Avid Juicy 5 tárcsafék

88 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév:
    2007
    (frissítve: 2007.03.)
  • Listaár: 34.000 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK




bikekiller avatar
63 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Számomra hamar egyértelművé vált, hogy egy remek fékkel állok szemben. 185-ös Avid G3 Clean Sweep tárcsával és szintén Avid adapterrel használom. A fékereje remek, agresszívebben fog mint bármelyik bovdenes, szinte már harap, ehhez képest könnyen adagolható. Nem nehéz beállítani, de azért nem is egy bovdenes vacak, úgyhogy nem is baj. A pofák meglepően sokáig bírják, olajat pedig kb. 2-3 évente kell cserélni. Nem hajlamosak arra, hogy valahol eresszék az olajat, a dugattyúk is rendben szoktak lenni. Nincs bovden, ami megnyúlik. Nem mindegy hogy milyen olajat töltesz bele, de ez nem akkora gond, mert bármelyik autós, motoros vagy biciklis boltban be lehet szerezni és nem drágább, mint a többi olaj.

Hátrány

Ha otthon állunk neki olajat cserélni vagy légteleníteni, számoljunk azzal hogy elég pepecs munka, idegesítő és kb. 2 óráig tart.

Tapasztalat

Az Avid céghez hűen egy BB5-ös után úgy döntöttem hogy veszek egy Juicy 5-öt. Sokkal jobb a fékhatás, viszont nem olyan könnyű szervizelni, mint bovdenes elődjét. Dehát valamit valamiért.

Erre ajánlom

bármire és mindenre

Csatolt képek
Avid Juicy 5  2010 tárcsafék
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.