Shimano Deore XT tárcsafék

76 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
  • Modellév:
    2020
    (frissítve: 2020.02.)
  • Listaár: 36.000 Ft

Eladó fékbetét shimano deore XT 775 tipushoz
1.000 Ft
új árához képest: -97%

Eladó fékbetét shimano 4 dugattyús 8020/820 tipushoz
1.000 Ft
új árához képest: -97%

Fékbetét shimano 4 dugatttyús 8020/820 tipusú fékhez
1.000 Ft
új árához képest: -97%

Shimano Fékbetét 4 dugattyús Tárcsafékhez Ice Tech
4.500 Ft
új árához képest: -87%

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK




gaesz avatar
37 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 83%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, kevesebb mint 1 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny
  • Jól néz ki
  • Pontos és jóladagolható
  • Fékrögzítő bilincs kialakítása miatt nem kell mindent leszedni a kormányról, ha a féket leszeretném venni.
  • Könnyű légteleníteni
  • Hűtőbordás fékbetétek
  • Ásványi olaj kell bele
Hátrány
  • Azért nem minden fenékig tejfel. Szerintem a fékkarnál lévő beállítási lehetőséget nem túl jók. Náluk a fékkar távolság állítás egyenértékű a nyomáspont állítással. Az általuk nyomáspont állításnak gondolt kis csavarka meg meg szerintem nem elég. Ha van türelmed nagyon jól belehet állítani, de ezt meglehetett volna oldani sokkal jobban is.
  • Ereszkedésnél a nyomáspont kifele tolódik(kormánytól elfele). Tapasztalni kell,hogy meddig megy ki a fékkar és az alapján érdemes beállítani az alaphelyzetben álló nyomáspontot. (ez nem mindenkinél negatív valószínűleg de kényelmi szempontból szerintem nem mindegy,hogy azalatt az idő alatt amíg mész lefele hol fog a fék.)
  • Szintén hosszasabb fékezés után a fékpofák hozzáérnek a tárcsába és idő kell neki amíg visszaáll.( minimális ellenállást kelt szóval a sebességet nem befolyásolja)

 

 

Tapasztalat

Shimano Deore Xt  M785.

Új fékként vásároltam gyári hosszal (100/170cm).  L -es 29er Cube Reaction GTC pro m van. A hátsó fékcsőből megközelítőleg 35cm t kellett lenyesni,hogy megfelelő méret legyen , az elsőt pedig hagytam 100on. A gyári beállításhoz képest minimálisan áll csak kijjebb így még esztétikus maradt. A cső méretre vágása és légtelenítése iszonyat egyszerű. Az igazat megvallva mivel új fékről van szó ezért a légtelenítés nagyon szóba sem jön, azért a biztonság kedvéért minimális olajat adtam neki,nehogy elkeseredjen .Az egészben a legszebb az,hogy szerintem jobb lett mint a gyárilag légtelenített fék.

A fékkar nagyon kényelmes,nagyon szépen adagolható.  Az ezüst színű tartály fedél nem feltétlenül nyeri el mindenki tetszését,de nem nézni kell, használni:)

Féknyereg is nagyon szép kidolgozású, PM felfogatású. Gyárilag hűtőbordás fékbetétek vannak benne ami elvileg hosszabb ereszkedéseknél is nagyon jó fékhatást biztosít. (eddig igaznak bizonyult :) )

Ice-tech tárcsákkal használom elől 180 hátul 160as méretekkel. A hátsó nem kérdezett már az elején sem,  párszor behúztam a féket és máris a mostani fékhatást produkálta. Az első az más tészta. Látszólagos jó beállítás mellett elmentem koptatni és nem akarta az igazat, mint kiderült minimálisan de nem volt párhuzamos a fékbetét a tárcsával. A tényleges beállítás után megjött amire vártam. BRUTÁLIS fékerő. Nagyon jól adagolható mint írtam így nem kell azonnal fejre esni vele, de ha tövig berántod ne lepődj meg ha megnyalod a betont... Nálam 5/5 :)

 

update:

Kapott már majdnem mindent amit lehet(már amit tavasztól nyárig lehetett). A tárcsa hosszasabb fékezés során ugyanúgy beleér,de továbbra sem befolyásol semmit menet közben.
Kiderült miért van ez a nyomáspont kitolódás. Állítólag ahogy melegszik az olaj az szépen elkezdi kifele tolni. Nos eddig egyszer sikerült olyan távolságot ereszkednem,hogy ez a kitolódás visszahúzódott ?!?! Én sem értem nyugi :D (nem levegős a rendszer!!)

A fékpofák tartósnak bizonyulnak.

Erre ajánlom

szerintem dh bicikliken is helyt tud állni így bármire jó lehet.

Ennyiért vettem
50000/pár
Csatolt képek
Shimano Deore XT  2014 tárcsafék
Shimano Deore XT  2014 tárcsafék
6 olvasó 83%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
típus:

hidraulikus


 
fékkar anyaga:

Alumínium


 
féktest anyaga:

Alumínium


 
fékpofa típusa:
  • műgyantás
  • fémszemcsés

 
olaj típusa:

ásványi


 
szín:
  • Fekete
  • Ezüst

 
állítási lehetőség:
  • Fékkar távolság
  • Holtjáték

 
fékbetétcsere:

szerszámmal


 
további információk:

BL-M8000+BR-M80003

  • Trail bringázáshoz optimalizált fékerő
  • Servo Wave kialakítás (változó dugattyú elmozdulás) biztosít rövid löket mellett is nagy fékhatást
  • Integrált főhenger: könnyebb, letisztultabb és még tartósabb konstrukció
  • Keskeny fékkarbilincsholtjáték és szerszámmentes elérés beállítás
  • Kerémia dugattyú a maximális hőszigetelésért

  • Kompatibilis fékbetétek: G02A műgyantás, J02 A műgyantás, G04S fémes, J04C fémes

  • Fékcső: SM-BH90-SBM High Power Brake Hose
  • I-Spec II kompatibilis

BL-T785+BR-T785

  • Fékerő-szabályzás (a fékkar/fék/vezeték mint teljes rendszer kerül tervezésre, fékpofatávolság, merevség)
  • Ellenáll a hőhatásnak
  • Könnyű beállítás
  • Fékkartávolság-állítás szerszám nélkül
  • Egyirányú feltöltésű féktest
  • Tömeg: 120,45 g (BL-T785-B) 262 g (BR-M785, első és hátsó, műgyanta hűtőbordás fékbetét)
  • Színválaszték: Fekete és ezüst (BL-T785, BR-M785)

Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.

1-11 (11 kérdés)

Kérdések Statisztika
Shimano Deore XT fékpofa beégés kezelése
3 válasz
utolsó: 2023. júl.
Shimano Deore XT bl-m8100, br-m8120
2 válasz
utolsó: 2021. jún.
Shimano Deore XT
2 válasz
utolsó: 2017. máj.
Shimano Deore XT BL785 BR-M785 hidraulikus tárcsafék
5 válasz
utolsó: 2017. szept.
Shimano Deore XT 2008 féktest + 2012-es fékkar működik együtt?
5 válasz
utolsó: 2015. jún.
Shimano Deore XT Kanyarodásnál a fékpofa hozzáér a tárcsához
7 válasz
utolsó: 2014. júl.
Avid Elixir vagy Deore xt ?
9 válasz
utolsó: 2014. aug.
Shimano Deore XT BL-M775 vs BR-M446
1 válasz
utolsó: 2013. nov.
Shimano Deore XT tárcsafék beállt, mi lehet a baj?
2 válasz
utolsó: 2012. márc.
Shimano Deore XT 2010-11-es fékszettnek mekkora a tömege?
8 válasz
utolsó: 2011. nov.
203mm-es tárcsához érdemes egy Shimano XT 2 dugattyús tárcsafék?
17 válasz
utolsó: 2011. feb.
1-11 (11 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Shimano Deore XT termékkel kapcsolatban: