Szerintem szép! :-) Ilyesmi üléspozícióra és irányíthatóságra vágytam (sportos trekking). Gyors. Akcióban az ár/érték aránya.
Súlya 15,7 kg, sárhányóval, első és hátsó elemes lámpával, hordozható pumpával, kulacstartóval, KLS háromszög váztáskával (amiben egy kézi multiszerszám és egy pót belső, javítókészlet is benne volt). Talán érződik is, ezt ebben a kategóriában nem tartom hátránynak, csak abszolút értelemben.
A képek utólagos feltöltése hátrányosan érintette a hozzászólás tartalmát.
Szóval:
Monoblokk kattogni kezdett kb. 500 kilométer után. Szerencsére csak zsírhiányra derült fény. A hátsó kerék négy küllője is kilazult ekkora, pici nyolcast előidézve. Sajnos 105 kiló vagyok és 179 cm magas. Ritkán, de cicergést is hallottam már a kormány felöl, bár ez nem zavar amíg semmi egyebet nem érezni. A váltó rendszer nekem nagyon pontosnak és gyorsnak tűnik, ráadásul csak egyszer követelt eddig némi után állítást az 1000 km alatt, igaz most már ráfér némi tisztogatás és állítgatás, de csak a hajtókar tárcsáinál (elől) érezni némi bizonytalanságot. Természetesen a rendszerben csak a hátsó tud felfele három sebességet is, a többi irány egyesével, de ez megfelel egy átlagos igénynek. A nyeregcső bizonyult a legalkalmatlanabbnak. Biztos, hogy egy 70 kilós biciklistával nem lett volna gondja. A lényeg, hogy a pálca bilincs vékony acéllemezekből készül. Ez túl rugalmas a súlyomhoz, így a nyereg előbb-utóbb hátra csúszott. Ezt egy SPYRAL két csavaros nyeregcsővel küszöböltem ki. Igaz, az off-set picit hiányzik. Viszont "csak" 4800 forintom bánta.
Cseréjét tervezem:
- a monoblokknak egy jobb fémkupakosra
- az első teleszkópos villának (CR8 V3), egy hidraulikus speed lock-out változatúra (min. CR9), amit menet közben is lockolhatok. Még remote változat sem szükséges mert elérem a villaszárat. Az 50 mm rugóút még közepesen (no nem a Grand Canyonra gondolok) egyenetlen terepen is jól csillapít. Az olajfoltból arra következtetek, hogy kimozogja legalább azt az 50-et. A cserénél nyilván ezen is lehet javítani.
- talán a pedál és a nyereg, bár ezek jól szuperálnak jelenleg
Igazság szerint értelmes lenne elkoptatni a fenti alkatrészeket valamennyire, hogy ne legyek a pénzem ellensége.
A bicaj geometriáját nagyon kedvelem (58-as) Pont ilyesmire vágytam, ami már elég sportos, de nem országúti (az igazság az, hogy most már országútira is vágyom, kos kormánnyal). Nekem jó alap a váz, a többit pedig szép lassan fejleszthetem, bár így is elég jó és hatékony kerékpár. Az egyenes kormány is kényelmes a markolattal együtt három órán át tartó tekerések alatt is. A fentiek mérlegeléséhez hozzátartozik, hogy az előző bicajom egy Csepel Landrider volt 3x7-es Tourny váltóval és merev villával. Viszont vásárlás előtt jó pár Merida Crossway-t kipróbáltam, bérbicikliként. Aztán egy trekking KTM-et Bécsben és egy MTB Genesis-t a Tátrában. No meg a feleségem Chayenne MTB-jét rendszeresen korábban is. A bérbiciklik általában nem hozzák azt a színvonalat, amit egy gazdával rendelkező társaik.
Frissítés 2014.07.14.: Két küllőm eltört a Velence-tavi nyaralás alatt. Érthető módon így nyolcas is van a hátsóba. Az órám 1400 kilométer felett jár, de a valós meghaladja az 1800-at. Nem igazán rovom fel a biciklinek, tekintettel a súlyomra. Mindenesetre, a cserés dolgok listáján előkelő helyre ugrott az átküllőzés. A Schwalbe CX gumikon is látszik a kopás, főleg a hátsón. De azért még kb. ennyit kibír.
FRISSÍTÉS 2014.09.04.: A hátsó kerék átfűzetve DT Swiss 2-es küllőkkel, kb. 2000 kilométernél. Monoblokk csere kb 2200 km-nél. Megint egy picit kattogni kezdett, és nem akartam vacakolni, főleg, hogy egy Schimano alig került 3000 forintnál többe (talán az UN 26-os, de nem néztem meg a dobozát jól, amikor a szerelőm mutatta.) A gyári gagyi. Már az is csoda, hogy ennyit kibírt a súlyom alatt.
Eddigi költések körülbelüli összege.
Felszerelések, amelyek függetlenek a biciklitől:
Lámpa előre, 4500.-
Lámpa hátra, 5000.- Tudom, h.lyeség volt Cateye-t venni pont hátra, de ezen akadt meg a kezem. Egyébként, a Selle Royalosoknak, akik most tervezik a biciklivételt, ajánlom az SCS rendszerű nyeregklipszes lámpákat.
Csengő: 1500.-
Sárhányó: 11000.- Kissé drága SKS, de nekem tetszett, pedig műanyag. Látszik, hogy miért is ennyi.
Üléscsőre rögzíthető csomagtartóval egybeépített táska: 15000.- Intersport
Váztáska: 6000.- Drágább, de szép.
Km óra: 5000.- Intersport, Cytec vezeték nélküli. Olcsó, de legalább vacak!
Nyereg: 16000.- Ezt még ide vettem, mivel sem nem volt kötelező cserélni, sem nem kell ilyen drágát venni, hogy egy kényelmesebb nyerget találjon az ember.
Összesen: kb. 64000.-
Biciklihez köthető cserék, azaz az eredetiek ne voltak a helyzet magaslatán:
Küllőzés: 4000.- (az osztrákot nem veszem bele, bár tehetném)
Pedál: 7500.- Ebből sem kell ilyen drágát venni, de itt rögtön látszott a boltban az árkülönbség előnye.
Nyeregcső: 4500.-
Monoblokk: 3500.-
Voltak még beállítások, kenések (pl. villa), munkadíjak, de ezek árait nem tudnám pontosan külön bontani és nem is voltak drágák, főleg az osztrákkal összevetve, de abszolúte is.
Összesen: kb. 19500.-
Fitness célokra épp úgy, mint kirándulásra (hosszabb távra kényelmesebb nyereggel), de nekem a fogyókúrámhoz tökéletes. Csak rápattanok és megyek át a városon, miközben a földutaktól sem kell megijedni. Hát ugye azért cross, hogy sok mindenre legyen jó, de másrészt semmiben sem lesz a legjobb között. Viszont egy darab alap bicajnak ilyesmi az ideális az átlagos felhasználónak, ha átlagos helyzetekkel kerül szembe.