anyaga:

Alumínium


 
féktest anyaga:

Alumínium


 
fékpofa típusa:

Műgyantás


 
olaj típusa:

DOT 5.1


 
féktárcsa mérete:
  • 140 mm
  • 160 mm
  • 180 mm
  • 200 mm

 
szín:
  • szürke
  • fehér

 
dugattyúk száma:

2


 
szimmetrikus fékkar:

Igen


 
fékbetétcsere:

hátulról cserélhető


 
fékpofa utánállítás:

automatikus


 
féktárcsa felfogatás:

6 csavaros


tömeg:

398 g (160 mm-es tárcsával)


 
további információk:
  • Hátulról cserélhető fékbetét
  • Új, rejtett olajtartály és továbbfejlesztett hardver
  • Új alu fékkar test, Integrált fékkar távolság állítás
  • 2 dugattyús féktest egyenes kábel csatlakozással
  • Matchmaker kompatibilis
  • Tárcsa: Új HS1 féktárcsa (160mm)

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.

1-7 (7 kérdés)

Kérdések Statisztika
Avid Elixir 3 Légtelenítés...
5 válasz
utolsó: 2022. aug.
Formula rx vagy Avid Elixir 3
1 válasz
utolsó: 2021. aug.
Avid Elixir 3 fék probléma
3 válasz
utolsó: 2019. nov.
Avid Elixir 3 Fékcső méretre vágása hogyan?
1 válasz
utolsó: 2014. dec.
Avid Elixir 3 vagy Avid DB3?
3 válasz
utolsó: 2014. aug.
Avid Elixir 3 féknyergében a dugattyút hogyan tudom vissza nyomni?
3 válasz
utolsó: 2014. máj.
Avid Elixir 3-at milyen hosszú csővel rendeljem Dartmoor Two6-hez?
2 válasz
utolsó: 2012. okt.
1-7 (7 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Avid Elixir 3 termékkel kapcsolatban: