Avid Juicy 5 tárcsafék

88 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév:
    2007
    (frissítve: 2007.03.)
  • Listaár: 34.000 Ft

Használt Avid Juicy 5 első fék eladó
5.000 Ft
új árához képest: -85%

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK




nzoli avatar
nzoli
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, varacskosdisznóként használtam
Előny
Szinte tökéletes. A legjobb vétel.Gyönyörü, erős, a legjobban és legkönnyebben beállitható. Kényelmes fékkar.
Hátrány
Ha felmelegszik, már nem harap annyira. Lehet, hogy keményebb igénybevételre érdemes hátra is 203-ast venni vagy puha pofát bele; a Tátrában sípályán sikerült túlmelegiteni (folyamatosan kellett fékezni, mert nagyon rossz és meredek volt a pálya), szerencsére csak a végén melegedett túl és csak a hátsó, elkezdett iszonyatosan visítani és nem fogott. De nem levegősödött fel! Mondjuk ez nem igazán hátrány, a legtöbb fék valószinüleg hamarabb besokallt volna...
Tapasztalat
A fék reklámszlogenjében emlitett spéci X-faktorú fékkar tényleg szuper! Pl. HFX-et húzogatni a Juicy után iszonyat hülye érzés! Nagyon jól adagolható. Újonnan sehogy sem fog, de nagyon gyorsan bekopik. Már egy-két buktát is átélt a fékkar, semmi baja (csak karcos).
Erre ajánlom
Bármilyen mtb-re a megfelelő tárcsamérettel.
Szerinted hasznos?

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.