- Szép, sportos megjelenésű, minőségi váz.
- Jó geometria, kényelmes.
- A Sportster 60 a Sportster család legolcsóbb alkatrészekkel felszerelt modellje, amit az 50-es, majd az 55, 40, 30, 20 követ, a legjobban felszerelt pedig a 10-es. Érdemes átnézni az egyes modellek alkatrészeinek a listáját vásárlás előtt. Ezen az áron az 50-esnek szerintem megfelelő a felszereltsége, és hétköznapi kerékpározásra ebben a formában is jó.
- Viszonylag kevés alkatrészcserével esetleg plusz alkatrészekkel, kiegészítőkkel a saját igényekhez alakítható.
- A 2011-es, 50-es típuson Tektro V-fék van, ami jól működik. Nekem nem hiányzik róla a tárcsafék (Esetleg optikai tuningként lenne jó, meg nem muzsikálna, ha nedves.).
- Városban és könnyebb terepen is lehet vele tekerni.
- Szingós szelep előnye, hogy jól fel lehet fújni a gumikat, hátránya, hogy külön adapter vagy pumpa kell hozzá.
- A kerekekben padkázások után sincs nyolcas
- A váltók jól működnek, habár az első váltó Shimano Tourney nem a legpontosabb, állítgatni kellett, a 2012-es modellen már azt hiszem, másmilyen van.
- A kormány szélessége pont jó. Jól irányítható és a városban is el lehet vele férni szűkebb helyeken.
- A teleszkóp nem lock-outos, első fékkel való fékezéskor kicsit kotyog.
- Markolat elforog
- A Deli-Tire gumik tapadása gyenge. Aszfalthoz, betonhoz túl kemény, terepezéshez meg nem elég barázdált. Gondolom, a Schwalbe külsővel szerelt verzió jobban fut.
- A pedált, ami műanyag, fém szegély kombináció, cserélni érdemes, ha komolyabban taposod.
- A nyereg hosszú távon kemény.
- A nyeregcsövet meg kellett zsírozni, mert nyikorgott, de ezt nem nevezném hátránynak, mert minden alu bicajjal ez van.
Meg vagyok vele elégedve és örülök, hogy ezt a kerékpárt választottam. Most is Sportstert vennék, de ha eredeti áron lenne az 50-es, azért a felszereltségeken elgondolkodnék.
Város, hobbi sport, gyengébb terep, túra.