Gepida Alboin 300 CRS trekking

26 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.0]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.1]
  • Modellév:
    2019
    (frissítve: 2019.04.)
  • Listaár: 140.900 Ft

HASONLÓ trekking TERMÉKEK




generel avatar
3 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

 - váz formája, rendkívül előnyös megjelenés

 - kényelmes, vagány markolat (szarv)

 - kézreálló, praktikus fékváltókar (Shimano Altus)

 - gyorskioldós első-hátsó kerék, ülés

 - lockolható teleszkóp

 - könnyű hajtás

Hátrány

 - láncvilla könnyen sérül

 - pálcás sárvédő nem szerelhető fel

 - hátsó váltó (Shimano Alivio) kissé labilis

 - a bovdenek hamar felsértik a fejcső festését

 - gumik gyorsan leengednek

 

Tapasztalat

Kifejtve a fentieket:

Durván féléves bringáról van szó, ilyenkor még több hátrányra mint előnyre figyel fel az ember, de próbáltam ezt ellensúlyozni.

Ami ezen a bringán először feltűnik, az egyértelműen a dögös külseje, és ezt még tovább fokozza a színben és formában is nagyon jól eltalált Gepida markolat(szarv). A markolaton sok fehér felület van (a könnyen ütköző-horzsolódó részeken is fehér), ezért esztétikailag nem hiszem, hogy túl sokáig bírja, én már próbálkozom előre beszerezni belőle egy későbbi cserepárt.

A kormányrúd jóval vastagabb a szabványosnál, ami jól néz ki ugyan, de emiatt nagyon nem mindegy, hogy milyen tartozékokat veszünk rá (lámpa, km óra, csengő stb.), mert nem biztos, hogy (normálisan) fel lehet őket szerelni.

A festés szép, de könnyen károsodik: a fejcsőnél mindkét oldalt súrlódnak a bovdenek, ami horzsolásnyomot hagy maga után. Szintén veszélyeztetett rész a láncvilla. Mindkét helyet érdemes védővel ellátni, még új állapotban.

Mindkét kerék és az ülés is gyorskioldós, ami szerintem inkább előny mint hátrány. Persze a tolvajok is gyorsan tudják kereketleníteni, ha nem zártad le, de szerelésnél meg apróbb igazításoknál sok időt és pepecselést spórol meg neked.

Ha meg kell nevezni, akkor a legynagyobb és egyben legérthetelenebb hibája a modellnek egyértelműen a sárvédő felszerelés. Ez már egy olyan kategóriás és kinézetű bringa, ami szerintem igenis megérdemel egy fém vagy alu pálcás sárvédőt az esős-saras napokra. De ezt nem kaphatja meg, ugyanis a jobb hátsó oldalon (csak ott!) hiányzik a pálca rögzítésének helye!!! Hogy miért, ez bizony talány. Viszont úgy tudom, a 2012-es modellen már nincs ilyen probléma.

Az alkatrészek többnyire rendben vannak. Néhány hete a hátsó váltóm egyszercsak elkezdte rosszul bevenni a sebességeket, amin manuális láncállítással sem tudtam segíteni, de pár napra rá egy nagyobb bukkanó után úgy döntött, mégis megjavul. Azóta jó. Egyébként ha apróbb hibák elő is fordulnak, úgy gondolom, ár-érték arányt tekintve akkor is jó felszereltséggel bír ez a modell (a későbbi 300 CRS-ek már kevésbé).

Egy nagyon univerzális bringáról van szó, tehát a legtöbb útfelületen remekül gurul és jól veszi az akadályokat. Egyedül a homokos úton nehéz vele menni, de ha a környéken sok ilyen van, garantáltan jó edzésprogram, vagy egy ilyen terepre alkalmasabb gumit kell hozzá szerezni.

Összességében egy remek bicaj a Gepida Alboin 300 CRS, ami rendeltetésszerű használat mellett biztosan nem fog cserben hagyni.

Erre ajánlom

Városi, országúti bringázás, túrázás

Ennyiért vettem
110.000 Ft
Mért tömeg
11800 g
Csatolt képek
Gepida Alboin 300 CRS  2011 trekking
Gepida Alboin 300 CRS  2011 trekking
Gepida Alboin 300 CRS  2011 trekking
7 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

6061 Alumínium


méretek:
  • 48 cm
  • 52 cm
  • 56 cm

 
színválaszték:

Matt fekete


villa (teló):

SUNTOUR CR8 700C HLO TRAVEL: 50MM


Meghajtás

hajtókar:

SUNTOUR XCC-T208 48-38-28T 170/175MM


lánc:

KMC Z72 8S


fogaskoszorú:
Shimano CS-HG31,

CS-HG31 11-32T 8S


középrész:

Shimano BB-UN100


első váltó:
Shimano Tourney,

FD-TY710 TOP SWING DUAL PULL 34,9MM


hátsó váltó:
Shimano Alivio,

RD-T4000 SGS


 
fokozatok száma:

3x8


pedál:

XERAMA SP-940 PP/STEEL W/ CATYE


Kerék

felni:

Rodi Skorpion CNC 32 lyukas


első agy:

FORMULA FM21 QR 32H


hátsó agy:

FORMULA RB30 QR 32H


külső gumi:

WTB/FREEDOM WEDGE 700X38C


Irányítás

kormány:

GEPIDA ALLOY AL-118 W: 600MM BB: 31,8MM


markolat:

VELO VLG-1185D3


kormányszár:

KALLOY ASDC1 EXT: 90MM


kormánycsapágy:

FSA NO.11Q


nyereg:

SELLE ROYAL ALPINE HRC


nyeregcső:

GEPIDA ALLOY SP-C207 27,2X300MM


Fék

 
féktest:
Shimano Alivio,

BR-T4000


 
fékváltó kar:

Shimano ST-EF51


Kiegészítők

 
további kiegészítők:
  • Kitámasztó
  • Kormányszarv

tömeg:

14.3 kg


Gepida logó

Gepida márka bemutatás

Az első Gepida kerékpárok 90-es évek elején, Hódmezővásárhelyen készültek. Nevüket egy ókori nép után kapták, melynek sírjait a város környékén tárták fel. A márka sikeres volt, kerékpárjait importálták is, 1996-ra azonban az ületi kapcsolatok megszakadása miatt a gyártó cég tönkrement.

A Gepida nevet 1998-ban vásárolta meg a fővárosi Olimpia Kft, amely ugyanebben az évben, a kelet-európai kerékpárgyártók közül elsőként bevezette az ISO 9002 minőségbiztosítási rendszert, és a tömeggyártásról átállt a komolyabb fejlesztésre és minőségi termelésre.

2005-re többek között Hollandia, Belgium, Horvátország, Németország, Svédország, Ausztria, Luxemburg, Oroszország, Szerbia, Finnország, Szlovákia, Románia utcáin is futnak Gepida bringák, az eladott kerékpárok 80%-a exportra kerül.

A Gepida kínálatával jól igazodik a piaci igényekhez, mind az országúti, mind a terepkerékpárok terén akad választék, a legkisebbektől a legnagyobbakig mindenkire gondolva. Található köztük divatos fixi is, és 2008-tól az elektromos kerékpárok piacán is jelen van a cég. Vázaira örök garanciát vállal.

1-4 (4 kérdés)

Kérdések Statisztika
Cross 120 ezer körül?
4 válasz
utolsó: 2015. szept.
Gepida Alboin 300 CRS 2014 vs Kross Evado 2.0 2014
5 válasz
utolsó: 2014. jún.
Gepida Alboin 300 CRS vs Csepel Rapid 3*
1 válasz
utolsó: 2013. júl.
Gepida Alboin 300 CRS vs KTM Life One vs Merida Crossway TFS100V?
4 válasz
utolsó: 2011. máj.
1-4 (4 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Gepida Alboin 300 CRS termékkel kapcsolatban: