- baromi könnyű beállítani a Deore XT-t (csavar kilazít, fékkar behúz, csavar ráhúz és kész!)
- szépen, kiszámíthatóan fog (egyelőre városi tesztet kapott csak, rendesebb terepezés után frissítek)
- a hayesek után maga a megváltás ez a Shimano tárcsafék
- 180/160 XT CenterLock tárcsákkal használom, időnként csikorg csak enyhe fékezésnél, de nem hangos, nem zavaró, egyáltalán nem ciripel, semmi idétlen hangot nem ad ki
- nehéz?
- lehetnének rövidebbek a karok, és kerülhetnének hátrébb, mivel ha kicsire állítom a kar holtjátékát, akkor közelebb is jön a kar annyival, hogy teljesen kitekert elérésállítással sincs elég messze (viszonylag nagy kezeim vannak)
- néhány szomorú háttérinfó, ld lentebb
Infó, hivatlosnak mondható forrásból: A Shimano fékei +8°C feletti hőmérsékletre vannak tervezve. Ez annyit tesz, hogy ez alatt annyira összehúzódik benen valami x alakú visszatérítő marhaság, hogy minden szutykot beenged maga mellett. A féktest berakodik, kipucolni kínok kínja, az említett alkatrész külön nem kapható. (egyébként az, hogy más márkák fékeiről nincsenek ilyen konkrétumok, nem jelenti azt, hogy azoknál nem lehetne ilyen probléma).
Plusz volt egy hidegben olajfolyós széria, amit a Shimano idehaza baromi gusztustalanul kezelt le.
A saját fékem eleddig jók, az XT névben ezúton sem csalódtam. Előtte Hayes Stroker Trail és Ride fékem volt. A Trail jobban harapott (igaz 203as tócsával volt), de beállítani pokol volt (egyébként megvan még, egy másik gépen fog szolgálni).
[update]: Az én fékem a gyári kódolás szerint 2007 évvégi, tehát erősen előszériás. -7 fokban semmiféle olajfolyást nem tapasztaltam, sem a nyomáspont elvándorlását. Latyakot nem kapott, nem is fog.
XC, AM, ilyesmi. Városba túl sok, extrémkedésre már kevés, élversenyzésre kissé nehéz.
60ezer/pár áron az ár/érték kb 2 répa, 33ért alig használtan viszont 5, pláne az előző fékszettemhez képest.