Gepida Alboin 300 CRS trekking

26 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.0]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.1]
  • Modellév:
    2019
    (frissítve: 2019.04.)
  • Listaár: 140.900 Ft

HASONLÓ trekking TERMÉKEK




kzkvh2 avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 88%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 3 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Merev, könnyű váz az Alboin 300 CRS - jó ez a mattfekete szín. Viszonylag jó első villa. Kényelmes ülés. Jó gumik (kicsit hangosak), kerekek. Élettartam garancia a vázra.

Hátrány

Markolat: egy gumidarab az egész, zsibbadt a kezem hosszabb úton. Cseréltem egy zselésre.

Stucni: pár száz km után cserélni kellett: először nyöszörgött, utána meg megszakadt benne a menet. Ezután egy ugyancsak állítható Acor került rá, ami nem sokáig bírta - ennek szó szerint szétrobbant az állítható rögzítése. Cseréltem egy fix Ritchey profi stucnira - az állítható stucni egy parasztvakítás.

Fékek: folyamatosan (2-3 naponta) állítgatni kellet, az egyik finom állító csavar megszakadt. A hátsó féket tövig kellett húznom, hogy valamire való fékhatást elérjek. Cseréltem (lásd lejjebb)

Pedál: még a vásárlásnál lecseréltem egy Acor ipari csapágyasra. Azt is lecseréltem, mivel rendkívül kényelmetlen volt (zsibbadt a talpam hosszabb utakon). Most egy félig platform, félig SPD rendszerű shimano pedál van  ezen a Gepida trekkingen (PD-A530). Így a boltba is le tudok ugrani illetve hosszabb utakon ki tudom használni az SPD nyújtotta előnyöket is.

Hajtómű: 115 kiló vagyok és a gyári hajtómű bizonyult  az Alboin 300 CRS leggyengébb pontjának. Recsegett, ropogott, egy nagyobb tekerésnél szitált az egész. Cseréltem (lásd lejjebb)

Váltó: Az Alivio váltó elmegy, ha valaki csak túrázgat. Viszonylag pontos, de extrémebb körülmények között már kevés. Ott gyakran ugrott, hibázott és viszonylag lassan váltott vissza. Ezen kívül nem lehetett úgy beállítani még szervizben sem, hogy valamelyik fokozatban ne csörögjön egy kicsit. Cseréltem (lásd lejjebb)

Fogaskoszorú: az utolsó 3 tárcsa átmenete viszonylag nagy ugrásokkal volt megoldva. MTBs koszorú volt rajta. Cseréltem egy 11-32-es cross-ra (lásd lejjebb)

 

Tapasztalat

Hosszú kihagyás után döntöttem, hogy ismét belekezdek a bringázásba. Előtte egy road bringám volt (van) de ezúttal a cross mellett döntöttem, mivel főleg munkába járáshoz használom (heti 150km) plusz túrázáshoz. Úgy gondoltam, hogy a tavalyi modell jó ár/érték aránnyal rendelkezik, így belevágtam és a speedbike-ban vettem egy ilyen Gepida trekkinget. (kicsit túl rámenős a srác és sokat dumál)

Hamar kijöttek a hibák és rá kellett jönnöm, hogy ma már ennyiért nem gyártanak jó bringákat a gyártók. Mai eszemmel már építenék egyet. Mindenesetre jó alapanyagnak bizonyult így is az átépítéshez ez a Gepida trekking, mivel a kormány, villa, ülés, váz és kerekek elég jónak tűntek és bírták a terhelésemet.

Le kellett cserélnem azonban fékeket, váltókat, láncot, fogaskoszorút, hajtóművet, fék és váltókart. A bringa kapott egy teljes 2010-es Shimano XT szettet low normal váltóval.

Sajnos csak most, 250e után tudom elmondani, hogy van egy szinte tökéletes, kompromisszum mentes bringám. Valaki korábban azt írta, hogy autók között egy golf ez a Gepida trekking. Én ezt azzal egészíteném ki, hogy egy 1.4-es golf... Eljutni A-ból B-be mindenféle érzelem és élmény nélkül lehet. Ha valaki szívvel teker és együtt él a bringájával akkor viszont úgy gondolom, hogy építsen, építtessen inkább magának egyet. Ajánlom erre Attilát és Szandrát a XVIII. Nemes utca 2-ben (www.kerekparkell.hu)

Nem a bringa hibája, hogy olyan amilyen. Sőt - kifejezetten szeretem az Alboin 300 CRS-t. Arról van szó, hogy én hagytam ki sokat bringaügyben és nem voltam tisztában a mai minőségi viszonyokkal

UPDATE:

A következő dolgokat is cseréltem a bejegyzés írása óta:

markolat - Ritchey WCS Ergo Locking

első villa - elkezdtem vele XC-t, maratont nyomni. Tora Race (Solo Air) 29-er

kerekek - Bike Positive Acrobat Expert (duplafalú, szegecselt), Bike positive ipari csapágyas agy, a gumik 622-47 Schwalbe Smart Sam

A jó kis XT fékek is mentek - ez a villa csak tárcsásat tud fogadni. Avid BB7 G2-es tárcsával, elöl 203, hátul 180.

Mindezt azért, mert lenyomtam vele a MÁTRA MARATONT! :)

És gyakorlatilag lett egy 29-er montim - habár a bringaboltos kihangsúlyozta, hogy ez nem 29-er váz hanem 'trekking' váz... pfff... erre legalább van élettartam garancia és tényleg mindenen átmegy.

Hogy most mennyiben van a bringa? Ne kérdezzétek, mert már nem is fontos. Nagyon szeretem. De legközelebb már biztos, hogy építek egyet. ;)

 

UPDATE2: elhajlott a nyeregcső, lecseréltem egy RaceFace Evolve DH-ra (a régit szó nélkül beszámította Attila, Ő pedig elintézi a Gepidával a garanciális cserét)

Erre ajánlom

Normális tempóval eljutni A-ból B-be, betonútra, túrázáshoz, könnyű embereknek. Illetve akinek tényleg nincs ennél több pénze.

Ennyiért ez a legjobb cross bringa a piacon.

Ennyiért vettem
79900
17 olvasó 88%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

6061 Alumínium


méretek:
  • 48 cm
  • 52 cm
  • 56 cm

 
színválaszték:

Matt fekete


villa (teló):

SUNTOUR CR8 700C HLO TRAVEL: 50MM


Meghajtás

hajtókar:

SUNTOUR XCC-T208 48-38-28T 170/175MM


lánc:

KMC Z72 8S


fogaskoszorú:
Shimano CS-HG31,

CS-HG31 11-32T 8S


középrész:

Shimano BB-UN100


első váltó:
Shimano Tourney,

FD-TY710 TOP SWING DUAL PULL 34,9MM


hátsó váltó:
Shimano Alivio,

RD-T4000 SGS


 
fokozatok száma:

3x8


pedál:

XERAMA SP-940 PP/STEEL W/ CATYE


Kerék

felni:

Rodi Skorpion CNC 32 lyukas


első agy:

FORMULA FM21 QR 32H


hátsó agy:

FORMULA RB30 QR 32H


külső gumi:

WTB/FREEDOM WEDGE 700X38C


Irányítás

kormány:

GEPIDA ALLOY AL-118 W: 600MM BB: 31,8MM


markolat:

VELO VLG-1185D3


kormányszár:

KALLOY ASDC1 EXT: 90MM


kormánycsapágy:

FSA NO.11Q


nyereg:

SELLE ROYAL ALPINE HRC


nyeregcső:

GEPIDA ALLOY SP-C207 27,2X300MM


Fék

 
féktest:
Shimano Alivio,

BR-T4000


 
fékváltó kar:

Shimano ST-EF51


Kiegészítők

 
további kiegészítők:
  • Kitámasztó
  • Kormányszarv

tömeg:

14.3 kg


Gepida logó

Gepida márka bemutatás

Az első Gepida kerékpárok 90-es évek elején, Hódmezővásárhelyen készültek. Nevüket egy ókori nép után kapták, melynek sírjait a város környékén tárták fel. A márka sikeres volt, kerékpárjait importálták is, 1996-ra azonban az ületi kapcsolatok megszakadása miatt a gyártó cég tönkrement.

A Gepida nevet 1998-ban vásárolta meg a fővárosi Olimpia Kft, amely ugyanebben az évben, a kelet-európai kerékpárgyártók közül elsőként bevezette az ISO 9002 minőségbiztosítási rendszert, és a tömeggyártásról átállt a komolyabb fejlesztésre és minőségi termelésre.

2005-re többek között Hollandia, Belgium, Horvátország, Németország, Svédország, Ausztria, Luxemburg, Oroszország, Szerbia, Finnország, Szlovákia, Románia utcáin is futnak Gepida bringák, az eladott kerékpárok 80%-a exportra kerül.

A Gepida kínálatával jól igazodik a piaci igényekhez, mind az országúti, mind a terepkerékpárok terén akad választék, a legkisebbektől a legnagyobbakig mindenkire gondolva. Található köztük divatos fixi is, és 2008-tól az elektromos kerékpárok piacán is jelen van a cég. Vázaira örök garanciát vállal.

1-4 (4 kérdés)

Kérdések Statisztika
Cross 120 ezer körül?
4 válasz
utolsó: 2015. szept.
Gepida Alboin 300 CRS 2014 vs Kross Evado 2.0 2014
5 válasz
utolsó: 2014. jún.
Gepida Alboin 300 CRS vs Csepel Rapid 3*
1 válasz
utolsó: 2013. júl.
Gepida Alboin 300 CRS vs KTM Life One vs Merida Crossway TFS100V?
4 válasz
utolsó: 2011. máj.
1-4 (4 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Gepida Alboin 300 CRS termékkel kapcsolatban: