Gepida Alboin 300 CRS trekking

26 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.0]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.1]
  • Modellév:
    2019
    (frissítve: 2019.04.)
  • Listaár: 140.900 Ft

Használt Gepida Alboin 300 CRS eladó
130.000 Ft
új árához képest: -8%

HASONLÓ trekking TERMÉKEK




OKdoki avatar
30 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 96%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Szerintem szép! :-) Ilyesmi üléspozícióra és irányíthatóságra vágytam (sportos trekking). Gyors. Akcióban az ár/érték aránya.

Hátrány

Súlya 15,7 kg, sárhányóval, első és hátsó elemes lámpával, hordozható pumpával, kulacstartóval, KLS  háromszög váztáskával (amiben egy kézi multiszerszám és egy pót belső, javítókészlet is benne volt). Talán érződik is, ezt ebben a kategóriában nem tartom hátránynak, csak abszolút értelemben. 

Tapasztalat

A képek utólagos feltöltése hátrányosan érintette a hozzászólás tartalmát.
Szóval:
Monoblokk kattogni kezdett kb. 500 kilométer után. Szerencsére csak zsírhiányra derült fény. A hátsó kerék négy küllője is kilazult ekkora, pici nyolcast előidézve. Sajnos 105 kiló vagyok és 179 cm magas. Ritkán, de cicergést is hallottam már a kormány felöl, bár ez nem zavar amíg semmi egyebet nem érezni. A váltó rendszer nekem nagyon pontosnak és gyorsnak tűnik, ráadásul csak egyszer követelt eddig némi után állítást az 1000 km alatt, igaz most már ráfér némi tisztogatás és állítgatás, de csak a hajtókar tárcsáinál (elől) érezni némi bizonytalanságot. Természetesen a rendszerben csak a hátsó tud felfele három sebességet is, a többi irány egyesével, de ez megfelel egy átlagos igénynek. A nyeregcső bizonyult a legalkalmatlanabbnak. Biztos, hogy egy 70 kilós biciklistával nem lett volna gondja. A lényeg, hogy a pálca bilincs vékony acéllemezekből készül. Ez túl rugalmas a súlyomhoz, így a nyereg előbb-utóbb hátra csúszott. Ezt egy SPYRAL két csavaros nyeregcsővel küszöböltem ki. Igaz, az off-set picit hiányzik. Viszont "csak" 4800 forintom bánta.
Cseréjét tervezem:
- a monoblokknak egy jobb fémkupakosra
- az első teleszkópos villának (CR8 V3), egy hidraulikus speed lock-out változatúra (min. CR9), amit menet közben is lockolhatok. Még remote változat sem szükséges mert elérem a villaszárat. Az 50 mm rugóút még közepesen (no nem a Grand Canyonra gondolok) egyenetlen terepen is jól csillapít. Az olajfoltból arra következtetek, hogy kimozogja legalább azt az 50-et. A cserénél nyilván ezen is lehet javítani.
- talán a pedál és a nyereg, bár ezek jól szuperálnak jelenleg
Igazság szerint értelmes lenne elkoptatni a fenti alkatrészeket valamennyire, hogy ne legyek a pénzem ellensége.
A bicaj geometriáját nagyon kedvelem (58-as) Pont ilyesmire vágytam, ami már elég sportos, de nem országúti (az igazság az, hogy most már országútira is vágyom, kos kormánnyal). Nekem jó alap a váz, a többit pedig szép lassan fejleszthetem, bár így is elég jó és hatékony kerékpár. Az egyenes kormány is kényelmes a markolattal együtt három órán át tartó tekerések alatt is. A fentiek mérlegeléséhez hozzátartozik, hogy az előző bicajom egy Csepel Landrider volt 3x7-es Tourny váltóval és merev villával. Viszont vásárlás előtt jó pár Merida Crossway-t kipróbáltam, bérbicikliként. Aztán egy trekking KTM-et Bécsben és egy MTB Genesis-t a Tátrában. No meg a feleségem Chayenne MTB-jét rendszeresen korábban is. A bérbiciklik általában nem hozzák azt a színvonalat, amit egy gazdával rendelkező társaik.

Frissítés 2014.07.14.: Két küllőm eltört a Velence-tavi nyaralás alatt. Érthető módon így nyolcas is van a hátsóba. Az órám 1400 kilométer felett jár, de a valós meghaladja az 1800-at. Nem igazán rovom fel a biciklinek, tekintettel a súlyomra. Mindenesetre, a cserés dolgok listáján előkelő helyre ugrott az átküllőzés. A Schwalbe CX gumikon is látszik a kopás, főleg a hátsón. De azért még kb. ennyit kibír.

FRISSÍTÉS 2014.09.04.: A hátsó kerék átfűzetve DT Swiss 2-es küllőkkel, kb. 2000 kilométernél. Monoblokk csere kb 2200 km-nél. Megint egy picit kattogni kezdett, és nem akartam vacakolni, főleg, hogy egy Schimano alig került 3000 forintnál többe (talán az UN 26-os, de nem néztem meg a dobozát jól, amikor a szerelőm mutatta.) A gyári gagyi. Már az is csoda, hogy ennyit kibírt a súlyom alatt.

Eddigi költések körülbelüli összege.

Felszerelések, amelyek függetlenek a biciklitől:

Lámpa előre, 4500.-

Lámpa hátra, 5000.- Tudom, h.lyeség volt Cateye-t venni pont hátra, de ezen akadt meg a kezem. Egyébként, a Selle Royalosoknak, akik most tervezik a biciklivételt, ajánlom az SCS rendszerű nyeregklipszes lámpákat.

Csengő: 1500.-

Sárhányó: 11000.-  Kissé drága SKS, de nekem tetszett, pedig műanyag. Látszik, hogy miért is ennyi.

Üléscsőre rögzíthető csomagtartóval egybeépített táska: 15000.- Intersport

Váztáska: 6000.-  Drágább, de szép.

Km óra: 5000.- Intersport, Cytec vezeték nélküli. Olcsó, de legalább vacak!

Nyereg: 16000.- Ezt még ide vettem, mivel sem nem volt kötelező cserélni, sem nem kell ilyen drágát venni, hogy egy kényelmesebb nyerget találjon az ember.

Összesen: kb. 64000.-

Biciklihez köthető cserék, azaz az eredetiek ne voltak a helyzet magaslatán:

Küllőzés: 4000.- (az osztrákot nem veszem bele, bár tehetném)

Pedál: 7500.- Ebből sem kell ilyen drágát venni, de itt rögtön látszott a boltban az árkülönbség előnye. 

Nyeregcső: 4500.-

Monoblokk: 3500.-

Voltak még beállítások, kenések (pl. villa), munkadíjak, de ezek árait nem tudnám pontosan külön bontani és nem is voltak drágák, főleg az osztrákkal összevetve, de abszolúte is.

Összesen: kb. 19500.-

 

Erre ajánlom

Fitness célokra épp úgy, mint kirándulásra (hosszabb távra kényelmesebb nyereggel), de nekem a fogyókúrámhoz tökéletes. Csak rápattanok és megyek át a városon, miközben a földutaktól sem kell megijedni. Hát ugye azért cross, hogy sok mindenre legyen jó, de másrészt semmiben sem lesz a legjobb között. Viszont egy darab alap bicajnak ilyesmi az ideális az átlagos felhasználónak, ha átlagos helyzetekkel kerül szembe.

Ennyiért vettem
99 900
Csatolt képek
Gepida Alboin 300 CRS  2013 trekking
2014.01.18. Már sárhányóval is felszerel
Gepida Alboin 300 CRS  2013 trekking
Gepida Alboin 300 CRS  2013 trekking
49 olvasó 96%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

6061 Alumínium


méretek:
  • 48 cm
  • 52 cm
  • 56 cm

 
színválaszték:

Matt fekete


villa (teló):

SUNTOUR CR8 700C HLO TRAVEL: 50MM


Meghajtás

hajtókar:

SUNTOUR XCC-T208 48-38-28T 170/175MM


lánc:

KMC Z72 8S


fogaskoszorú:
Shimano CS-HG31,

CS-HG31 11-32T 8S


középrész:

Shimano BB-UN100


első váltó:
Shimano Tourney,

FD-TY710 TOP SWING DUAL PULL 34,9MM


hátsó váltó:
Shimano Alivio,

RD-T4000 SGS


 
fokozatok száma:

3x8


pedál:

XERAMA SP-940 PP/STEEL W/ CATYE


Kerék

felni:

Rodi Skorpion CNC 32 lyukas


első agy:

FORMULA FM21 QR 32H


hátsó agy:

FORMULA RB30 QR 32H


külső gumi:

WTB/FREEDOM WEDGE 700X38C


Irányítás

kormány:

GEPIDA ALLOY AL-118 W: 600MM BB: 31,8MM


markolat:

VELO VLG-1185D3


kormányszár:

KALLOY ASDC1 EXT: 90MM


kormánycsapágy:

FSA NO.11Q


nyereg:

SELLE ROYAL ALPINE HRC


nyeregcső:

GEPIDA ALLOY SP-C207 27,2X300MM


Fék

 
féktest:
Shimano Alivio,

BR-T4000


 
fékváltó kar:

Shimano ST-EF51


Kiegészítők

 
további kiegészítők:
  • Kitámasztó
  • Kormányszarv

tömeg:

14.3 kg


Gepida logó

Gepida márka bemutatás

Az első Gepida kerékpárok 90-es évek elején, Hódmezővásárhelyen készültek. Nevüket egy ókori nép után kapták, melynek sírjait a város környékén tárták fel. A márka sikeres volt, kerékpárjait importálták is, 1996-ra azonban az ületi kapcsolatok megszakadása miatt a gyártó cég tönkrement.

A Gepida nevet 1998-ban vásárolta meg a fővárosi Olimpia Kft, amely ugyanebben az évben, a kelet-európai kerékpárgyártók közül elsőként bevezette az ISO 9002 minőségbiztosítási rendszert, és a tömeggyártásról átállt a komolyabb fejlesztésre és minőségi termelésre.

2005-re többek között Hollandia, Belgium, Horvátország, Németország, Svédország, Ausztria, Luxemburg, Oroszország, Szerbia, Finnország, Szlovákia, Románia utcáin is futnak Gepida bringák, az eladott kerékpárok 80%-a exportra kerül.

A Gepida kínálatával jól igazodik a piaci igényekhez, mind az országúti, mind a terepkerékpárok terén akad választék, a legkisebbektől a legnagyobbakig mindenkire gondolva. Található köztük divatos fixi is, és 2008-tól az elektromos kerékpárok piacán is jelen van a cég. Vázaira örök garanciát vállal.

1-4 (4 kérdés)

Kérdések Statisztika
Cross 120 ezer körül?
4 válasz
utolsó: 2015. szept.
Gepida Alboin 300 CRS 2014 vs Kross Evado 2.0 2014
5 válasz
utolsó: 2014. jún.
Gepida Alboin 300 CRS vs Csepel Rapid 3*
1 válasz
utolsó: 2013. júl.
Gepida Alboin 300 CRS vs KTM Life One vs Merida Crossway TFS100V?
4 válasz
utolsó: 2011. máj.
1-4 (4 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Gepida Alboin 300 CRS termékkel kapcsolatban: