2013-as model!
203-as HS1 tárcsával használom amivel könnyedén megbírkózik, még egy nem túl jó fékbetét társaságában is, így e téren szerintem kiválóan helytál az Elixir 3. A gyári fékkarral egészen jól adagolható a fékerő, melegedéstől tartani nem igazán kell a DOT 5.1es olaj nagyon jól végzi a dolgát és a HS1-es tárcsa se igazán melegszik.
Olajfolyást még nem tapasztaltam, igaz nem is használom régóta...
Búgást, ciripelést, nyikorgást vártam, mert a korábbi modelleket sokan szidták e "nagyszerű" tulajdonsága miatt, de úgy tűnik, hogy a 2013-as modelnél javították az Avid szakemberei.
ui: Csoda szép az egész, és egész jó súlyban van :D
Frissítve másfél év használat után!
Megfelelő fékerő minden körülmény között a hozzá adott Avid HS1 tárcsával, nyomáspont nem vándorol. A fékkar tetszőleges oldalra szerelhető, fékkar távolság állítható tág határok között.
Nem igényeli a rendszeres szervizelést ezáltal a kevésbé hozzáértőknek jó választás lehet.
Az első olajos fékem volt ezáltal nem volt viszonyítási alapom, de mára már járt a kezem alatt Shimano és Hope olajos fék is. Szóval sikerült megtapasztalom, milyen is egy jó fék. Viszont ez nem az:
-Gyenge minőségű cső ami nyúlóssá teszi a féket.
-Egy ujjas fék, de egy ujjal szinte lehetetlen a kereket blokkolni 200mm-es tárcsával is.
-A fékerő jóval alacsonyabb egy jobb minőségű fékhez képest.
-Személyre szabni minimálisan lehet csak, azt is szerszámmal.
-A légtelenítése egy borzalmasan szenvedős folyamat.
CC és All mountain.