Avid Juicy 5 tárcsafék

88 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév:
    2007
    (frissítve: 2007.03.)
  • Listaár: 34.000 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK




eversman avatar
10 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

- szerintem igen csak dekoratív
- fékkar távolsága jól állítható
- jól adagolható fékerő, könnyen szerelhető
- megfelelő fékerő
 

Hátrány

- szerencsére még nem kellett, de állítólag a légtelenítése nem egyszerű
- túlfolyó illesztésénél a fékkar fém részéről a festék valamiért elkezdett leperegni
- fékkar csavarjai könnyen korrodálnak

Tapasztalat

Több mint egy éve használom, a fenn említetteken kívül annyi bajom volt vele, hogy a hátsó folyamatosan ereszette az oljat a kiegyenlítő "szelepén". Fékerőben nem okozott változást, de fura volt. Egy szervízelésnél meghúztam kicsit a fedél csavarjait, és mostmár tökéletes, gondolhattam volna rá hamarabb is... Durva terepen nincs vele tapasztalatom, Alföldre talán kicsit túl sok is, 160as tárcsákkal is.

Erre ajánlom

Igényes hobbistáknak, CC, XC versenyzőknek, esetleg lájtosabb lejtőzéskre is jó lehet.

Ennyiért vettem
19000
Csatolt képek
Avid Juicy 5  2010 tárcsafék
Avid Juicy 5  2010 tárcsafék
Szerinted hasznos?

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.