Masszív váz, amikor megvettem, majdnem 120 kiló voltam, és nem volt egy zokszava sem.
Jó vázgeometria, hosszú kezem lábam, és sok bringát próbáltam, de ennyire egyik sem volt "rám szabva"
Jó minőségű váltók - sok szerelvényen spóroltak, de ezen nem
Kényelmes nyereg
Merev villát akartam, mert főként városban használom, ezért nagy előny, hogy kimerevíthető a teleszkóp.
A Crosstrail Elite egyenesfutása jó lehet, 60 fölött (lejtőn természetesen :) ) is szépen tartja az egyenest, nem válik bizonytalanná, instabillá.
A viszonylag hátra helyezett utas miatt biztonságosan és hatékonyan lehet fékezni elöl is, hátul is.
A gyári pedálokat letapostam, a gyári féket elkoptattam, de ezek cseréhetőek
A kormányra nehéz feltenni minden szerelvényt, mert van benne egy ív
Nagyon hosszú, ha felállítom nagyon magas, tárolásnál, liftezésnél kényelmetlen lehet ez a Specialized trekking
A teleszkóp kicsit akadozik, de lehet hogy csak azért, mert nem nagyon használom
Emelkedőn néha "ledob", nagyon hamar ki kell állni a nyeregből, mert ülve túlságosan hátul van a súlypont emelkedéshez
Az előző kerékpárom egy Peugeot mounti volt amit erősen kinőttem a 15 év használat alatt, így elfogult leszek a Crosstrail Elite-tel szemben. Az Elite-en kényelmesen elférek. Nagyon tetszik a váz formája, és a vastagabb csövek is bizalomébresztőek. Nem egy általánosan elterjedt szempont, de nekem nagyon tetszik, hogy vállra véve jó a súlyeloszlása, formája, ugyanis nem szeretem tólni a biciklit.
Az áttételei is nagyon jók, nagy kerékkel legnagyobb fokozaton mentem már síkon 43km/h-val is, a 30 kényelmes csapásszámmal tartható. A muontival 30 fölött már eszeveszetten kellett tekerni.
Az ár értéket azért jeleseztem, mert kerékpárvásáron vettem, az akkori ár feléért.
Elvisz mindenhol, ami nem emelkedik vagy lejt nagyon.