- megbízható, jó minőségű, erős fékek
- Az agyak finoman futnak
- a váltásrendszer elég pontos ezen a Gepida Alboin 300 CRS kerékpáron
- kényelmes markolat
- könnyű és erős váz
- jár hozzá első-hátsó prizma
- teleszkóp szépen mozog és lockolható!
- szép, fekete küllők
- gyenge a hajtómű ezen a Gepida Alboin 300 CRS kerékpáron
- rossz minőségű középcsapágy
- állítható kormányszár
- műanyag testű pedálok
- a hátsó felni fékfelülete nincs szintben az illesztésnél, darálja a fékpofákat
- mindkét kerékben feltűnöen nagy nyolcas újonnan!
- S-bend lánc és támvillák
- ferde a "fékhíd"
- festése már a boltban le volt pattogva itt-ott
Üdvözlök mindenkit! Véleményemet a 2011-es évjáratú, zöld-fehér Gepida Alboin 300 CRS kerékpárról szeretném írni. Nem az enyém a kerékpár, csak kipróbáltam, de ígérem, hogy a róla alkotott véleményem nem elhamarkodott. Az egyik ismerősöm hívott el, hogy segítsek neki kerékpárt választani. Mivel főleg városi és túra használatra szeretett volna kerékpárt, ezért lebeszéltem őt a MountainBike-ról és a haladósabb Cross kategóriát javasoltam neki. Bementünk a bolta és ez a Gepida cross keltette fel figyelmét a gyönyörű hydroforming eljárással készült vázával és metál zöld fényezésével. A markolat egy csavarral rögzíthető(Lock-os) kétkomponensű komfort markolat szarv alakú véggel. Nagyon illik az egész kerékpár formavilágához és kényelmes, biztos fogást biztosít, bár a végén található szarv túl rövid ahhoz, hogy teljes értékű szarvként használhassuk. Az Altus/Acera fékváltókarok elég jó minőségűek, könnyen kezelhetőek. A féktestek a Gepida sajátmárkás féktestei, amikben nagyon pozitívan csalódtam, nagyon merevek, könnyen beállíthatóak, rugójuk erős és eddig még nem gyengült. Gyárilag elég jó minőségű ProMax fékpofák vannak felszerelve. A váz nagyon tetszetős, bár nekem személy szerint nem tetszik a túlméretezett bumszli fejcső a rajta található (a váz anyagából kimart) 3d-s Gepida logóval és az S-formájú hátsó villák, de az alsó és felsőcső teljesen rendben van. Sajnos ha igazi túragépet akarunk, akkor nem ez lesz a megfelelő modell számunkra, mert nincsenek rajta csomagtartó és sárvédő rögzítő szemek, ellenben van tárcsafék rögzítési lehetőség. A villa egy elég alap kis csillapítás nélküli RST villa tárcsafék felfogató szemek nélkül. de ettől függetlenül nagyon szépen mozog, nem rúg vissza, állítható a keménysége a bringás súlyához/igényeinek megfelelően és lockolható is. A villanyak ki van hézagolva 4-5db(nem emlékszem pontosan) 5mm-es hézagolóval és aztán pedig kövekezik a kormányszár, ami állítható dőlésszögű. Én ezt az alkatrészt egy megfelelő dőlésszögű és hosszú fix darabra cserélném, még mielőtt elkezdene nyekeregni. Eddig egyébként nem volt vele baj, négycsavaros felfogatásának köszönhetően a kormányt nem hagyja csavarodni. A kerekek Gepida kónuszos agyakból fekete acél küllőkből és Rodi skorpion felnikből állnak össze. Sajnos már a boltban is elég jelentős nyolcas van mindkét kerékben, de ezen egy centírozással lehet segíteni, ha már a gyárban nem végezték el tisztességesen. A nagyobb baj viszont a felnivel van, melynek megvan a márkájára jellemző betegsége, a pontatlan illesztés, ami minden fékezésnél hallható és érezhető lesz, arról nem is beszélve, hogy a fékpofák idő előtti elhasználódását okozza. Mielőtt elhozzuk a boltból a biciklit erre mindenképpen figyeljünk, vagy ha már csak otthon vettük észre, akkor is érdemes visszavinni, hátha kicserélik a hibás felnit. A Rodi egy jó márka és a termékeik is jók, de nagyon gyakori hiba, hogy a fékfelület nincs síkba köszörülve az illesztésnél. Ellenben a Gepida sajátmárkás agyai nagyon szépen futnak, porvédelmük is teljesen jó. A hátsó egy kazettás agy, ami nem súrűn(fordulatonként16 szor) de nagyon hangosan reteszel. Egyik agy kónusza sem lazult még le. Az első agy már-már az ipari csapágyas agyakat meghazuttoló módon fut. Egy küllőprizma súlya is képes elforditani, ezután pedig nagyon sokáig "hintázik" a kerék. Mivel a gumikkal még nem volt különösebb probléma, ezért nem láttam még, hogy milyen felniszalag van a felnin, de mindenkinek ajánlom, hogy nézze meg közvetlenül vásárlás után mielőtt még elindulna egy hosszabb túrára és cserélje ki, ha szükséges. A Schwalbe belépő szintű gumijai pont tökéletesek egy ilyen bringára. Alapszintű defektvédelem van bennük, nem túl szélesek és nem is túl keskenyek(35mm) és nem is túl nehezek. Az egyetlen baj, hogy a vékony oldalfal miatt max 4,5bar nyomásra lehet fújni őket, úgy pedig eléggé szétfolynak az úton a 80Kg-om alatt. A belsőgumik valószínűleg cserére szorulnak, vagy pótbelső állományba kell őket helyezni, mert a 4,5 Bar nyomás másnapra már csak 2 Bar lesz úgy, hogy a szobában áll a bicikli. A váltásrendszer megfelelő. Ha jól be vannak állítva a váltók, akkor pontosan váltanak, de terhelés alatt nem érdemes velük váltogatni. A hátsó alivio váltó nem feszíti túl erősen a láncot, sokszor még útegyenetlenségeken is csapkod a lánc, ezért célszerű beszerezni valamilyen láncvilla védőt, még mielőtt eltűnne az összes festék. A lánc egy alap KMC Z-7, ha már megnyúlt érdemes helyette egy jobb minőségűt feltenni, de addig minden bizonnyal kiszolgál minket, ha rendszeresen ápoljuk és nem hagyjuk berozsdásodni. A hajtásrendszer kiemelkedően gyenge eleme a Shimano FC-M171 hajtómű és a gyári monoblokk(nem Shimano) és persze a műanyag testű pedál. Egy 80Kg-os vagy afeletti bringásnak nagy valószínűséggel gyenge lesz a hajtómű, hacsak nem a nagyobb pedálfordulatot kedveli és többnyire a középső tányért használja. Ha valaki mégis szeretné ,hogy a hajtási energiája ne vesszen kárba, akkor mindenképpen a hajtómű, amit egy ilyen bringán érdemes lecserélni valami komolyabb Octalinkes, vagy integrált tengelyes darabra. Ha esetleg mégis megfelel a gyári hajtómű, a monoblokkot akkor is érdemes valami minőségibbre cserélni, mielőtt belerohad a vázba, ugyanis műanyag a kihajtó része és ha később kattogni kezd majd, lehet, hogy nem lesz egyszerű a csere. Hát nagyjából így ennyit tudok róla mondani. Ha valaki szeretne ilyet venni és ha valamit tudok neki segíten, nyugodtan kérdezzen.
Gyári felszereltségével könnyebb bringásoknak, a hajtómű cserével pedig bárkinek tudom ajánlani, aki hátizsákkal túrázik és nincs igénye pálcás sárvédőre sem, vagy csak a városban szeretne tekergőzni egyet. Munkába/iskolába járásra nem ez való, persze ha valaki megengedheti magának, akkor miért ne, legfeljebb ellopják.