Gepida Alboin 300 CRS trekking

26 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.0]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.1]
  • Modellév:
    2019
    (frissítve: 2019.04.)
  • Listaár: 140.900 Ft

HASONLÓ trekking TERMÉKEK




BaLee82 avatar
15 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Szép. A matt fekete festés és a felnik nekem nagyon tetszettek. 

Jobb minőségű alkatrészek. 

A Schwalbe külső gumi eddig bevált, terepen sem rossz meg aszfalton is lehet vele haladni. Bár állítólag gyorsan kopik. 

A kormánymarkolat kialakítása tetszik, elosztja a nyomást a tenyéren. 

Jó minőségű V fék. 

Lockolható első villa (csak álló helyzetben lockolható terhelés nélkül). 

A váltórendszer (ha jól van beállítva) pontos és gyors. 

Két kulacstartó rögzítési pont. 

Fém pedál. 

Hátrány

Nem tudom direkt ilyen-e vagy hiba, de a kulacstartót az alsó vázon nem pont középre fúrták , kicsit kilóg balra 2/3-1/3-ad arányban. 

Közben gondoltam átteszem a másik kulacstartóra, mert esztétikailag picit zavar, erre ott meg nem jó a furattávolság, nem tudom becsavarni a csavart mert pár mm-el távolabb van a két furat mint kellene. Azért ez már ilyen szinten szerintem gáz 1-1 répa mínusz. 

A hátsó váltó ~100km megtétele után elállítódott, terepen, emelkedőn a váltást nem szereti. 

A gyári Gepida nyereg annyira nem jött be, max rövid távra ajánlanám. 

Tapasztalat

Hasonlítási alapom csak az előző Gepida Alboin 100 kerékpárom volt. Illetve vásárlás előtt neten érdeklődtem és azt mondták, hogy ár/érték arányban ebben az árkategóriában ezzel nem lövök mellé. A márkásabb kerékpároknál a név megfizetése mellett gyengébb alkatrészekkel találkozom majd. 
Az egyik boltban láttam még jó áron egy tavalyi Kellys Neos-t ha színben tetszik és a váza egyel nagyobb lehet ár/érték arányban azzal jobban jártam volna de már mindegy. 

Vásárlásnál sokat vaciláltam a Trekking és a Cross változat között végül utóbbi mellett döntöttem elsősorban a sportosabb kinézet meg a majd 25 ezernyi árkülönbség miatt. 
Próbáltak még rábeszélni egy 300 PRO-ra de az azon lévő pluszok (hídroforming váz, tárcsafék stb.) nekem nem értek meg ~30% (40e) felárat. 

A gyári Gepida nyereg annyira nem jött be, a boltban lecseréltettem egy hasonlóra (Selle Royal Viper) de sajnos az sem, így az volt az első amit cseréltem. Rövid távra, terepre még oké de 20-30km felett már kellemetlen! 

Egy műanyag sárvédőt tetettem még rá, ez levehető és elég könnyű. Meg egy fekete szilikonos világítást, passzol hozzá színben, nem büntet meg a rendőr és olcsó, meg még jól is néz ki rajt! 

A teleszkópos villa elég jól kiveszi az út egyenetlenségeit. 

A középen vastagabb kormánycső miatt oda kell figyelni kiegészítők vásárlásnál (lámpa, km óra, világítás). 

Erre ajánlom

Országútra, könnyebb terepre (erdei utak, túrautak). Rohangálni ide-oda (bár hosszabb ideig még lezárva sem hagynám ott szívesen sehol...) .

De hosszabb túrára a felszereltség miatt annyira nem. 

Ennyiért vettem
126900
Csatolt képek
Gepida Alboin 300 CRS  2014 trekking
17 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

6061 Alumínium


méretek:
  • 48 cm
  • 52 cm
  • 56 cm

 
színválaszték:

Matt fekete


villa (teló):

SUNTOUR CR8 700C HLO TRAVEL: 50MM


Meghajtás

hajtókar:

SUNTOUR XCC-T208 48-38-28T 170/175MM


lánc:

KMC Z72 8S


fogaskoszorú:
Shimano CS-HG31,

CS-HG31 11-32T 8S


középrész:

Shimano BB-UN100


első váltó:
Shimano Tourney,

FD-TY710 TOP SWING DUAL PULL 34,9MM


hátsó váltó:
Shimano Alivio,

RD-T4000 SGS


 
fokozatok száma:

3x8


pedál:

XERAMA SP-940 PP/STEEL W/ CATYE


Kerék

felni:

Rodi Skorpion CNC 32 lyukas


első agy:

FORMULA FM21 QR 32H


hátsó agy:

FORMULA RB30 QR 32H


külső gumi:

WTB/FREEDOM WEDGE 700X38C


Irányítás

kormány:

GEPIDA ALLOY AL-118 W: 600MM BB: 31,8MM


markolat:

VELO VLG-1185D3


kormányszár:

KALLOY ASDC1 EXT: 90MM


kormánycsapágy:

FSA NO.11Q


nyereg:

SELLE ROYAL ALPINE HRC


nyeregcső:

GEPIDA ALLOY SP-C207 27,2X300MM


Fék

 
féktest:
Shimano Alivio,

BR-T4000


 
fékváltó kar:

Shimano ST-EF51


Kiegészítők

 
további kiegészítők:
  • Kitámasztó
  • Kormányszarv

tömeg:

14.3 kg


Gepida logó

Gepida márka bemutatás

Az első Gepida kerékpárok 90-es évek elején, Hódmezővásárhelyen készültek. Nevüket egy ókori nép után kapták, melynek sírjait a város környékén tárták fel. A márka sikeres volt, kerékpárjait importálták is, 1996-ra azonban az ületi kapcsolatok megszakadása miatt a gyártó cég tönkrement.

A Gepida nevet 1998-ban vásárolta meg a fővárosi Olimpia Kft, amely ugyanebben az évben, a kelet-európai kerékpárgyártók közül elsőként bevezette az ISO 9002 minőségbiztosítási rendszert, és a tömeggyártásról átállt a komolyabb fejlesztésre és minőségi termelésre.

2005-re többek között Hollandia, Belgium, Horvátország, Németország, Svédország, Ausztria, Luxemburg, Oroszország, Szerbia, Finnország, Szlovákia, Románia utcáin is futnak Gepida bringák, az eladott kerékpárok 80%-a exportra kerül.

A Gepida kínálatával jól igazodik a piaci igényekhez, mind az országúti, mind a terepkerékpárok terén akad választék, a legkisebbektől a legnagyobbakig mindenkire gondolva. Található köztük divatos fixi is, és 2008-tól az elektromos kerékpárok piacán is jelen van a cég. Vázaira örök garanciát vállal.

1-4 (4 kérdés)

Kérdések Statisztika
Cross 120 ezer körül?
4 válasz
utolsó: 2015. szept.
Gepida Alboin 300 CRS 2014 vs Kross Evado 2.0 2014
5 válasz
utolsó: 2014. jún.
Gepida Alboin 300 CRS vs Csepel Rapid 3*
1 válasz
utolsó: 2013. júl.
Gepida Alboin 300 CRS vs KTM Life One vs Merida Crossway TFS100V?
4 válasz
utolsó: 2011. máj.
1-4 (4 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Gepida Alboin 300 CRS termékkel kapcsolatban: