2012-es modell:
Kb. ugyan azt tudja, mint a 2008-as, csak egy ujjal
- XC/AM felhasználásra bőven elegendő fékerő (180/160-as XT (nem szendvics) tárcsák, gyári (nem hűtőbordás) pofák, és 70 kg vagyok+cucc)
- végre normális, rövid, 1-2 ujjas fékkar a batár bő 3 ujjas helyett
- egyszerű beállítás: felrak, féket behúz, rögzítő csavarokat meghúz, 'go ride'
- csökkentett tömeg az előző modellhez képest
- kerémia dugattyúk-> jobbnak igérkező dzsuvatűrés
- hozzáférhetőbb fékkartávolság-állító tekerentyűk
- nem ereszt, nem levegős, nem vándorol a nyomáspont, de ennek alapnak kellene lennie, és nem előnynek...
Igazából nincsen neki olyan
- a 2008-ashoz képest kevésbé eltalált dizájn (ottromba fékkar test)
- nem egydarabos, így gagyibb megjelenésű féktest
- néha cincog meg nyikorog ha rákerül valami a tárcsára, vagy meleg, vagy épp olyanja van, de amíg egyenletesen fog ez normális jelenség, és nem érdekel
De ez főleg csak látvány, és ez sem vészes. Számomra a Deore XT 2012 egy hibátlan fék.
Többféle hidraulikus Hayes, és egy rakat bowdenes fék után nálam még mindig az XT az etalon, mind V-fékben, mind hidraulikus tárcsafékben, legyen szó akár a 2008-asról, vagy a 2012-esről.
A 2008-as Shimano Deore XT fékeimet eszemben nem volt lecserélni, de vázcsere történt, és rövid volt a fékcső. Nem sokkal jöttem ki többe így, mintha csövet cserélgettem volna. Amennyiért vettem, amellett nagyon kijár a 2x5 répa.
Nem sokkal felrakás után volt szerencsém élesben, durva terepen, nagyobb lejtőkön tesztelni ezt a Shimano tárcsaféket, ezek után íródott a fenti vélemény.
Ismét nem bántam meg, hogy az XT széria mellett döntöttem.
XC, AM, Enduro, akár versenyszintű felhasználásra is, bár erre vannak könnyebbek. Városba vagy trekkingezni feleslegesen sok az ereje, bár ha egy hibátlan, megbízható féket keresel, akkor nyerő választás az XT.