Hayes Sole (OEM) tárcsafék

23 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév: 2005
  • Listaár: 20.000 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK



1-15 (23 vélemény)
Rendezés

Rozsnyaid avatar
8 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 6 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

- Jó fékerő

-könnyű beállítás, imbusszal

-jól néz ki, nekem a "tuning fékkaros" volt

-nagyon jó kezdő hidraulikus fék

-egyszerű feltölteni akár otthon, egy gumicső, és egy fecskendő segítségével

-ár

-igénytelen

-dot 3 fékolaj kell bele, semmi extra

Hátrány

-lehetne jobb adagolás

Tapasztalat

Egész jó kis fék, egy merevvázas "kis bicóra" tökéletes választás.

Erre ajánlom

Dirt, street, enyhe dh

Ennyiért vettem
10.000ft/pár
Csatolt képek
Hayes Sole (OEM) tárcsafék
Hayes Sole (OEM) tárcsafék
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Gotrek avatar
44 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 6 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Viszonylag erős fékerő
Jól adagolható ( én a gyári fékkarral használom amit adnak a fékhez)
Könnyű beállítani.
Olajat nem ereszti

Hátrány

Csak 1 dugattyús
Más hátrányt nem tudok írni. Számomra tökéletes ez a fék.

Tapasztalat

Nekem tetszik ez a fék. 160as Hayes tárcsával használom hátul. Engem  magam 60kgjával megfog.

Erre ajánlom

Dirt/street/Fr

Szerinted hasznos?

Doki-HUN1978 avatar
32 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

-Hidraulikus

-Hajszál pontos fékbetét állítási lehetőségek. (minden betétet külön lehet állítani a tárcsához)

 

 

Hátrány

-A fékhatással  nem vagyok maradéktalanul elégedett. Két ujjal kell húzni a fékkart pl. vészfékezésnél, különben - egy ujjal húzva- nem alakul ki akkora fékhatás, hogy meg tudj állni.

(Ezt a jelenséget okozhatja nálam egy rossz minőségű fékbetét is, vagy talán, mert kopott kissé, de a közeljövőben ezt tesztelni fogom)

Tapasztalat

Az első hidraulikus tárcsafékem ez a Hayes... Hatékonyabban működik a Sole, mint az eddigi patkófékem, de nagyobb differenciát vártam.

Erre ajánlom

Ha hidraulikus tárcsaféket szeretnétek, ne ezt vegyétek, vagy mindenképpen próbáljátok ki, hogy megfelel-e számotokra az általa szolgáltatott fékerő!

Túrázásra, városban tekerésre, versenyre semmi esetre sem...

Csatolt képek
Hayes Sole (OEM)  2010 tárcsafék
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

maxwebber avatar
47 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 6 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
  • ahoz képest hogy 1 dugattyús a fékereje nem rossz
  • adagolhatósága elfogadható
  • olajat nem ereszt a Hayes Sole (OEM)
Hátrány
  • 1 dugattyús
  • vizesen nagyon nagy hangja van (BBB Powerstop tárcsával)
Tapasztalat

nem egy csúcs fék de nem is a legrosszabb

Csatolt képek
Hayes Sole (OEM) tárcsafék
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

UeMeF avatar
31 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Hidraulikus és nagyjából nálam itt véget is ért az előnyök sora...

Hátrány

...ami igazándiból hátrány, mert egy jó bovdenes beállítva tönkreveri és ez mégis drágább. Folyamatosan fellevegősödött, a fékhatás 5mp-ig volt az igazi, utána húzhattam markolatig 4 ujjal, akkor sem történt semmi. Adagolhatóság pedig olyan Hayes kategória.. vagy fog(ni próbál), vagy semmi..

Tapasztalat

Az első "komolyabb" fékem volt, az első komolyabb bringámon. Akkoriban nagyon tetszett, azthittem igazán erős és komoly amit tud, aztán jött az első lejtőzés és kiderült hogy nagyon nem.. dirt-ön okés, ott bírja, de komolyabbra ne akarjuk használni. Saját képen sajna nincs róla, mert helyi srác vette meg, de a Kona Scrapem gyári felszereltsége volt.

Erre ajánlom

dirt

Csatolt képek
Hayes Sole (OEM)  2006 tárcsafék
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

kiskoji avatar
13 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Brutális fékhatás, ahogy kell, ezzel garantáltan megállsz. Karbantartást nem igényel, fagyban változatlanul dolgozik.

Hátrány

Valamiért nem bízom benne minden helyzetben tökéletesen, de valószínű, hogy még nem sikerült megtalálnom a legtökéletesebb beállításokat.

Csatolt képek
Hayes Sole (OEM)  2006 tárcsafék
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

JamisXLT avatar
5 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Hát nincs nagyon sok neki csak az hogy olcsó. Egy ilyen olcsó fékért egész jó teljesítménye van, több mint 3 évig megvolt, éppen most cserélem le egy Avid Juicy 7-re, de 3 évig nagyon jóvolt.
Hátrány
Hűtése kábé 0.000001, jöttem le a hegyen svájcban vele és vörösen izott a végén pedig ráadásul a hó is esett és -100 oC volt... Az talán még hogy egy dugattyús..
Erre ajánlom
All Mountain Bringázás, Könnyű DH
Ennyiért vettem
foggalmam sincs!
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Addy3 avatar
9 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Rohadt jól fog szinte hibátlan.Másodszorra már nagyobb tárcsával venném de ez a kis tárcsa is nagyon jól megfog nagyon brutális fékereje van nemigazán kopik. A hidraulika nagyon jó benne a fékkar különösen tetszik jól néz ki a tárcsa hajlékony ezért nem nagyon törik le , de azért ne rakd be a biciklitárolóba mert nem tesz jót neki.
Hátrány
Nincs sok, talán annyi hogy csak az egyik fékpofa mozog de ettől még jól fog.Valóban felmelegszik de ez nem baj sokan azt hiszik de a felni is felmelegszik nem kell annyit fékezni és mindjárt jobb lesz,sőt a v féknél még abban is jobb ha sokat jössz le hegyről mindkettő felmelegszik de ha a felni nagyon felmelegszik akkor kidurran a gumi.
Erre ajánlom
hát nagyon ugri bugrira nem mert ha rosszul ugrasz vele letörik.
Ennyiért vettem
40000 a kettő
Csatolt képek
Hayes Sole (OEM)  2006 tárcsafék
7 olvasó 57%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Biker1234 avatar
4 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, hétvégi/jóidős bringásként használtam
Előny
Brutális fékerő. Ülök a bringán behúzom és már emelkedik a hátulja.Nem nagyon kopik a fékpofa. Jól adagolható.
Hátrány
nincs
Tapasztalat

király fék

 

Erre ajánlom
aki mire akarja
4 olvasó 25%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

MindWorm avatar
3 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, kevesebb mint 1 hónapig, dirt/street gyerekként használtam
Előny
Árához képest nem fog rosszabbul, mint a drágább társai. Teszkó bájkosoknak meg lehet mondani, hogy ez azért jobb mint a tied, mert hidraulikus.
Hátrány

Én eddigi pályafutása alatt még csak kettővel találkoztam, az újonnan épített bringa első útja a Váci utcába vezetett, hogy megmutizzam a haveroknak, hogy mi lett a keróból. Az egyik gyerek wheeliből elborult vele 0 sebességel, a bringa a jobb oldala felé dőlt és...a fékkart helyén tartó műanyag lap morzsákban hulott ki. Most egy befőttesgumi tartja a helyén amivel majdnem tökéletesen múkodik azt leszámítva, hogy ha lejtőn bunnizok kiugrik a fékkar és már csak a jóisten állíthat meg. A másik az, hogy iszonyat könnyen túlmelegszik a tárcsa, de ez nyilván a mérete miatt adódik.

Tapasztalat
Nem tudom, hogy a gyártó mire találta ki, de körülbelül, ahogy nálam is az első esésnél javíthatatlan hibát szerez. DH-ra gyenge és kicsi a tárcsa, FR dettó, Dirt-ön Street-en elkerülhetetlenek az esések. Szerintem mindenki jobban jár valami hasonló árkategóriájú mechanikussal, én is amint lesz lehetőségem arra váltok.
Erre ajánlom
XC-re olyanoknak, akik még soha életükben nem estek bringával, esetleg országút...
Ennyiért vettem
13500
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

csachi avatar
csachi
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Eddig még megálltam vele, ha akartam. Érdemes időnként után állítani a fékpofákat, amik jól állíthatóak mind a két oldalt.
Hátrány
Csavarok egy hét alatt kitekerednek, rögzítő nélkül. Erőteljesebb fékezéskor hallani, hogy dolgozik. Satuzni csak akkor, ha szárnyakra vágysz.
Tapasztalat
Nem volt még ehez hasonlóan jó fékem, így nincs mihez hasonlítanom.
Erre ajánlom
Azoknak akik olcsóny akarnak egy jó hidros tárcsaféket.
Ennyiért vettem
129.900
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

csachi avatar
csachi
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Nagyon jól fognak, bár nagy lejtőn lefelé még nem próbáltam. Nekem satuzáskor blokkolja a kereket, de nagyon jól adagolható.
Hátrány
Egyetlen probléma van, hogy a karon lévő állító csavar egy hét folyamatos használat alatt hajlamos teljesen kicsavarodni.(legalább hetente ellenőrzöm a járgányt) Esőben egy kicsit késik a fék, de ez a gondolom a tárcsára került víz miatt van, de ha letolta a vizet közel úgy fog mintha száraz lenne.
Tapasztalat
Szerintem jó fék, esőben oda kell figyelni rá.
Erre ajánlom
Azoknak akiknek hétköznapi használat mellett, fontos az átlagosnál jobb fékhatás, rövidebb fékút.
Ennyiért vettem
Bringával együtt vettem.
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

... avatar
...
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
hát hogy fog ha éppen működik
Hátrány
nekem szar volt és fellevegősödött állandóan mert elfojt belőle az olaj, a fékpofa ferdén volt a tárcsához képest ( nem nincs megcsavarodva semmim, és nem nem a tárcsával van a baj) na meg csak 1 dugattyús
Tapasztalat
hát így jártam vele most meglássuk hogy mi lesz gariba lecserélem lehet hfx9re
Erre ajánlom
hát nekem nem jött be mert tönkerment...:S:S de ha nem hibás a cumó akkor szerintem xc re dirtre, tekerésre meg nemtommire jó... dh ra nem emrt felmelegedik és kifingik( nekem is ez történt)
4 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

squirrel avatar
squirrel
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
nekem eddig semmi gondom nem volt vele, ütősen fog, "olcsó"
Hátrány
eddig nem volt, csak az hogy kopik :D:D:D:D
Tapasztalat
már leírtam...
Erre ajánlom
Free Ride and Down hill
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Andris avatar
Andris
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Jól fog szerintem jól néz ki.
Hátrány
A hátsó nekem is nagyon zajos.
Tapasztalat
Szerintem nagyon jó fék más fékem még nem volt (tárcsa) ugyhogy nincs összehasonlítási alapom.
Erre ajánlom
Aki szeretne egy jól fogó hidraulikus elven működö féket, olcsón.
Szerinted hasznos?

1-15 (23 vélemény)
Rendezés
Hayes logó

Hayes márka bemutatás

A Hayes márkanevet tárcsafékjeiről ismerhetjük. Elődje, a H&H Products Company 1946-ban alapult. Később a Kelsey-Hayes Company divíziója lett, végül 1984-ben vette fel a Hayes Brake nevet.

A cég nem csak kerékpárokhoz készít tárcsafékeket, hanem ipari alkalmazásokra is, illetve olyan járműipari cégek beszállítója, mint a quad-okat és hójárókat gyártó Polaris, vagy a mindenki számára ismerős Harley Davidson. Az első, 4 dugattyús Kelsey-Hayes fékekkel felszerelt autók 1964-ben gördültek le az összeszerelő szalagokról. 1968-ban a H&H mint verseny-részleg funkcionált a cégnél, dragsterekre és TransAm versenyautókra is készítettek fékrendszereket. 1970. október 23-án a Hayes fékekkel szerelt Blue Flame versenyautó új, 1008,6 km/órás sebességrekordot állított fel. Egy korábbi, félresikerült kísérlet során, a fékezőernyők hibája miatt, a fékeknek 880 km/óráról kellett lelassítaniuk az autót.

A sikerei eredményeként olyan gyártók beszállítója lett a cég, mint a John Deere, JCB, Caterpillar, vagy a Volvo. A kerékpár fékeken 1992-ben kezdett el dolgozni a cég, 1993-ban piacra dobva első ilyen féküket.

A Hayes cégcsoporthoz tartozik több kerékpáros márka is, úgymint a kerékalkatrészeket gyártó SunRims, vagy a teleszkópgyártó Manitou. A cég szponzoráltjai közt rengeteg kerékpáros csapat megtalálható, többek közt a magyar Cube-Csömör KSK.