Avid Juicy 5 tárcsafék

88 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév:
    2007
    (frissítve: 2007.03.)
  • Listaár: 34.000 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK




Piszi avatar
29 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Szép
  • Erős
  • Jól adagolható az Avid Juicy 5
  • A gyári G2-es tárcsák jól néznek ki és jók is
  • A gyári fékpofák nekem lassan koptak be utána tökéletes volt
  • Könnyű betétet cserélni benne
Hátrány

Az állíthatósága nem a legjobb:

  • A fékkarokhoz mütyür imbusz kell, ha a benyúlást akarod állítani
  • A fékpofák nem állíthatók

Szinte az összes G2 tárcsa üt egy kicsit így nagyon pontossan kell beállítani, hogy ne ciripeljen

Vizes, párás, esős, körülméyek között nyikorog és hosszú távon ez kicsit idegesítő

Tapasztalat

Én nagyon megszerettem ezt a féket, ár/érték arányban jó, jól adagolható, sokat kibír, bár intenzív használat mellett melegszik, igaz ez egy középkategóriás fék és nem DH-ra találták ki. Normál XC, túra, dirt, street felhasználás melett szerintem nem lesz vele senkinek problémája.

Erre ajánlom

DH-n kívül mindenre

Ennyiért vettem
22000
Csatolt képek
Avid Juicy 5  2008 tárcsafék
Avid Juicy 5  2008 tárcsafék
2 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.