Szép a vázgeometria, legalábbis ez tetszett meg először. Ár/érték arányban jó. Könnyű, gyors, merev a váza, pontos a váltó, ebben az árban remek kis lock out-os teleszkóp. Design-os bringához passzol a formás sárvédő, így egy alu sks lett.
A fék a szűk keresztmetszet a Gepida Alboin 300 CRS-en! A féktest fém, de a két rugó egy műanyagon keresztül kapcsolódik, állandóan elállítódik, illetve a finomállítás nagyon szofisztikáltan imbuszkulccsal állítható, ami hamar kitágul, eltörik (tapasztalat). A festés gyorsan kopik-pattog. A monoblock hamar el kezdett kattogni, csere lett gariba, de egy év után megint kattog..., cserélni kéne valami erősebbre.
A ST-EF50-es altus fékváltókarral nem volt gond, pontos, gyors volt, de fékeket fékkarral együtt Deore LX-re cseréltem, Merida ACS - BS-MD002 fékpofákkal (jelentős a különbség). A fékkar miatt a váltókarok is cserére szorultak, Alivio lett, ami csakúgy pontos; szerintem gyorsabban vált és olcsóbb, mint a Deore. A gyári gumik alapvetően asztfaltra termettek, aki laza talajra megy vele az tolni fogja.
Munkába járásra, hétvégenként kicsit hosszabb tekerésre használni tökéletes.