Avid Juicy 5 tárcsafék

88 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév:
    2007
    (frissítve: 2007.03.)
  • Listaár: 34.000 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK




KBalazs avatar
23 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 85%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, 500-1000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Kicsit szerkesztettem a véleményt, mert néhol pontatlan voltam.
Alapjában véve egész jó kis fék, nekem legalább is nagyon bejön.

-Szép a Juicy 5 külleme, nem látványos, de ilyen kategóriában nem is kell annak lennie.

-Fékezési tulajdonságai is elég jók: nekem 203-as G2CS tárcsával nagyon jól fog, DH-ra is merem ajánlani ("enyhe dh-ra" 70 kilóig, de egyébként inkább elixirt érdemes erre a célra venni), kiválóan adagolható.

-Az állíthatósága már nem olyan nagy, fékkartávolságot lehet állítani csak, azt is kulccsal.

-Nagy tárcsával nem melegszik annyira, hogy beliluljon a tárcsa (ez felhasználásfüggő, de nekem még nem sikerült juicy-val tárcsát beégetni, pedig nem kímélem őket) , de azért vigyázni kell egy komolyabb lejtő után, hogy meg ne égesse magát vele az ember, viszont nagyon hamar lehűl ami komoly előny, bár ez inkább a tárcsának köszönhető.

-Elég tartós, maga a tárcsa, a pofák és a fék többi része is pedig estem már vele, még pofákat sem cseréltem már másfél éve és még van rajta bőven fékfelület. Köszönhetően annak hogy nagyon elterjedt márka, továbbá hogy rengeteget eladtak belőle,nagyon sok pótalkatrész van hozzá újban és használtban egyaránt.

-Olaj: nos DOT olajat fogad ami nem drága és bármelyik autós boltban meg lehet vásárolni
Ha jól van légtelenítve, és sehol sem enged, akkor nem levegősödik fel.

-Az ára is előnyös (volt): újonan 15000 ért vettem az Avid Juicy 5-öt.

-Szerszám nélkül cserélhető fékpofák (majdnem, nem tudom hogy ki hogy van vele de nekem mindig le kell vennem az egész féktestet a vázról ,hogy érdemben hozzáférjek a betétekhez, vagy pedig szét kell kicsit nyomni a fékpofákat, amihez meg már szerszám kell).
 

Hátrány

Szokásos avid probléma hogy az egész féktestet állítgatni kell hogy ciripelés nélkül fusson, néha elég idegesítő.
Ciripel ha rosszul van beállítva és nyikorog ha pára éri, ez a fékpofáktól is függ, én a gyári fémes pofával használtam, ezzel ciripelt.
És ami a legnagyobb hátránya, hogy piszok drága hozzá minden új alkatrész, 11 000 ft egy tárcsa, 10 000 egy fékcső (gyári), hogy a fékpofákról ne is beszéljek, bár mostanra már elég sok használt van amiből lehet alkatrészeket olcsón szerezni, bár az új tárcsák még mindig drágák.
De ha egyszer megveszed akkor egy jó ideig nem lesz vele gondod az biztos.

Tapasztalat

Itt is az "olcsón viszonylag jót" gondolat jut az eszembe, mert ugyan vannak hibái a Juicy 5-nek, de annál több az előnye, és nem is volt drága amíg kapható volt boltban, most már csak használtan találsz abból az évjáratból amiről én most írtam (2008), az újak elég drágák. Viszont mivel nem egyforma minőségűek az avid fékek így némelyik széria rosszabb lehet a másiknál, néha példányonként változik ez, nekem ez műanyag tartályfedélnél ütközött ki. Szét is szedtem, a membránon és a fedélen semmi probléma nyoma nem volt. Összerakva azonban elkezdett még jobban ereszteni. De pótalkatrésszel megoldottam gyorsan a dolgot és most jól üzemel. Összefoglalva: kicsit zsákbamacska, ki kell fogni a jót, de ha az megvan akkor utána nem lesz vele bajod, ja és a műanyag fedéllel vigyázni kell mert ha túlhúzod akkor is ereszt és egyben el is deformálódik.

Erre ajánlom

Mikor az eredeti véleményemet írtam, még azt mondtam hogy bármire ajánlom. Nos azóta eltelt egy kis idő és kicsit változott a véleményem, miszerint ezt a féket már komolyabb Downhill/Freeride felhasználásra már nem ajánlanám.
De amire inkább ajánlanám az: talán az enduro és attól lefelé bármire.
Remélem nem riasztott el ettől a féktől az irományom, mert a kategóriájában és ezért az árért szerintem ez az egyik legbarátibb fék amit kaphatsz, egyszerű mint a kő, sok alkatrész, olcsó dotos olaj.
Köszi, hogy végigolvastad a véleményem, további jó böngészést!

Ennyiért vettem
15 000
Csatolt képek
Avid Juicy 5  2008 tárcsafék
Avid Juicy 5  2008 tárcsafék
20 olvasó 85%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.