Gepida Alboin 300 CRS trekking

26 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.0]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.1]
  • Modellév:
    2019
    (frissítve: 2019.04.)
  • Listaár: 140.900 Ft

HASONLÓ trekking TERMÉKEK




kakukkmarci avatar
25 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 91%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Régi bringámhoz képest amit kb. 16 évig használtam hatalmas előre lépés volt a Gepida Alboin 300 CRS. Néhány nap használat után a másikra visszaülni megrendítő élmény volt, nem értettem, hogyan tudtam ennyi időt kibírni vele.

Mivel szeptemberben vettem túl sokáig nem tudtam használni a leghosszabb túra kb 100 km volt vele.  Ő jól teljesített én az utólsó harmadban már erősen szenvedtem, de ez nem a beállítások, vagy a bringa hibája volt.  Anyagi lehetőségeimhez és a használati mód (zömében országút,  de egy kis földút is bármikor jöhet, mindez inkább sík vidéken illetve Ausztriai dombokon) mindez 105 kilogramm súllyal nehezítve.

Idén került rá kilométer óra is, így már az elért sebességről is lett képem,  27 km/h viszonylag könnyen tartósan, később ahogy edződtem a 30 is huzamosabb ideig összejött.

A teleszkópot kimondottan szerettem, a rossz városi utakon, és terepen kapcsoltam be, egyébként lock-oltam.  A váz hosszabb lejtőkön legurulva sem tekergett alattam ebben a Gepida trekkingben, ami régebbi bringáimmal előfordult . Egy karambolban, ahol egy autó hátuljába kb. 25-el beleszálltam a váz sérülés nélkül maradt, miközben a kormány kismértékben, a teló pedig jelentősen elgörbült, de el nem törött.

Szerencsémre épp nem volt le lockolva így az energia jelentős részét elnyelte. Kihúzni szervizben sem tudták, így kb. 2 cm-el alacsonyabban használtam egy új telóra várva.

Kapcsolatunkat egy tolvaj szakította meg. Igaz arra kicserélődött a kormány, és a hátsó felni (ami akkor adta meg magát amikor visszahuppantam az Astra hátuljáról).

 

Hátrány

Az idei intenzívebb strapát  kb.1600 km, nem minden részegység bírta egyformán jól. A hátsó kereket néhányszor centírozni kellett, mert a rázósabb földutakat, az én súlyommal már nem neki találták ki.

A nyár vége felé egyre jobban nyekergett valami benne, hosszas keresgélés után, egy barátom rájött, a monoblokk mozog  a vázhoz képest. Ezt még éppen garanciában cserélték volna, de jött a tolvaj.

A keresgélés alatt lecseréltem a pedálokat, de nem ők voltak a bűnösök.

 

Tapasztalat

A napokban hosszas keresgélés után, végre megvettem az utódot, egy Kellys Neost. Ma mentem vele kb. 25 km-et két hónap kihagyás után.

Azt gondolom, hogy jobb vétel volt a Gepida Alboin 300 CRS 109 000-ért mint az idei Gepida, amit 93 000 tudtam volna megvenni.  A Kellys  komolyabb felszereltségű, pl Deore az Alivio helyett, igaz nincs a vázára élettartam garancia csak 3 év.

Sokáig vaciláltam, mielőtt így döntöttem, remélem nem bánom meg.

Akkor ha nem lopják el, eszem ágában nem lett volna lecserélni.

A szükséges javítások után amelyek az én hibámból bekövetkezett baleset miatt  váltak szükségessé (az Astra is behorpadt két helyen a kormány toldalékoktól 1,5-2cm-ert) nem nagyon nyúltam volna hozzá

 

Erre ajánlom

Versenyzésre nem ajánlom, de túrázni akár nagyobb darab fickóknak is tökéletesen megfelel. Az idei modellen a gyár már kicserélte a markolatot és a pedált is, ami mindenképpen előnyére vállt.

Az új színváltozatok közül az egyik borzalmas a másik elfogadható, de kevésbé tetszetős mint a régi, fekete piros verzió.  Akcióban 85-90 ezer forintért most is ajánlott vétel. 

Ennyiért vettem
90600
11 olvasó 91%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

6061 Alumínium


méretek:
  • 48 cm
  • 52 cm
  • 56 cm

 
színválaszték:

Matt fekete


villa (teló):

SUNTOUR CR8 700C HLO TRAVEL: 50MM


Meghajtás

hajtókar:

SUNTOUR XCC-T208 48-38-28T 170/175MM


lánc:

KMC Z72 8S


fogaskoszorú:
Shimano CS-HG31,

CS-HG31 11-32T 8S


középrész:

Shimano BB-UN100


első váltó:
Shimano Tourney,

FD-TY710 TOP SWING DUAL PULL 34,9MM


hátsó váltó:
Shimano Alivio,

RD-T4000 SGS


 
fokozatok száma:

3x8


pedál:

XERAMA SP-940 PP/STEEL W/ CATYE


Kerék

felni:

Rodi Skorpion CNC 32 lyukas


első agy:

FORMULA FM21 QR 32H


hátsó agy:

FORMULA RB30 QR 32H


külső gumi:

WTB/FREEDOM WEDGE 700X38C


Irányítás

kormány:

GEPIDA ALLOY AL-118 W: 600MM BB: 31,8MM


markolat:

VELO VLG-1185D3


kormányszár:

KALLOY ASDC1 EXT: 90MM


kormánycsapágy:

FSA NO.11Q


nyereg:

SELLE ROYAL ALPINE HRC


nyeregcső:

GEPIDA ALLOY SP-C207 27,2X300MM


Fék

 
féktest:
Shimano Alivio,

BR-T4000


 
fékváltó kar:

Shimano ST-EF51


Kiegészítők

 
további kiegészítők:
  • Kitámasztó
  • Kormányszarv

tömeg:

14.3 kg


Gepida logó

Gepida márka bemutatás

Az első Gepida kerékpárok 90-es évek elején, Hódmezővásárhelyen készültek. Nevüket egy ókori nép után kapták, melynek sírjait a város környékén tárták fel. A márka sikeres volt, kerékpárjait importálták is, 1996-ra azonban az ületi kapcsolatok megszakadása miatt a gyártó cég tönkrement.

A Gepida nevet 1998-ban vásárolta meg a fővárosi Olimpia Kft, amely ugyanebben az évben, a kelet-európai kerékpárgyártók közül elsőként bevezette az ISO 9002 minőségbiztosítási rendszert, és a tömeggyártásról átállt a komolyabb fejlesztésre és minőségi termelésre.

2005-re többek között Hollandia, Belgium, Horvátország, Németország, Svédország, Ausztria, Luxemburg, Oroszország, Szerbia, Finnország, Szlovákia, Románia utcáin is futnak Gepida bringák, az eladott kerékpárok 80%-a exportra kerül.

A Gepida kínálatával jól igazodik a piaci igényekhez, mind az országúti, mind a terepkerékpárok terén akad választék, a legkisebbektől a legnagyobbakig mindenkire gondolva. Található köztük divatos fixi is, és 2008-tól az elektromos kerékpárok piacán is jelen van a cég. Vázaira örök garanciát vállal.

1-4 (4 kérdés)

Kérdések Statisztika
Cross 120 ezer körül?
4 válasz
utolsó: 2015. szept.
Gepida Alboin 300 CRS 2014 vs Kross Evado 2.0 2014
5 válasz
utolsó: 2014. jún.
Gepida Alboin 300 CRS vs Csepel Rapid 3*
1 válasz
utolsó: 2013. júl.
Gepida Alboin 300 CRS vs KTM Life One vs Merida Crossway TFS100V?
4 válasz
utolsó: 2011. máj.
1-4 (4 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Gepida Alboin 300 CRS termékkel kapcsolatban: