Gepida Alboin 300 CRS trekking

26 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.0]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.1]
  • Modellév:
    2019
    (frissítve: 2019.04.)
  • Listaár: 140.900 Ft

HASONLÓ trekking TERMÉKEK




gyuladaniel94 avatar
38 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 95%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • megbízható, jó minőségű, erős fékek
  • Az agyak finoman futnak
  • a váltásrendszer elég pontos ezen a Gepida Alboin 300 CRS kerékpáron
  • kényelmes markolat
  • könnyű és erős váz
  • jár hozzá első-hátsó prizma
  • teleszkóp szépen mozog és lockolható!
  • szép, fekete küllők
Hátrány
  • gyenge a hajtómű ezen a Gepida Alboin 300 CRS kerékpáron
  • rossz minőségű középcsapágy
  • állítható kormányszár
  • műanyag testű pedálok
  • a hátsó felni fékfelülete nincs szintben az illesztésnél, darálja a fékpofákat
  • mindkét kerékben feltűnöen nagy nyolcas újonnan! 
  • S-bend lánc és támvillák
  • ferde a "fékhíd"
  • festése már a boltban le volt pattogva itt-ott
Tapasztalat

Üdvözlök mindenkit! Véleményemet a 2011-es évjáratú, zöld-fehér Gepida Alboin 300 CRS kerékpárról szeretném írni. Nem az enyém a kerékpár, csak kipróbáltam, de ígérem, hogy a róla alkotott véleményem nem elhamarkodott. Az egyik ismerősöm hívott el, hogy segítsek neki kerékpárt választani. Mivel főleg városi és túra használatra szeretett volna kerékpárt, ezért lebeszéltem őt a MountainBike-ról és a haladósabb Cross kategóriát javasoltam neki. Bementünk a bolta és ez a Gepida cross keltette fel figyelmét a gyönyörű hydroforming eljárással készült vázával és metál zöld fényezésével. A markolat egy csavarral rögzíthető(Lock-os) kétkomponensű komfort markolat szarv alakú véggel. Nagyon illik az egész kerékpár formavilágához és kényelmes, biztos fogást biztosít, bár a végén található szarv túl rövid ahhoz, hogy teljes értékű szarvként használhassuk. Az Altus/Acera fékváltókarok elég jó minőségűek, könnyen kezelhetőek. A féktestek a Gepida sajátmárkás féktestei, amikben nagyon pozitívan csalódtam, nagyon merevek, könnyen beállíthatóak, rugójuk erős és eddig még nem gyengült. Gyárilag elég jó minőségű ProMax fékpofák vannak felszerelve. A váz nagyon tetszetős, bár nekem személy szerint nem tetszik a túlméretezett bumszli fejcső a rajta található (a váz anyagából kimart) 3d-s Gepida logóval és az S-formájú hátsó villák, de az alsó és felsőcső teljesen rendben van. Sajnos ha igazi túragépet akarunk, akkor nem ez lesz a megfelelő modell számunkra, mert nincsenek rajta csomagtartó és sárvédő rögzítő szemek, ellenben van tárcsafék rögzítési lehetőség. A villa egy elég alap kis csillapítás nélküli RST villa tárcsafék felfogató szemek nélkül. de ettől függetlenül nagyon szépen mozog, nem rúg vissza, állítható a keménysége a bringás súlyához/igényeinek megfelelően és lockolható is. A villanyak ki van hézagolva 4-5db(nem emlékszem pontosan) 5mm-es hézagolóval és aztán pedig kövekezik a kormányszár, ami állítható dőlésszögű. Én ezt az alkatrészt egy megfelelő dőlésszögű és hosszú fix darabra cserélném, még mielőtt elkezdene nyekeregni. Eddig egyébként nem volt vele baj, négycsavaros felfogatásának köszönhetően a kormányt nem hagyja csavarodni. A kerekek Gepida kónuszos agyakból fekete acél küllőkből és Rodi skorpion felnikből állnak össze. Sajnos már a boltban is elég jelentős nyolcas van mindkét kerékben, de ezen egy centírozással lehet segíteni, ha már a gyárban nem végezték el tisztességesen. A nagyobb baj viszont a felnivel van, melynek megvan a márkájára jellemző betegsége, a pontatlan illesztés, ami minden fékezésnél hallható és érezhető lesz, arról nem is beszélve, hogy a fékpofák idő előtti elhasználódását okozza. Mielőtt elhozzuk a boltból a biciklit erre mindenképpen figyeljünk, vagy ha már csak otthon vettük észre, akkor is érdemes visszavinni, hátha kicserélik a hibás felnit. A Rodi egy jó márka és a termékeik is jók, de nagyon gyakori hiba, hogy a fékfelület nincs síkba köszörülve az illesztésnél. Ellenben a Gepida sajátmárkás agyai nagyon szépen futnak, porvédelmük is teljesen jó. A hátsó egy kazettás agy, ami nem súrűn(fordulatonként16 szor) de nagyon hangosan reteszel. Egyik agy kónusza sem lazult még le. Az első agy már-már az ipari csapágyas agyakat meghazuttoló módon fut. Egy küllőprizma súlya is képes elforditani, ezután pedig nagyon sokáig "hintázik" a kerék.  Mivel a gumikkal még nem volt különösebb probléma, ezért nem láttam még, hogy milyen felniszalag van a felnin, de mindenkinek ajánlom, hogy nézze meg közvetlenül vásárlás után mielőtt még elindulna egy hosszabb túrára és cserélje ki, ha szükséges. A Schwalbe belépő szintű gumijai pont tökéletesek egy ilyen bringára. Alapszintű defektvédelem van bennük, nem túl szélesek és nem is túl keskenyek(35mm) és nem is túl nehezek. Az egyetlen baj, hogy a vékony oldalfal miatt max 4,5bar nyomásra lehet fújni őket, úgy pedig eléggé szétfolynak az úton a 80Kg-om alatt. A belsőgumik valószínűleg cserére szorulnak, vagy pótbelső állományba kell őket helyezni, mert a 4,5 Bar nyomás másnapra már csak 2 Bar lesz úgy, hogy a szobában áll a bicikli.  A váltásrendszer megfelelő. Ha jól be vannak állítva a váltók, akkor pontosan váltanak, de terhelés alatt nem érdemes velük váltogatni. A hátsó alivio váltó nem feszíti túl erősen a láncot, sokszor még útegyenetlenségeken is csapkod a lánc, ezért célszerű beszerezni valamilyen láncvilla védőt, még mielőtt eltűnne az összes festék. A lánc egy alap KMC Z-7, ha már megnyúlt érdemes helyette egy jobb minőségűt feltenni, de addig minden bizonnyal kiszolgál minket, ha rendszeresen ápoljuk és nem hagyjuk berozsdásodni. A hajtásrendszer kiemelkedően gyenge eleme a Shimano FC-M171 hajtómű és a gyári monoblokk(nem Shimano) és persze a műanyag testű pedál. Egy 80Kg-os vagy afeletti bringásnak nagy valószínűséggel gyenge lesz a hajtómű, hacsak nem a nagyobb pedálfordulatot kedveli és többnyire a középső tányért használja. Ha valaki mégis szeretné ,hogy a hajtási energiája ne vesszen kárba, akkor mindenképpen a hajtómű, amit egy ilyen bringán érdemes lecserélni valami komolyabb Octalinkes, vagy integrált tengelyes darabra. Ha esetleg mégis megfelel a gyári hajtómű, a monoblokkot akkor is érdemes valami minőségibbre cserélni, mielőtt belerohad a vázba, ugyanis műanyag a kihajtó része és ha később kattogni kezd majd, lehet, hogy nem lesz egyszerű a csere. Hát nagyjából így ennyit tudok róla mondani. Ha valaki szeretne ilyet venni és ha valamit tudok neki segíten, nyugodtan kérdezzen.

Erre ajánlom

Gyári felszereltségével könnyebb bringásoknak, a hajtómű cserével pedig bárkinek tudom ajánlani, aki hátizsákkal túrázik és nincs igénye pálcás sárvédőre sem, vagy csak a városban szeretne tekergőzni egyet. Munkába/iskolába járásra nem ez való, persze ha valaki megengedheti magának, akkor miért ne, legfeljebb ellopják.

Ennyiért vettem
104000 Ft
20 olvasó 95%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

6061 Alumínium


méretek:
  • 48 cm
  • 52 cm
  • 56 cm

 
színválaszték:

Matt fekete


villa (teló):

SUNTOUR CR8 700C HLO TRAVEL: 50MM


Meghajtás

hajtókar:

SUNTOUR XCC-T208 48-38-28T 170/175MM


lánc:

KMC Z72 8S


fogaskoszorú:
Shimano CS-HG31,

CS-HG31 11-32T 8S


középrész:

Shimano BB-UN100


első váltó:
Shimano Tourney,

FD-TY710 TOP SWING DUAL PULL 34,9MM


hátsó váltó:
Shimano Alivio,

RD-T4000 SGS


 
fokozatok száma:

3x8


pedál:

XERAMA SP-940 PP/STEEL W/ CATYE


Kerék

felni:

Rodi Skorpion CNC 32 lyukas


első agy:

FORMULA FM21 QR 32H


hátsó agy:

FORMULA RB30 QR 32H


külső gumi:

WTB/FREEDOM WEDGE 700X38C


Irányítás

kormány:

GEPIDA ALLOY AL-118 W: 600MM BB: 31,8MM


markolat:

VELO VLG-1185D3


kormányszár:

KALLOY ASDC1 EXT: 90MM


kormánycsapágy:

FSA NO.11Q


nyereg:

SELLE ROYAL ALPINE HRC


nyeregcső:

GEPIDA ALLOY SP-C207 27,2X300MM


Fék

 
féktest:
Shimano Alivio,

BR-T4000


 
fékváltó kar:

Shimano ST-EF51


Kiegészítők

 
további kiegészítők:
  • Kitámasztó
  • Kormányszarv

tömeg:

14.3 kg


Gepida logó

Gepida márka bemutatás

Az első Gepida kerékpárok 90-es évek elején, Hódmezővásárhelyen készültek. Nevüket egy ókori nép után kapták, melynek sírjait a város környékén tárták fel. A márka sikeres volt, kerékpárjait importálták is, 1996-ra azonban az ületi kapcsolatok megszakadása miatt a gyártó cég tönkrement.

A Gepida nevet 1998-ban vásárolta meg a fővárosi Olimpia Kft, amely ugyanebben az évben, a kelet-európai kerékpárgyártók közül elsőként bevezette az ISO 9002 minőségbiztosítási rendszert, és a tömeggyártásról átállt a komolyabb fejlesztésre és minőségi termelésre.

2005-re többek között Hollandia, Belgium, Horvátország, Németország, Svédország, Ausztria, Luxemburg, Oroszország, Szerbia, Finnország, Szlovákia, Románia utcáin is futnak Gepida bringák, az eladott kerékpárok 80%-a exportra kerül.

A Gepida kínálatával jól igazodik a piaci igényekhez, mind az országúti, mind a terepkerékpárok terén akad választék, a legkisebbektől a legnagyobbakig mindenkire gondolva. Található köztük divatos fixi is, és 2008-tól az elektromos kerékpárok piacán is jelen van a cég. Vázaira örök garanciát vállal.

1-4 (4 kérdés)

Kérdések Statisztika
Cross 120 ezer körül?
4 válasz
utolsó: 2015. szept.
Gepida Alboin 300 CRS 2014 vs Kross Evado 2.0 2014
5 válasz
utolsó: 2014. jún.
Gepida Alboin 300 CRS vs Csepel Rapid 3*
1 válasz
utolsó: 2013. júl.
Gepida Alboin 300 CRS vs KTM Life One vs Merida Crossway TFS100V?
4 válasz
utolsó: 2011. máj.
1-4 (4 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Gepida Alboin 300 CRS termékkel kapcsolatban: