Avid Juicy 5 tárcsafék

88 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév:
    2007
    (frissítve: 2007.03.)
  • Listaár: 34.000 Ft

Használt Avid Juicy 5 első fék eladó
5.000 Ft
új árához képest: -85%

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK




Metarc avatar
4 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 6 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

- brutálisan jó fékerő

- jó adagolhatóság

- kellően rugalmas, mégis masszív gyári olajvezeték

- megbízható, masszív dugattyúház

Hátrány

- mivel nincs 2 oldali betét állítási lehetőség, mint a Juicy 7-nél, kicsit nehéz belőni, hogy a tárcsa félúton legyen a 2 pofa közt, és ne érjen hozzá egyik oldalról sem; csak a kilazított adapter kicsi játékával lehet meghúzás előtt, de nehéz ugy tartani meghúzáskor hogy ne mozduljon el

- ici-picit nehezebb a sorstársaknál

- kicsit drágállom, ezért csak 4 répa

Tapasztalat

kiba jó fék; jobb mint a Hayesek, a Shimanokról már nem is beszélve;

nekem elöl 203-as, hátul 185-ös van, de elég lett volna az egyel kisebb mindkettő helyett;

 no melegedés, de legalábbis baromi gyorsan visszahűl

Erre ajánlom

Tárcsától függően:

 

Elöl:

- 160 ---> XC/maraton 65 kg-ig

- 185 ---> XC/maraton 65 kg fölött

- 203 ---> DH, erősebb telóval, hogy ne csavarja

 

Hátul:

- 160 ---> bárkinek akármire, bőven elég (talán 150 kg esetén érdemes hátra is 185-öset venni :-D)

Ennyiért vettem
27000 * 2
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.