Erős. Nagyon. Mindig. Moduláció.
Ha a karon, bár gyárilag cserélhetőnek szánt kis műanyag ragasztott lap alá folyik az olaj, egy idő után hajlamos váratlanul leesni és vissza kell ragasztani.
Előtte kizárólag a Shimano XT fékeit használtam, ami egészen addig volt etalon míg ki nem próbáltam egy Magurát. Sokkal jobban adagolható, szélesebb spektrumban lehet használni a moduláció miatt, nincs az a ki/be kapcsolós érzés, mint a Shimanonál.
A féknyergekben négy db 17 mm átmérőjű dugattyú található, amihez mágneses rögzítéssel lehet illeszteni a betéteket. Az MT időszak előtti Magura termékpolitika ugyanazt a fékerőt kínálta minden szegmensben, pusztán a súly, esztétika és az árazás választotta el őket egymástól. Ezzel szemben az MT sorozatnál (MT2/MT4, MT6/MT8, MT5/MT7) megváltoztatták az áttételarányokat. Érdekesség, hogy a költséghatékony MT5 szintén négy dugattyús féknyergei (gyárilag egy darabból álló fékpaddokkal rendelkezik, ezeket nem lehet cserélni fentről, ki kell a kereket szedni hozzá) gyakorlatilag a színtől eltekintve ugyanazok, csupán a fékkar más, illetve a fékkar anyaga. Mindkettő egy un. Carbotecture nevű kompozitból készül. Az MT7 Carbotecture SL (könnyebb), az MT5 pedig sima Carbotecture. A karok szimmetrikusak (FlipFlop) így megfordítva lehet jobb vagy baloldaliként használni. Leszámítva, hogy nincs nyomáspont állítás és más a súly, dettó ugyanaz a két fék. Azért írok erről, mert tulajdonképp fékerőben és működésben ha azonos fékpofákkal használod, nincs különbség.
Fontos, hogy csak saját féktárcsáival kompatibilis. Ezek gyárilag vastagabbak (2 mm) mint amit a többi gyártó általában használ. A Shimano tárcsa pl. 1,8 mm, a Maguránál pedig ez alsó határ ahol már cserélni kell. Kizárólag organikus fékbetétekhez lett tervezve a hőháztartás miatt, fémes betétekkel használva ugrik a garancia.
--------------------------------
Gondolkodtam több mint egy év elteltével vajon kiegészítsem a véleményem, de mivel a lényeg, hogy másokat segítsen, az a korrekt ha megteszem.
Elsőként jobb oldali kar kezdett el szivárogni. A dugattyúnál engedte az olajat. A Magura ad erre 5 év garanciát. Cserélték. Kis idő múlva a bal is ugyanerre a sorsra jutott, majd a napokban ismét követte a már cserélt jobb oldali kar. Most egy dolog, hogy van rá garancia, de nagyon nincs rendben, hogy ez a folyamat menetrendszerű lett. Amíg tart a csere egyrészt nincs fék, másrészt nem ilyen kényelmetlenséget vásárolt magának az ember. Külön tömítést vagy dugattyút nem lehet szerezni hozzá, mivel a Magura hivatalosan nem támogatja, hogy saját kezűleg javítsd. Sokat olvasgattam a témában és sajnos sokkal többről van szó sem mint, hogy néha előfordul ilyen. Nem véletlen a rengeteg Shigura (Shimano kar, Magura féktest). Ha őszinte szeretnék lenni, senkinek nem merném jó szívvel ajánlani ezek után. Most is azt mondom, hogy az MT7 egy remek fék. Amíg működik.
DH, Gravity, Enduro, E-MTB, Trail.