- Jól néz ki
- Pontos és jóladagolható
- Fékrögzítő bilincs kialakítása miatt nem kell mindent leszedni a kormányról, ha a féket leszeretném venni.
- Könnyű légteleníteni
- Hűtőbordás fékbetétek
- Ásványi olaj kell bele
- Azért nem minden fenékig tejfel. Szerintem a fékkarnál lévő beállítási lehetőséget nem túl jók. Náluk a fékkar távolság állítás egyenértékű a nyomáspont állítással. Az általuk nyomáspont állításnak gondolt kis csavarka meg meg szerintem nem elég. Ha van türelmed nagyon jól belehet állítani, de ezt meglehetett volna oldani sokkal jobban is.
- Ereszkedésnél a nyomáspont kifele tolódik(kormánytól elfele). Tapasztalni kell,hogy meddig megy ki a fékkar és az alapján érdemes beállítani az alaphelyzetben álló nyomáspontot. (ez nem mindenkinél negatív valószínűleg de kényelmi szempontból szerintem nem mindegy,hogy azalatt az idő alatt amíg mész lefele hol fog a fék.)
- Szintén hosszasabb fékezés után a fékpofák hozzáérnek a tárcsába és idő kell neki amíg visszaáll.( minimális ellenállást kelt szóval a sebességet nem befolyásolja)
Shimano Deore Xt M785.
Új fékként vásároltam gyári hosszal (100/170cm). L -es 29er Cube Reaction GTC pro m van. A hátsó fékcsőből megközelítőleg 35cm t kellett lenyesni,hogy megfelelő méret legyen , az elsőt pedig hagytam 100on. A gyári beállításhoz képest minimálisan áll csak kijjebb így még esztétikus maradt. A cső méretre vágása és légtelenítése iszonyat egyszerű. Az igazat megvallva mivel új fékről van szó ezért a légtelenítés nagyon szóba sem jön, azért a biztonság kedvéért minimális olajat adtam neki,nehogy elkeseredjen .Az egészben a legszebb az,hogy szerintem jobb lett mint a gyárilag légtelenített fék.
A fékkar nagyon kényelmes,nagyon szépen adagolható. Az ezüst színű tartály fedél nem feltétlenül nyeri el mindenki tetszését,de nem nézni kell, használni:)
Féknyereg is nagyon szép kidolgozású, PM felfogatású. Gyárilag hűtőbordás fékbetétek vannak benne ami elvileg hosszabb ereszkedéseknél is nagyon jó fékhatást biztosít. (eddig igaznak bizonyult :) )
Ice-tech tárcsákkal használom elől 180 hátul 160as méretekkel. A hátsó nem kérdezett már az elején sem, párszor behúztam a féket és máris a mostani fékhatást produkálta. Az első az más tészta. Látszólagos jó beállítás mellett elmentem koptatni és nem akarta az igazat, mint kiderült minimálisan de nem volt párhuzamos a fékbetét a tárcsával. A tényleges beállítás után megjött amire vártam. BRUTÁLIS fékerő. Nagyon jól adagolható mint írtam így nem kell azonnal fejre esni vele, de ha tövig berántod ne lepődj meg ha megnyalod a betont... Nálam 5/5 :)
update:
Kapott már majdnem mindent amit lehet(már amit tavasztól nyárig lehetett). A tárcsa hosszasabb fékezés során ugyanúgy beleér,de továbbra sem befolyásol semmit menet közben.
Kiderült miért van ez a nyomáspont kitolódás. Állítólag ahogy melegszik az olaj az szépen elkezdi kifele tolni. Nos eddig egyszer sikerült olyan távolságot ereszkednem,hogy ez a kitolódás visszahúzódott ?!?! Én sem értem nyugi :D (nem levegős a rendszer!!)
A fékpofák tartósnak bizonyulnak.
szerintem dh bicikliken is helyt tud állni így bármire jó lehet.