Hayes Sole (OEM) tárcsafék

23 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév: 2005
  • Listaár: 20.000 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK



16-23 (23 vélemény)
Rendezés

Madman avatar
Madman
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 3 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
olcsó
Hátrány
nekem nem mindig huzza vissza a vákum, azt az egy fékpofát se, amit korábban emlegettek
Tapasztalat
már gondolkodok hogy veszek egy komolyabb tárcsaféket
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

tekerj avatar
tekerj
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, kevesebb mint 1 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
mindkét oldalon állítható fékbetét távolság, jó fékhatás
Hátrány
nekem a hosszú fékkar nem jön be egyedül...
Tapasztalat
azért vettem meg ezeket a fékeket, mert ugyan azt tudják mint az avid bb7 (mindkét oldalon állítható fékpofák) csak olajos. elől 203as tárcsával használom és bevált. A bicóm is nehéz meg lefele is meg szoktam ereszteni, de eddig nem volt gondom vele. Egyedül esőben nem fog jól. Talán ez fékpofa kérdése. Ha a fékkar nem 3 ujjas lenne hanem a sima 2ujjas akkor maga lenne a kánaán ez a fék, de így is megéri az árát.
Erre ajánlom
tárcsamérttől függően a túrától a dh-ig
Szerinted hasznos?

Gyurci avatar
Gyurci
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 3 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Az összes tárcsafékkel az a baj, hogy a bowden által keltett vákum NEM képes MIND a kettő fékpofát normálisan visszahúzni, CSAK elvileg. A Hayes sok más nagy gyártót megalázva kitalálta a megoldást: azt nem állíthatom be ugyan, hogy mennyit húzzon vissza a vákum, de hogy HONNAN azt igen!!! UGYANIS: mivel az egyik pofa FIX a Sole esetén így a keletkező vákum bőőőven visszarántja a pofát a helyére, ZSENIÁLIS!
Hátrány
Hát, nincs :)) Nyilván egy V-vel szemben macerásabb a fentartása és a költségei.
Tapasztalat
Ha az Altus a tesztlap szerint 5-ös, akkor ez 8-as minimum. :))
Erre ajánlom
Mindenkinek aki akar egy erős tárcsaféket! DE legfőképp jól állíthatót! ;)
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Szuszi avatar
Szuszi
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 6 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny
Nagyon jól fog, a beállítás nagyon egyszerű, finoman lehet szabályozni a fékerőt, de ha totál behúzod akkor repülsz. Könnyű kezelni.
Hátrány
Kicsit súrlódik 5-6száz km után, de ez nem lényeges, mert ugyanolyan jól fog. Más baj nincs vele.
Tapasztalat
Nekem 2005 június közepe óta van meg, a kerékpáromhoz volt és az ára Németországban mert onnan hozattam a bicajt amin volt 25ezer Ft.Magyarországon az árviszonyokat nézve kb.:36ezer forint tárcsával együtt. Nekem nagyon bevált semmi gond nincs vele. Másik fékeket nem próbáltam ezért nem tom mihez hasonlítani, de szerintem a Hayes fékek jobbak, mint a Magurák.
Erre ajánlom
Szerintem mindent kibír, mindenre használható, megfelelő beálltás mellett.
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

team avatar
team
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, csak kipróbáltam, DH/Freeride arcként
Előny
könnyű, széles felhasználási kör, hihetetlen fékerő egy egyszerű, egydugattyús féktől!
Hátrány
nem az az agyondizányolt gyönyörűség, de hát nah!
Tapasztalat
elkeezded behuzni a kart, érzed hogy lassit, behuzod jobban koppan egyet é repülsz. ott állt egy boltban 1 bike olyen fékkel meg mellette egy másik juicy 5-el, és behuztam mind a 2őt. amikor ez koppant akkor a juicy elkezdett nyulni! és mind2 bike új volt, boltban! szóval nagyon jó fék, a tárcsa kiválasztásával arra használod amire akarod.
Erre ajánlom
160:cc, tura, meg ilyenek. 180: lájt fr, dj, ds, és hasonlók. 203: fr, lájt dh
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Kovács Krisztián avatar
Kovács Krisztián
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, kevesebb mint 1 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Atomzsilettül fog! És olcsóbb mint a több dugatyús társai.
Hátrány
Hogy nem fekete a fékkar mint HDX9-é. Az szebb.
Tapasztalat
Atom király fék.
Erre ajánlom
Atomdurva DH-soknak atom biztos megálláshoz.
4 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

ancitrus avatar
ancitrus
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, kevesebb mint 1 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
olajos rendszer
Hátrány
hangos a hátsó, de a fékhatás változatlan
Tapasztalat
Idegesítő h már 500km után hülye hangot ad a hásó, de szétszedéssel elmúlt, aztán visszajött. A hangja ellenére is jól fog és ez a lényeg. Árat én sem tudok azonos okból, így répát is csak úgy adtam...
Erre ajánlom
kerékpárosoknak fékezésre
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

sadman avatar
23 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, kevesebb mint 1 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Tárcsa, jól fog
Hátrány
Zajos
Tapasztalat
Jól fog, hidraulikus is, tárcsa is, fék is. Mivel egydugattyús, sajnos kicsit súrlódik mindig. Jól adagolható, határozott nyomáspont. Azért van jobb nála. Árát nem tudom, mert a bicóhoz adták, úgyhogy legyen 4 répa az ár/telj.
Erre ajánlom
CC, túrázgatni, ilyenek
2 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

16-23 (23 vélemény)
Rendezés
Hayes logó

Hayes márka bemutatás

A Hayes márkanevet tárcsafékjeiről ismerhetjük. Elődje, a H&H Products Company 1946-ban alapult. Később a Kelsey-Hayes Company divíziója lett, végül 1984-ben vette fel a Hayes Brake nevet.

A cég nem csak kerékpárokhoz készít tárcsafékeket, hanem ipari alkalmazásokra is, illetve olyan járműipari cégek beszállítója, mint a quad-okat és hójárókat gyártó Polaris, vagy a mindenki számára ismerős Harley Davidson. Az első, 4 dugattyús Kelsey-Hayes fékekkel felszerelt autók 1964-ben gördültek le az összeszerelő szalagokról. 1968-ban a H&H mint verseny-részleg funkcionált a cégnél, dragsterekre és TransAm versenyautókra is készítettek fékrendszereket. 1970. október 23-án a Hayes fékekkel szerelt Blue Flame versenyautó új, 1008,6 km/órás sebességrekordot állított fel. Egy korábbi, félresikerült kísérlet során, a fékezőernyők hibája miatt, a fékeknek 880 km/óráról kellett lelassítaniuk az autót.

A sikerei eredményeként olyan gyártók beszállítója lett a cég, mint a John Deere, JCB, Caterpillar, vagy a Volvo. A kerékpár fékeken 1992-ben kezdett el dolgozni a cég, 1993-ban piacra dobva első ilyen féküket.

A Hayes cégcsoporthoz tartozik több kerékpáros márka is, úgymint a kerékalkatrészeket gyártó SunRims, vagy a teleszkópgyártó Manitou. A cég szponzoráltjai közt rengeteg kerékpáros csapat megtalálható, többek közt a magyar Cube-Csömör KSK.