Avid Juicy 5 tárcsafék

88 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév:
    2007
    (frissítve: 2007.03.)
  • Listaár: 34.000 Ft

Használt Avid Juicy 5 első fék eladó
5.000 Ft
új árához képest: -85%

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK




Mammuth avatar
17 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 3 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny

Rock solid! Én ezt szoktam mondani rá. Elegáns megjelenés (én nem szeretek feltünősködni), de brutális fékerő nagyon-nagyon jó adagolhatóság mellett.Gyönyör a köbön! :)

Én ezt egyenlőre még csak előre használom 160-as tárcsával.

Ez és a Hayes Stroker volt a kalapban választásnál viszont nekem a Stroker túl 'digit' és mintha az adagolása is rosszabb lenne (ez lehet csak szubjektív). Plusz nekem a Stroker kinézetre túl agresszív ezzel az elforgatott dugattyúval és nagyon hosszú úton jár a Juicyhoz képest a kar (ha húzom a kart Strokernél akkor nekem teljesen ráhúzódik az újaimra! persze persze mondhatjuk belehet állítani csak érdekes módon szépen lassan visszaáll az eredeti helyzetbe és ez igen zavaró!)

Hátrány

Hát a beállítgatás azért macerás, de csak játszani kell vele és kikell tapasztalni. Fület közel a tárcsához, az adapter állító két csavart kicsit kilazít, kereket megpörget, kart meghúzogat párszor és kereket újra pörget majd az adaptertestet kézzel 'finomhangol' amíg hangtalan lesz. Csavarok meghúz (óvatosan ne mozduljon el megint az adapter...legjobb ha kézzel fogod közben) Utánna kar meghúzogat (közben pörögjön a kerék, hogy halld beleér e valahol a pofákba a tárcsa). Ha számodra hosszú úton jár így vagy röviden akkor a karban kattingatással 1mm-es osztásban állítható.

Arra figyeljetek, hogy 2 dugattyús szóval karhuzogatásra mind a két pofa mozog. Így ha nem lövitek be megfelelően középre a tárcsát akkor elfog hajlani.

Illetve nekem egyszer lelazult az adapter, de ez a többi gyártónál is így van. Jól húzzátok meg (de azért ne szakítsátok be a menetet).

Tapasztalat
Nálam ez lett ezért az árért (16000 kompletten!!!) a best buy és best of. Így én meg adom neki mind az 5 répát. 25 körül mondjuk azért kicsit sokallanám, de még úgy is az egyik legjobb ár/érték arányú cucc. Én imádom! Akinek viszont dárga azoknak tökéletes alternatíva a BB7-t.Közel ugyan az a fékerő mint a juicy5 csak az adagolhatósága és érzete nem ugyan az.
Erre ajánlom
Kb bármire de tényleg aki nem sajnálja rá a pénzt és szüksége van egy hidrás fékre.
Ennyiért vettem
16000
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.