SL-7700 alsócsöves vázváltókarról van jelenleg szó.
- Jelenleg is gyártásban van, nem megmaradt készletről van szó. (legalábbis betűkód alapján)
- Szemet gyönyörködtető kidolgozás.
- Már a létezése is nagy pluszpont a Shimanonak, mert ez már a fékváltókaros időkből származik. Köszönet hogy gondoltak a régi vágásúakra.
- Dobozolás. Egy ékszert nem csomagolnak ilyen igényesen.
- Precíz, pontos mechanika
- Váltható fokozatok tekintetében mindent visz, egyszerre át lehet váltani mind a 9-et
- A kar hátfelén kis bordázat véletlen se csússzon le a kezed róla.
- Hátsó váltókar mechanika bizonyított, tök ugyan az ami a 30 éves Dura-Ace 7400-as szériával debütált, csak épp finomabb benne a bordázat mert 6 helyett 9-et vált.
- Szintúgy gondolva a konzervatív régiókra, ezt is át lehet állítani egy kattintással frikciósra, azaz nem pozicionáltra. Ennek további előnye ha pl bukásnál elmászik a beállítás de nem akarsz tökölni vele.
- Könnyebb a fékkarjával(R600) mint a fékváltókar.
- Hülyén áll. Nem vicc, az első váltókar mechanikát kapott, míg korábban két súrlódó műanyag végezte a munkát. ennek következtében a végállása feljebb került, nem párhuzamos az alsócsővel. Továbbá a 9 fokozat több bowdenhúzást igényel, ezért a hátsó váltókar is elég érdekesen áll ebben a végpozícióban
- Mindkét mechanika zárt, azaz nem egyszerű a tisztán tartása. De nem lehetetlen.
- Nagyon drága
Vintézs vasakra ideális kompromisszum a 7700-as széria. Az octalink hajtókar nem annyira tájidegen mint a következő széria HTII-es telicsillagos példánya. 9 fokozattal azért elég jól el lehet lenni.
Retrómániásoknak, akik szeretnének NOS, NIB (gy.k. new old stock, new in box) alkatrészekből egy vasat összerakni.