Nekem a még korábbi évek, 24 küllős változatú kerekei tetszettek meg, és a váz letisztult geomteriája.
A vásárlás mellett az döntött, hogy 2008-tól már visszatértek a 36 küllős változathoz, és akkor még éppen sikerült egy 24 küllős változatot kapnom, a számomra kedvezőbb nagy vázzal.
Első ránézésre, jó ár/érték arányú gépnek tűnik. Szintén előnyként értékelem, hogy 622-es kerekek vannak alatta. (Nem hiszek a vastag kerekekben - tisztelet a valójában montizóknak!)
Kicsit jobban belelátva a bicós dolgokba láttam át, hogy szinte minden "éppen belépő kategóriás" rajta.
Persze ezért az árért, és arra a használatra amire én használom - így 48 évesen - teljesen jó! (Mindennapos városi jövés menés, kisebb túrák a Tiszagáton, vagy a Tiszató körül reggelente itt a környékünkön, stb.)
Végülis én sokmindent kicseréltem rajta, így kapott:
- Egy 1/2" ívelésű Trek kormányt.
- Vékonyabb gumikat. (Egy garnitúra 28x622 Continental Contact, majd egy 25x622 Rubenát. Ez utóbbi könnyebb, szebb, de keményebb és zajosabb.)
- Alu első lánckerék szettet. (Még régről volt egy SACHS, az került rá.)
- Kényelmes ergonómiai markolatot. (Előbb egy BBB, de az egy hét alatt szétvált. Az ugyanolyan formájú Bike + jól bírja, de keményebb.)
- Másik ülést, egy K2-est. Olcsó, és nekem kényelmes. A gyári "berogyott" középen alattam. (77 kg.)
- Tettem rá egy "semi SPD" "Cytech" pedált, és vettem hozzá egy Merida cipőt. (Ez utóbbiért ezúton is köszönet Gém Janónak.) Fiatalabb koromban mindig klipszeltem, így nagyon hiányzott a "kattintás".
- A fékpofák cserélhető betétű, aluházasak lettek. Talán jobban adagolhatóak, és nem veszi fel úgy az alut a felniről - no és persze szebb, igényesebb.
- Ja, és tettem rá egy rugós üléscsövet, de gyakran azt gondolom, hogy annak semmi haszna, csak a tömeget növeli... :((
Mindent összevetve, így olyan 140 e. Ft-ban van a gépem, cipőstől.