Régi bringámhoz képest amit kb. 16 évig használtam hatalmas előre lépés volt a Gepida Alboin 300 CRS. Néhány nap használat után a másikra visszaülni megrendítő élmény volt, nem értettem, hogyan tudtam ennyi időt kibírni vele.
Mivel szeptemberben vettem túl sokáig nem tudtam használni a leghosszabb túra kb 100 km volt vele. Ő jól teljesített én az utólsó harmadban már erősen szenvedtem, de ez nem a beállítások, vagy a bringa hibája volt. Anyagi lehetőségeimhez és a használati mód (zömében országút, de egy kis földút is bármikor jöhet, mindez inkább sík vidéken illetve Ausztriai dombokon) mindez 105 kilogramm súllyal nehezítve.
Idén került rá kilométer óra is, így már az elért sebességről is lett képem, 27 km/h viszonylag könnyen tartósan, később ahogy edződtem a 30 is huzamosabb ideig összejött.
A teleszkópot kimondottan szerettem, a rossz városi utakon, és terepen kapcsoltam be, egyébként lock-oltam. A váz hosszabb lejtőkön legurulva sem tekergett alattam ebben a Gepida trekkingben, ami régebbi bringáimmal előfordult . Egy karambolban, ahol egy autó hátuljába kb. 25-el beleszálltam a váz sérülés nélkül maradt, miközben a kormány kismértékben, a teló pedig jelentősen elgörbült, de el nem törött.
Szerencsémre épp nem volt le lockolva így az energia jelentős részét elnyelte. Kihúzni szervizben sem tudták, így kb. 2 cm-el alacsonyabban használtam egy új telóra várva.
Kapcsolatunkat egy tolvaj szakította meg. Igaz arra kicserélődött a kormány, és a hátsó felni (ami akkor adta meg magát amikor visszahuppantam az Astra hátuljáról).
Az idei intenzívebb strapát kb.1600 km, nem minden részegység bírta egyformán jól. A hátsó kereket néhányszor centírozni kellett, mert a rázósabb földutakat, az én súlyommal már nem neki találták ki.
A nyár vége felé egyre jobban nyekergett valami benne, hosszas keresgélés után, egy barátom rájött, a monoblokk mozog a vázhoz képest. Ezt még éppen garanciában cserélték volna, de jött a tolvaj.
A keresgélés alatt lecseréltem a pedálokat, de nem ők voltak a bűnösök.
A napokban hosszas keresgélés után, végre megvettem az utódot, egy Kellys Neost. Ma mentem vele kb. 25 km-et két hónap kihagyás után.
Azt gondolom, hogy jobb vétel volt a Gepida Alboin 300 CRS 109 000-ért mint az idei Gepida, amit 93 000 tudtam volna megvenni. A Kellys komolyabb felszereltségű, pl Deore az Alivio helyett, igaz nincs a vázára élettartam garancia csak 3 év.
Sokáig vaciláltam, mielőtt így döntöttem, remélem nem bánom meg.
Akkor ha nem lopják el, eszem ágában nem lett volna lecserélni.
A szükséges javítások után amelyek az én hibámból bekövetkezett baleset miatt váltak szükségessé (az Astra is behorpadt két helyen a kormány toldalékoktól 1,5-2cm-ert) nem nagyon nyúltam volna hozzá
Versenyzésre nem ajánlom, de túrázni akár nagyobb darab fickóknak is tökéletesen megfelel. Az idei modellen a gyár már kicserélte a markolatot és a pedált is, ami mindenképpen előnyére vállt.
Az új színváltozatok közül az egyik borzalmas a másik elfogadható, de kevésbé tetszetős mint a régi, fekete piros verzió. Akcióban 85-90 ezer forintért most is ajánlott vétel.