- váz formája, rendkívül előnyös megjelenés
- kényelmes, vagány markolat (szarv)
- kézreálló, praktikus fékváltókar (Shimano Altus)
- gyorskioldós első-hátsó kerék, ülés
- lockolható teleszkóp
- könnyű hajtás
- láncvilla könnyen sérül
- pálcás sárvédő nem szerelhető fel
- hátsó váltó (Shimano Alivio) kissé labilis
- a bovdenek hamar felsértik a fejcső festését
- gumik gyorsan leengednek
Kifejtve a fentieket:
Durván féléves bringáról van szó, ilyenkor még több hátrányra mint előnyre figyel fel az ember, de próbáltam ezt ellensúlyozni.
Ami ezen a bringán először feltűnik, az egyértelműen a dögös külseje, és ezt még tovább fokozza a színben és formában is nagyon jól eltalált Gepida markolat(szarv). A markolaton sok fehér felület van (a könnyen ütköző-horzsolódó részeken is fehér), ezért esztétikailag nem hiszem, hogy túl sokáig bírja, én már próbálkozom előre beszerezni belőle egy későbbi cserepárt.
A kormányrúd jóval vastagabb a szabványosnál, ami jól néz ki ugyan, de emiatt nagyon nem mindegy, hogy milyen tartozékokat veszünk rá (lámpa, km óra, csengő stb.), mert nem biztos, hogy (normálisan) fel lehet őket szerelni.
A festés szép, de könnyen károsodik: a fejcsőnél mindkét oldalt súrlódnak a bovdenek, ami horzsolásnyomot hagy maga után. Szintén veszélyeztetett rész a láncvilla. Mindkét helyet érdemes védővel ellátni, még új állapotban.
Mindkét kerék és az ülés is gyorskioldós, ami szerintem inkább előny mint hátrány. Persze a tolvajok is gyorsan tudják kereketleníteni, ha nem zártad le, de szerelésnél meg apróbb igazításoknál sok időt és pepecselést spórol meg neked.
Ha meg kell nevezni, akkor a legynagyobb és egyben legérthetelenebb hibája a modellnek egyértelműen a sárvédő felszerelés. Ez már egy olyan kategóriás és kinézetű bringa, ami szerintem igenis megérdemel egy fém vagy alu pálcás sárvédőt az esős-saras napokra. De ezt nem kaphatja meg, ugyanis a jobb hátsó oldalon (csak ott!) hiányzik a pálca rögzítésének helye!!! Hogy miért, ez bizony talány. Viszont úgy tudom, a 2012-es modellen már nincs ilyen probléma.
Az alkatrészek többnyire rendben vannak. Néhány hete a hátsó váltóm egyszercsak elkezdte rosszul bevenni a sebességeket, amin manuális láncállítással sem tudtam segíteni, de pár napra rá egy nagyobb bukkanó után úgy döntött, mégis megjavul. Azóta jó. Egyébként ha apróbb hibák elő is fordulnak, úgy gondolom, ár-érték arányt tekintve akkor is jó felszereltséggel bír ez a modell (a későbbi 300 CRS-ek már kevésbé).
Egy nagyon univerzális bringáról van szó, tehát a legtöbb útfelületen remekül gurul és jól veszi az akadályokat. Egyedül a homokos úton nehéz vele menni, de ha a környéken sok ilyen van, garantáltan jó edzésprogram, vagy egy ilyen terepre alkalmasabb gumit kell hozzá szerezni.
Összességében egy remek bicaj a Gepida Alboin 300 CRS, ami rendeltetésszerű használat mellett biztosan nem fog cserben hagyni.
Városi, országúti bringázás, túrázás