Olcsó.
Aránylag erős, teljesítménye hasonló egy jobb V-fékes rendszerhez.
Majdnem 0 a karbantartás igénye.
Időjárásfüggetlen a fékerő.
Hamar túlmelegszik (160mm).
A fékbetét ára körülbelül annyi mint az egész féktest.
A fékereje városba tökéletesen megfelel. Jelenleg egy shimano 160mm-es tárcsával használom.
Hasonlóan adagolható mint egy v-fék, ebben az is közre játszhat, hogy egy alivio v-fékes fékváltókarral használom.
A tárcsafék fix betétjét egy 5mm imbuszkulccsal lehet beállítani, majd egy 2,5mm-es imbuszkulccsal berögzíteni az elmozdulás ellen. A mozgó betéte a bowden állításával lehet bepozícionálni.
A fék hosszabb lejtőzés (pl Hármashatár-hegy) hatására nagyon hamar felmelegszik, ilyenkor megnő a hangja, csökken a fékereje, majd egy idő után a fékbetétet tartó mágnesek túlmelegszenek, és a fékbetétek beesnek a tárcsára (állandó surrogó hang). Érdemes az ilyet elkerülni, szakaszosan fékezni, váltogatni a két féket.
Az enyémben jelenleg még gyári pofák vannak, Mivel még nem régóta használom, tartósságukat nem tudom megítélni. Mechanikus fékről van szó, így az olajfolyásról nem tudok nyilatkozni. Zavaró hangokat akkor ad ki, ha vizes vagy szennyezett a fékfelület.
Városba, hobbi túrázásokra tökéletesen megfelel. Sík terepen nagyon jó szolgálatot tesz.