Kicsit szerkesztettem a véleményt, mert néhol pontatlan voltam.
Alapjában véve egész jó kis fék, nekem legalább is nagyon bejön.
-Szép a Juicy 5 külleme, nem látványos, de ilyen kategóriában nem is kell annak lennie.
-Fékezési tulajdonságai is elég jók: nekem 203-as G2CS tárcsával nagyon jól fog, DH-ra is merem ajánlani ("enyhe dh-ra" 70 kilóig, de egyébként inkább elixirt érdemes erre a célra venni), kiválóan adagolható.
-Az állíthatósága már nem olyan nagy, fékkartávolságot lehet állítani csak, azt is kulccsal.
-Nagy tárcsával nem melegszik annyira, hogy beliluljon a tárcsa (ez felhasználásfüggő, de nekem még nem sikerült juicy-val tárcsát beégetni, pedig nem kímélem őket) , de azért vigyázni kell egy komolyabb lejtő után, hogy meg ne égesse magát vele az ember, viszont nagyon hamar lehűl ami komoly előny, bár ez inkább a tárcsának köszönhető.
-Elég tartós, maga a tárcsa, a pofák és a fék többi része is pedig estem már vele, még pofákat sem cseréltem már másfél éve és még van rajta bőven fékfelület. Köszönhetően annak hogy nagyon elterjedt márka, továbbá hogy rengeteget eladtak belőle,nagyon sok pótalkatrész van hozzá újban és használtban egyaránt.
-Olaj: nos DOT olajat fogad ami nem drága és bármelyik autós boltban meg lehet vásárolni
Ha jól van légtelenítve, és sehol sem enged, akkor nem levegősödik fel.
-Az ára is előnyös (volt): újonan 15000 ért vettem az Avid Juicy 5-öt.
-Szerszám nélkül cserélhető fékpofák (majdnem, nem tudom hogy ki hogy van vele de nekem mindig le kell vennem az egész féktestet a vázról ,hogy érdemben hozzáférjek a betétekhez, vagy pedig szét kell kicsit nyomni a fékpofákat, amihez meg már szerszám kell).
Szokásos avid probléma hogy az egész féktestet állítgatni kell hogy ciripelés nélkül fusson, néha elég idegesítő.
Ciripel ha rosszul van beállítva és nyikorog ha pára éri, ez a fékpofáktól is függ, én a gyári fémes pofával használtam, ezzel ciripelt.
És ami a legnagyobb hátránya, hogy piszok drága hozzá minden új alkatrész, 11 000 ft egy tárcsa, 10 000 egy fékcső (gyári), hogy a fékpofákról ne is beszéljek, bár mostanra már elég sok használt van amiből lehet alkatrészeket olcsón szerezni, bár az új tárcsák még mindig drágák.
De ha egyszer megveszed akkor egy jó ideig nem lesz vele gondod az biztos.
Itt is az "olcsón viszonylag jót" gondolat jut az eszembe, mert ugyan vannak hibái a Juicy 5-nek, de annál több az előnye, és nem is volt drága amíg kapható volt boltban, most már csak használtan találsz abból az évjáratból amiről én most írtam (2008), az újak elég drágák. Viszont mivel nem egyforma minőségűek az avid fékek így némelyik széria rosszabb lehet a másiknál, néha példányonként változik ez, nekem ez műanyag tartályfedélnél ütközött ki. Szét is szedtem, a membránon és a fedélen semmi probléma nyoma nem volt. Összerakva azonban elkezdett még jobban ereszteni. De pótalkatrésszel megoldottam gyorsan a dolgot és most jól üzemel. Összefoglalva: kicsit zsákbamacska, ki kell fogni a jót, de ha az megvan akkor utána nem lesz vele bajod, ja és a műanyag fedéllel vigyázni kell mert ha túlhúzod akkor is ereszt és egyben el is deformálódik.
Mikor az eredeti véleményemet írtam, még azt mondtam hogy bármire ajánlom. Nos azóta eltelt egy kis idő és kicsit változott a véleményem, miszerint ezt a féket már komolyabb Downhill/Freeride felhasználásra már nem ajánlanám.
De amire inkább ajánlanám az: talán az enduro és attól lefelé bármire.
Remélem nem riasztott el ettől a féktől az irományom, mert a kategóriájában és ezért az árért szerintem ez az egyik legbarátibb fék amit kaphatsz, egyszerű mint a kő, sok alkatrész, olcsó dotos olaj.
Köszi, hogy végigolvastad a véleményem, további jó böngészést!