Avid Juicy 5 tárcsafék

88 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév:
    2007
    (frissítve: 2007.03.)
  • Listaár: 34.000 Ft

Használt Avid Juicy 5 első fék eladó
5.000 Ft
új árához képest: -85%

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK




Jonny avatar
27 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
jo fekhatas, jol adagolhato, tartos, keves karbantartas, olcso, kiakado fekkar, szep...
Hátrány
suly, vizesen iszonyat hangja van, bar ez lehet hogy elony :D, kis 8-as a tarcsaban
Tapasztalat
Nekem mar majdnem 1 eve van meg, elol 185, hatul 160-as tarcsaval. Elegedett vagyok veluk, foleg hogy milyen olcson szereztem meg oket parban (igaz hogy eppen a kifuto modellt de tok mindegy). Barmikor eleg 1 ujjal fekezni veluk. Vizesen nagyon hangosak, de legalabb mindenki hallja hogy jovok :). A tarcsaban levo kis 8-as miatt az elso villa beremeg kisebb (de tenyleg csak kicsi) sebessegrol fekezesnel. Eddig meg nem volt vele kulonosebb gondom (kiveve mikor kicsit meghuztam a fekkart mikor a kerek ki volt szedeve...). Esesnel meg ki tud akadni a fekkar es legalabb nem hajlik/torik el (vagy ez nem azert van?).
Erre ajánlom
XC, DH, freeride stb.
Ennyiért vettem
150 euro E+H
3 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.