Shimano Deore XT tárcsafék

76 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
  • Modellév:
    2020
    (frissítve: 2020.02.)
  • Listaár: 36.000 Ft

Eladó fékbetét shimano deore XT 775 tipushoz
1.000 Ft
új árához képest: -97%

Eladó fékbetét shimano 4 dugattyús 8020/820 tipushoz
1.000 Ft
új árához képest: -97%

Fékbetét shimano 4 dugatttyús 8020/820 tipusú fékhez
1.000 Ft
új árához képest: -97%

Shimano Fékbetét 4 dugattyús Tárcsafékhez Ice Tech
4.500 Ft
új árához képest: -87%

HASONLÓ tárcsafék TERMÉKEK




zscs avatar
67 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 82%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2016, 6 hónapig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Shimano BR-M8000 féket használtam idén, amit új kerékpárral kaptam. Előtte szintén Shimano fékjeim voltak, a kitűnő XTR Trail BR-M988 fékek. Néhány dolog hasonlóan jó az új XT fékeknél, például

  • kétdugattyús fékhez képest átlagosnál nagyobb fékerő, 160/160 mm-es tárcsákkal is - különösen fémes fékbetéttel
  • sem fellevegősödésre, sem felkeményedésre nem hajlamos (előbbi bizonyos régebbi Magura típusok, utóbbi a DOT 5.1-es fékek gyakori problémája, például Avid)
  • szinte zajtalan működés, nedves körülmények közt is alig-alig rezonál be és csak rövid ideig
  • melegedésre nem hajlamos még hagyományos ( nem IceTech) tárcsával sem
  • személyre szabható a fékkar távolsága a kormánytól
  • jó ár-érték arány
Hátrány
  • gyakran ijesztően vándorló nyomáspont. Menet közben, egyik pillanatról a másikra változhat: egyszer szinte a kormányig beesik a fékkar, aztán a kar felengedésére és ismét behúzva a kart, hirtelen annak 2-3 mm-nyi húzására már blokkol a kerék
  • gyári gyantás fékbetétet gyorsan megeszi
  • picit magas tömeg: 270 grammot mértem az első fékre
Tapasztalat

7 hónap és valamivel több, mint 8500 km után alaposan sikerült kiismernem a féket. Alapjában véve megbízhatóságával, jó értelemben vett igénytelenségével hozza elődjének szintjét, de azt kell mondanom, teljes mértékben nem ér fel az elődhöz. Volt a korábbi XT fékből a bicajaimon és ezt a féket megelőzően XTR Trail féket használtam - mindkettő széria szinte elpusztíthatatlan, rendkívül meghízható, kiszámítható fékek. Sajnos a BR-M8000 már nem annyira, a kiszámíthatatlanul vándorló nyomáspont sok bosszúságot okozhat, különösen versenyszituációban. Volt alkalmam versenyen is tesztelni - ha épp rájött a majrézhatnék, bizony meg-megijedtem! Gondolom nem kell kifejtenem, milyen érzés, mikor Ausztriában 800 méter szintet ereszkedsz versenytempóban, egyik pillanatban fog a fék, másik pillanatban pedig a rázkódástól hirtelen beesik a fékkar... Mivel kivétel nélkül minden ismerősöm ugyanerre panaszkodik és az interneten fellelhető tesztek egytől egyig említik ezt a problémát, valószínűleg szériahiba. Bízom benne, a sok visszajelzést figyelembe veszi a Shimano és orvosolni fogja ezt. Ha a vándorló nyomáspont nem lenne, a piac egyik legjobb fékje lehetne - akár az elődje, mely számtalan tesztet megnyert!

 

Használtam SM-RT66, SM-RT86 és SM-RT99 tárcsákkal egyaránt, mindhárom típussal szépen működik alapvetően, ha a korábban taglalt problémától eltekintünk. Légtelenítése egyszerű, a gyári eszközökkel még nekem is kb. 15-perces művelet, akinek nincs benne nagy gyakorlatom.

 

Fékpofa cseréjénél egy műanyag gumileszedővel szépen és könnyedén visszanyomhatóak a féktestbe a dugattyúk, sok már fékkel ellentétben ez a művelet is szépen, problémamentesen kivitelezhető. Jómagam a fémes fékbetéteket részesítem előnyben, melyek ugyan gyorsabban amortizálják a féktárcsákat, cserébe minden időjárási körülmények között jól fognak. A 73-74 kilómat elől-hátul a 160mm-es tárcsákkal is jól fékezték.

 

Mivel a biztonságos megállás alapvető fontosságú bármely jármű esetében, ezért az egyetlen igazi problémája sajnos sokat ront nálam az összegzésnél. 3.5/5-re értékelném a féket - de egy jókora jóindulattal és bízva abban, a Shimano lép a problémák kiküszöbölése érdekében kap tőlem egy gyenge négyest.

Erre ajánlom

XC/Maraton és Trail felhasználásra. Enduro bicajra nem merném feltenni ezt a szériát, amíg nem javítja a Shimano a hektikusan vándorló nyomáspont okozta problémákat. Összességében még így is jó fék, ha nem top10-es versenyző vagy, jó partner lehet bárhol!

Ennyiért vettem
45000
Mért tömeg
270 g
22 olvasó 82%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
típus:

hidraulikus


 
fékkar anyaga:

Alumínium


 
féktest anyaga:

Alumínium


 
fékpofa típusa:
  • műgyantás
  • fémszemcsés

 
olaj típusa:

ásványi


 
szín:
  • Fekete
  • Ezüst

 
állítási lehetőség:
  • Fékkar távolság
  • Holtjáték

 
fékbetétcsere:

szerszámmal


 
további információk:

BL-M8000+BR-M80003

  • Trail bringázáshoz optimalizált fékerő
  • Servo Wave kialakítás (változó dugattyú elmozdulás) biztosít rövid löket mellett is nagy fékhatást
  • Integrált főhenger: könnyebb, letisztultabb és még tartósabb konstrukció
  • Keskeny fékkarbilincsholtjáték és szerszámmentes elérés beállítás
  • Kerémia dugattyú a maximális hőszigetelésért

  • Kompatibilis fékbetétek: G02A műgyantás, J02 A műgyantás, G04S fémes, J04C fémes

  • Fékcső: SM-BH90-SBM High Power Brake Hose
  • I-Spec II kompatibilis

BL-T785+BR-T785

  • Fékerő-szabályzás (a fékkar/fék/vezeték mint teljes rendszer kerül tervezésre, fékpofatávolság, merevség)
  • Ellenáll a hőhatásnak
  • Könnyű beállítás
  • Fékkartávolság-állítás szerszám nélkül
  • Egyirányú feltöltésű féktest
  • Tömeg: 120,45 g (BL-T785-B) 262 g (BR-M785, első és hátsó, műgyanta hűtőbordás fékbetét)
  • Színválaszték: Fekete és ezüst (BL-T785, BR-M785)

Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.

1-11 (11 kérdés)

Kérdések Statisztika
Shimano Deore XT fékpofa beégés kezelése
3 válasz
utolsó: 2023. júl.
Shimano Deore XT bl-m8100, br-m8120
2 válasz
utolsó: 2021. jún.
Shimano Deore XT
2 válasz
utolsó: 2017. máj.
Shimano Deore XT BL785 BR-M785 hidraulikus tárcsafék
5 válasz
utolsó: 2017. szept.
Shimano Deore XT 2008 féktest + 2012-es fékkar működik együtt?
5 válasz
utolsó: 2015. jún.
Shimano Deore XT Kanyarodásnál a fékpofa hozzáér a tárcsához
7 válasz
utolsó: 2014. júl.
Avid Elixir vagy Deore xt ?
9 válasz
utolsó: 2014. aug.
Shimano Deore XT BL-M775 vs BR-M446
1 válasz
utolsó: 2013. nov.
Shimano Deore XT tárcsafék beállt, mi lehet a baj?
2 válasz
utolsó: 2012. márc.
Shimano Deore XT 2010-11-es fékszettnek mekkora a tömege?
8 válasz
utolsó: 2011. nov.
203mm-es tárcsához érdemes egy Shimano XT 2 dugattyús tárcsafék?
17 válasz
utolsó: 2011. feb.
1-11 (11 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Shimano Deore XT termékkel kapcsolatban: