Merev, könnyű váz az Alboin 300 CRS - jó ez a mattfekete szín. Viszonylag jó első villa. Kényelmes ülés. Jó gumik (kicsit hangosak), kerekek. Élettartam garancia a vázra.
Markolat: egy gumidarab az egész, zsibbadt a kezem hosszabb úton. Cseréltem egy zselésre.
Stucni: pár száz km után cserélni kellett: először nyöszörgött, utána meg megszakadt benne a menet. Ezután egy ugyancsak állítható Acor került rá, ami nem sokáig bírta - ennek szó szerint szétrobbant az állítható rögzítése. Cseréltem egy fix Ritchey profi stucnira - az állítható stucni egy parasztvakítás.
Fékek: folyamatosan (2-3 naponta) állítgatni kellet, az egyik finom állító csavar megszakadt. A hátsó féket tövig kellett húznom, hogy valamire való fékhatást elérjek. Cseréltem (lásd lejjebb)
Pedál: még a vásárlásnál lecseréltem egy Acor ipari csapágyasra. Azt is lecseréltem, mivel rendkívül kényelmetlen volt (zsibbadt a talpam hosszabb utakon). Most egy félig platform, félig SPD rendszerű shimano pedál van ezen a Gepida trekkingen (PD-A530). Így a boltba is le tudok ugrani illetve hosszabb utakon ki tudom használni az SPD nyújtotta előnyöket is.
Hajtómű: 115 kiló vagyok és a gyári hajtómű bizonyult az Alboin 300 CRS leggyengébb pontjának. Recsegett, ropogott, egy nagyobb tekerésnél szitált az egész. Cseréltem (lásd lejjebb)
Váltó: Az Alivio váltó elmegy, ha valaki csak túrázgat. Viszonylag pontos, de extrémebb körülmények között már kevés. Ott gyakran ugrott, hibázott és viszonylag lassan váltott vissza. Ezen kívül nem lehetett úgy beállítani még szervizben sem, hogy valamelyik fokozatban ne csörögjön egy kicsit. Cseréltem (lásd lejjebb)
Fogaskoszorú: az utolsó 3 tárcsa átmenete viszonylag nagy ugrásokkal volt megoldva. MTBs koszorú volt rajta. Cseréltem egy 11-32-es cross-ra (lásd lejjebb)
Hosszú kihagyás után döntöttem, hogy ismét belekezdek a bringázásba. Előtte egy road bringám volt (van) de ezúttal a cross mellett döntöttem, mivel főleg munkába járáshoz használom (heti 150km) plusz túrázáshoz. Úgy gondoltam, hogy a tavalyi modell jó ár/érték aránnyal rendelkezik, így belevágtam és a speedbike-ban vettem egy ilyen Gepida trekkinget. (kicsit túl rámenős a srác és sokat dumál)
Hamar kijöttek a hibák és rá kellett jönnöm, hogy ma már ennyiért nem gyártanak jó bringákat a gyártók. Mai eszemmel már építenék egyet. Mindenesetre jó alapanyagnak bizonyult így is az átépítéshez ez a Gepida trekking, mivel a kormány, villa, ülés, váz és kerekek elég jónak tűntek és bírták a terhelésemet.
Le kellett cserélnem azonban fékeket, váltókat, láncot, fogaskoszorút, hajtóművet, fék és váltókart. A bringa kapott egy teljes 2010-es Shimano XT szettet low normal váltóval.
Sajnos csak most, 250e után tudom elmondani, hogy van egy szinte tökéletes, kompromisszum mentes bringám. Valaki korábban azt írta, hogy autók között egy golf ez a Gepida trekking. Én ezt azzal egészíteném ki, hogy egy 1.4-es golf... Eljutni A-ból B-be mindenféle érzelem és élmény nélkül lehet. Ha valaki szívvel teker és együtt él a bringájával akkor viszont úgy gondolom, hogy építsen, építtessen inkább magának egyet. Ajánlom erre Attilát és Szandrát a XVIII. Nemes utca 2-ben (www.kerekparkell.hu)
Nem a bringa hibája, hogy olyan amilyen. Sőt - kifejezetten szeretem az Alboin 300 CRS-t. Arról van szó, hogy én hagytam ki sokat bringaügyben és nem voltam tisztában a mai minőségi viszonyokkal
UPDATE:
A következő dolgokat is cseréltem a bejegyzés írása óta:
markolat - Ritchey WCS Ergo Locking
első villa - elkezdtem vele XC-t, maratont nyomni. Tora Race (Solo Air) 29-er
kerekek - Bike Positive Acrobat Expert (duplafalú, szegecselt), Bike positive ipari csapágyas agy, a gumik 622-47 Schwalbe Smart Sam
A jó kis XT fékek is mentek - ez a villa csak tárcsásat tud fogadni. Avid BB7 G2-es tárcsával, elöl 203, hátul 180.
Mindezt azért, mert lenyomtam vele a MÁTRA MARATONT! :)
És gyakorlatilag lett egy 29-er montim - habár a bringaboltos kihangsúlyozta, hogy ez nem 29-er váz hanem 'trekking' váz... pfff... erre legalább van élettartam garancia és tényleg mindenen átmegy.
Hogy most mennyiben van a bringa? Ne kérdezzétek, mert már nem is fontos. Nagyon szeretem. De legközelebb már biztos, hogy építek egyet. ;)
UPDATE2: elhajlott a nyeregcső, lecseréltem egy RaceFace Evolve DH-ra (a régit szó nélkül beszámította Attila, Ő pedig elintézi a Gepidával a garanciális cserét)
Normális tempóval eljutni A-ból B-be, betonútra, túrázáshoz, könnyű embereknek. Illetve akinek tényleg nincs ennél több pénze.
Ennyiért ez a legjobb cross bringa a piacon.