Magura MT7 tárcsafék

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév: 2017 (frissítve: 2017.05.)
  • Listaár: 102.000 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

Brd_Mk3 avatar
4 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 95%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2019, 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Erős. Nagyon. Mindig. Moduláció.

Hátrány

Ha a karon, bár gyárilag cserélhetőnek szánt kis műanyag ragasztott lap alá folyik az olaj, egy idő után hajlamos váratlanul leesni és vissza kell ragasztani. 

Tapasztalat

Előtte kizárólag a Shimano XT fékeit használtam, ami egészen addig volt etalon míg ki nem próbáltam egy Magurát. Sokkal jobban adagolható, szélesebb spektrumban lehet használni a moduláció miatt, nincs az a ki/be kapcsolós érzés, mint a Shimanonál.

 

A féknyergekben négy db 17 mm átmérőjű dugattyú található, amihez mágneses rögzítéssel lehet illeszteni a betéteket. Az MT időszak előtti Magura termékpolitika ugyanazt a fékerőt kínálta minden szegmensben, pusztán a súly, esztétika és az árazás választotta el őket egymástól. Ezzel szemben az MT sorozatnál (MT2/MT4, MT6/MT8, MT5/MT7) megváltoztatták az áttételarányokat. Érdekesség, hogy a költséghatékony MT5 szintén négy dugattyús féknyergei (gyárilag egy darabból álló fékpaddokkal rendelkezik, ezeket nem lehet cserélni fentről, ki kell a kereket szedni hozzá) gyakorlatilag a színtől eltekintve ugyanazok, csupán a fékkar más, illetve a fékkar anyaga. Mindkettő egy un. Carbotecture nevű kompozitból készül. Az MT7 Carbotecture SL (könnyebb), az MT5 pedig sima Carbotecture. A karok szimmetrikusak (FlipFlop) így megfordítva lehet jobb vagy baloldaliként használni. Leszámítva, hogy nincs nyomáspont állítás és más a súly, dettó ugyanaz a két fék. Azért írok erről, mert tulajdonképp fékerőben és működésben ha azonos fékpofákkal használod, nincs különbség.

 

Fontos, hogy csak saját féktárcsáival kompatibilis. Ezek gyárilag vastagabbak (2 mm) mint amit a többi gyártó általában használ. A Shimano tárcsa pl. 1,8 mm, a Maguránál pedig ez alsó határ ahol már cserélni kell. Kizárólag organikus fékbetétekhez lett tervezve a hőháztartás miatt, fémes betétekkel használva ugrik a garancia. 

--------------------------------

Gondolkodtam több mint egy év elteltével vajon kiegészítsem a véleményem, de mivel a lényeg, hogy másokat segítsen, az a korrekt ha megteszem.

Elsőként jobb oldali kar kezdett el szivárogni. A dugattyúnál engedte az olajat. A Magura ad erre 5 év garanciát. Cserélték. Kis idő múlva a bal is ugyanerre a sorsra jutott, majd a napokban ismét követte a már cserélt jobb oldali kar. Most egy dolog, hogy van rá garancia, de nagyon nincs rendben, hogy ez a folyamat menetrendszerű lett. Amíg tart a csere egyrészt nincs fék, másrészt nem ilyen kényelmetlenséget vásárolt magának az ember. Külön tömítést vagy dugattyút nem lehet szerezni hozzá, mivel a Magura hivatalosan nem támogatja, hogy saját kezűleg javítsd. Sokat olvasgattam a témában és sajnos sokkal többről van szó sem mint, hogy néha előfordul ilyen. Nem véletlen a rengeteg Shigura (Shimano kar, Magura féktest). Ha őszinte szeretnék lenni, senkinek nem merném jó szívvel ajánlani ezek után. Most is azt mondom, hogy az MT7 egy remek fék. Amíg működik.

Erre ajánlom

DH, Gravity, Enduro, E-MTB, Trail.

Ennyiért vettem
120.000
Mért tömeg
255 g
Csatolt képek
Magura MT7  2019 tárcsafék
19 olvasó 95%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
tömeg:

375 g


Magura logó

Magura márka bemutatás

„Magura – ahol a technológia és a stílus találkozik”

A Magura egy betűszó, az alapító nevének Gustav Magenwirth, és az alapítás helyének Bad Urach betűiből. Magenwirth az első automobil megalkotója Karl Benz mellett dolgozott. A cég az 1800-as évek végén alakult, szőlő és gyümölcs préseket készített, csupán az 1900-as évek elején kezd el az autó- és motor iparnak fékeket és egyéb alkatrészeket gyártani. Vállalat azóta is a BMW egyik fő fékbeszállítója.

A német motoripar hanyatlásának idején, az 1970-es években merült fel kiegészítő tevékenységként a kerékpár alkatrészek gyártásának ötlete. Ez az ág aztán szépen kinőtte magát, egészen addig, hogy manapság Sabine Spitz Durin SL villával és Magura Marta fékekkel sorra nyeri a világversenyeket, több más Magura támogatott mellett.

A Magura a hidraulikus kerékpár fékek fejlesztésének élharcosa, már 1987 óta. Az első tapasztalatok még a 60-as évekből származnak, a BMW motorkerékpár fékrendszereket révén. A cég mai fékcsaládjai már a legfrisebb karbon technológiára épülnek. A teleszkópok fejlesztésére is nagy hangsúlyt fektetnek, hiszen a fék és az első teleszkóp szervesen kapcsolódik egymáshoz.

A gyártás még mindig teljes egészében Németországban zajlik, és a termékekre 5 év „Leekproof” garancia érvényes, tehát ha 5 éven belül bármelyik tömítés átengedi a fékfolyadékot, akkor az garanciális kérdés.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Magura MT7 termékkel kapcsolatban: