Magura MT8 tárcsafék

2 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3]
  • Modellév: 2016 (frissítve: 2016.12.)
  • Listaár: 79.990 Ft

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK




zscs avatar
67 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 94%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2016, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Az új, 2015-ben megújult Magura MT sorozatának csúcsmodellje, a Magura MT8 váltotta le MTB kerékpáromon a korábbi XTR Trail és XT M8000-es fékszetteket. A viszonylag rövid tesztidőszak hamar kihozta erősségeit és hiányosságait egyaránt. Ami pozitív:

  • a vártnál nagyobb, sőt, sokkal nagyobb fékerő
  • nagyon jól adagolható
  • zajtalan működés
  • hidegben nagy előny igazán: karbon fékkarok
  • alacsony tömeg: első fék ~80 cm fékkábellel mindössze 195 gramm
  • féknyergen a fékkábelek szöge Torx szerszámmal állítható
Hátrány
  • Shimano fékek után picit nagyobb a fékkar útja, mire érkezik a fékhatás
  • fékkar - markolat távolsága csak 3mm-es imbusszal állítható (verzió-függő)
  • picit rövidebb, egyujjas fékkarral jobb lenne (kapható ilyen, sajnos elég drágán és csak alumínium verzióban)
Tapasztalat

Shimano BR-M8000-es fékszettet cseréltem a Magura MT8 fékszettre, így alkalmam volt közvetlenül egymás után összehasonlítani a két féket. Nagyon jó áron jutottam hozzá, gyakorlatilag bolti listaárának feléért - vétek lett volna kihagyni!

Szerelése egyszerű: a szetthez adnak féktüskéket és roppantógyűrűket, a kábel méretre vágása után egy nyolcas villáskulccsal gyorsan a helyére csavarhatóak a kábelek. A féktestnél a kábelek szöge szintén állítható egy T25-ös torx segítségével, így a kacifántosabb kábelvezetésű vázaknál is elkerülhető a kábel esetleges megtörése. A fékkábelek rövidítése után légtelenítés egyik fék esetén sem volt szükséges, azonnal használhatóak voltak.

 

Az első teszt során, ami elsőre furcsa volt, az a régies fékkar-kialakítás: kezdetben nem állt valahogy kézre a fék, de könnyen és gyorsan megszokható volt. Utána viszont sorra jöttek a pozitív meglepetések. A 7.1-es kódjelű fékbetétek néhány fékezés után bekoptak és hamar kiderült, a két 160 mm-es, aprócska tárcsa ellenére kimagasló fékteljesítményre képesek és a meredek, hosszú lejtőzések során, a hosszas fékezés sem befolyásolja a meglepően nagy fékerőt.

Elsőre már-már érzéki csalódásnak tűnt, hogy erősebbnek érzem, mint a Shimano XT féket, ami köztudottan komoly fékhatást produkál, így utána olvastam és megtaláltam a német Bike Magazin és a szintén német Mountainbike Magazinok tesztjeit. Ezek számokkal is megerősítettek, hogy jól éreztem bizony, a Magura MT8 fékjei még bizonyos négydugattyús fékekénél (például SRAM Guide) is komolyabb teljesítményt nyújtanak (akit érdekel, utána olvashat itt: http://www.mountainbike-magazin.de/test/parts/10-scheibenbremsen-fuer-mountainbiker-im-test.1592156.2.htm ).

 

A karbon fékkarok nem csak esztétikailag szépek és nem csak könnyűek, de jó választásnak bizonyultak a dermesztően hideg téli, hajnali kerékpározások során, ahol a hőmérő higanyszála általában -5 Celsius-fok körül vagy akár az alá csökkent. Mivel az alumínium fékkarral ellentétben, melynek hővezető képessége nagyon jó, a karbon nem vezeti jól a hőt, így az ujjak kevésbé fagynak át egy esetleges hosszú lejtőzés során. A karok kormánytól való távolsága állítható, számomra zavaró, hogy egy 3-as imbusszal és nem a T25 torx fejjel, mint egyébként minden más csavart a fékszetten. Látszott, hogy igyekezett a gyártó egységesíteni a dogait, de ez nem sikerült 100%-osan. Szerencsére nem mindegyik verzió ilyen, van, amelyik kis tekerővel érkezik, amihez nem kell szerszám sem, sőt, BAT állító csavarral tuningolható mindegyik fék - sajnos picit magas összegért.

 

Működése zajtalan, hangtalan, sem ciripelés, sem berezonálás nem tapasztalható. Volt már néhány Magura fékem, például régi Louise BAT, mely az egyik legjobb fékem volt eddig, sőt, volt "szerencsém" a kevésbé jó hírű, régebbi MT-szériához is egy MT4 fékszett formájában. Mondjuk úgy, hogy az utóbbi fékszett nem hagyott túl jó emlékeket bennem. Szerencsére az új, megújult MT8 esetén nyoma sincs a régi problémáknak.

 

A viszonylag rövid tesztidőszak csupa pozitív tapasztalattal gazdagított, mind nagy fékerejével, mind a konzisztens teljesítményével nagyon hasonlít a régi Shimano XTR Trail (BR-M988) fékszettemre, mely az eddig általam birtokolt legjobb fékem volt. Egyértelműen kitűnő választás, 5-ös!

 

2017.05.12:

Több mint 4000 km használat után: egy garnitúra fékbetét kopott el, a második garnitúra még új. Nedves körülmények között a többi tárcsafékhez hasonlóan itt szintén jellemző a dobhártyaszaggató, visító hang egy rövid ideig. Egy kis "feathering" természetesen itt is segít: lefelé alig-alig behúzva a féket annak felmelegedésével elpárolog a tárcsákról a nedvesség, így amikor tényleges fékezésre kerül sor, nincsen a zavaró hang.

A fékszett fékereje egyszerűen brutális: ahogy a németek padon kimérték, sok négydugattyús féknél erősebb. Például a 4-dugattyús SRAM Gude-nál... Cikk: http://www.mountainbike-magazin.de/test/parts/10-scheibenbremsen-fuer-mountainbiker-im-test.1592156.2.htm

Két 160mm-es féktárcsával használom fél éve már, egy pillanatig sem éreztem, nagyobb tárcsára lenne szükségem.

 

Bizton állíthatom, hogy a Trickstuff Piccola mellett jelenleg a legjobb XC fék a piacon, nincs mese - csak olcsóbban!

 

2017.11.08:

Idén 8 versenyen indultam vele Magyarországon és Ausztriában, hosszú távokon. Vértes Maraton hosszú, oszták OB Kürnberg (Lakatával:)), Crosskovácsi hosszú táv, Kirschberg/KitzAlpBike extrém táv, Salzkammergut-Trophy B-táv (120 km), a brutális Ischgl Ironbike (hosszú táv), Mátra Maraton hosszú, Granitbeisser extrém táv. 2 db 160-as tárcsával. Egyszerűen nem tudnék a piacon jelenleg kapható fékek közül jobbat vásárolni. Félreértés ne essék, volt több XT, XTR fékem, próbáltam a csúcs SRAM fékeket; igen, tudom, mit írok! Ismerőseim, akik az új MT8 mellett döntöttek, teljesítménye alapján szintén az egekbe magasztalják. Annyit írhatok, a Magura több év kínlódás után ismét tud rendes féket gyártani!

 

2018.09.28:

Eltelt újabb egy év. Időközben vásároltam egy második MT8 szettet, mégpedig a rikító zöld Race Line Limited Edition-ből. Két különböző MTB-vel idén 9 versenyen indultam Ausztriában és továbbra is két 160-as tárcsával versenyezve. A leendő MT8-vásárlók felé néhány hasznos tanáccsal szolgálnék.

Először is, nem mindegy a fékbetét. A 7.C (Comfort) jelű egyenesen borzasztó, ezzel egy átlagos fékünk van csak, messze elkerülni! A 7.P (Performance) vált be számomra a leginkább - nagyon komoly fékerő, jó adagolhatóság. Versenyekre a 7.R (Race) jelzésű a leginkább optimális állítólag - nos, nekem úgy tűnik, hogy a 7.P és a 7.R közt nincsen érdemi különbség, attól eltekintve, hogy a 7.R gyorsabban kopik. A 7.P kb. 2000 km-t bír, a 7.R ~1000-1500 km-t. A fékpofák kapcsán muszáj megemlítenem, hogy a nagyon kopott fékbetétek esetén hajlamos a nyomáspont "elvándorolni" - ez szerencsére nem olyan zavaró és ijesztő mértékű, mint a Shimano XT fékek esetén, de egyfajta indikátor, hogy nézzünk rá a fékpofák állapotára, mert esélyes, hogy már cserére érettek!

Mint minden fékszett esetén, az MT8-ban is érdemes évente egyszer olajat cserélni, majd légteleníteni. Javaslom, ezt bízzuk szakemberre: hiába az EBT rövidítés (Easy Bleeding Technology), a Magura MT8 bizony kényes a részletekre! ;-)

Erre ajánlom

XC/Maraton felhasználástól és versenyzéstől egészen a hobbi-szintű All-Mountain/Enduro felhasználásig a meglepően nagy fékereje miatt.

Ennyiért vettem
80000
Mért tömeg
195 g
Csatolt képek
Magura MT8  2016 tárcsafék
2200mm kábellel 219g
65 olvasó 94%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
dugattyúk száma:

2


tömeg:

299 g


 
további információk:
  • Carbon fékkarok
  • Hőálló
  • Szerszám nélküli fékkar beállítás
  • 2 dugattyús aluminium féknyereg
  • Kompatibilis az összes Magura Storm és Storm SL tárcsával (A fékszett nem tartalmazza a tárcsát és az adaptert!)

Magura logó

Magura márka bemutatás

„Magura – ahol a technológia és a stílus találkozik”

A Magura egy betűszó, az alapító nevének Gustav Magenwirth, és az alapítás helyének Bad Urach betűiből. Magenwirth az első automobil megalkotója Karl Benz mellett dolgozott. A cég az 1800-as évek végén alakult, szőlő és gyümölcs préseket készített, csupán az 1900-as évek elején kezd el az autó- és motor iparnak fékeket és egyéb alkatrészeket gyártani. Vállalat azóta is a BMW egyik fő fékbeszállítója.

A német motoripar hanyatlásának idején, az 1970-es években merült fel kiegészítő tevékenységként a kerékpár alkatrészek gyártásának ötlete. Ez az ág aztán szépen kinőtte magát, egészen addig, hogy manapság Sabine Spitz Durin SL villával és Magura Marta fékekkel sorra nyeri a világversenyeket, több más Magura támogatott mellett.

A Magura a hidraulikus kerékpár fékek fejlesztésének élharcosa, már 1987 óta. Az első tapasztalatok még a 60-as évekből származnak, a BMW motorkerékpár fékrendszereket révén. A cég mai fékcsaládjai már a legfrisebb karbon technológiára épülnek. A teleszkópok fejlesztésére is nagy hangsúlyt fektetnek, hiszen a fék és az első teleszkóp szervesen kapcsolódik egymáshoz.

A gyártás még mindig teljes egészében Németországban zajlik, és a termékekre 5 év „Leekproof” garancia érvényes, tehát ha 5 éven belül bármelyik tömítés átengedi a fékfolyadékot, akkor az garanciális kérdés.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Magura MT8 termékkel kapcsolatban: