Sram 5.0 markolatváltó váltókar

6 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.1]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.1]
  • Modellév: 2005 (frissítve: 2007.08.)
  • Listaár: 6.000 Ft

HASONLÓ váltókar TERMÉKEK




Pityuka avatar
Pityuka
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, hétvégi/jóidős bringásként használtam
Előny
Határozottan vált, melléváltani nem tudtam. Régi SRAM 5.0 hátsóváltóval kitűnö. Nem koszolódik belül. Tartós darab. Nem érzékeny az esésre.
Hátrány
Kicsit kényelmetlen a sokszögletű műanyag. (Nekem egy régi darab van, az nem ilyen kerek.) Nagy erőt igényel a váltás, pedig zsíroztam. A Shimano első váltóval alaposan túl kell húzni, hogy felváltson.
Tapasztalat
Az első váltós szerencsétlenkedését leszámítva jó cucc. Újra vennék ilyet, nekem eleve a markolatváltók jönnek be, mert a karos Shimanókkal nem bírok pontosan váltani a virsli ujjú mancsaimmal. Ha jobb kedvem lesz, atomjaira szedem és faragok a kapcsolórücniken, hátha könnyebben vált. Egy Shimano szerintem kifinomultabb alkotás, de az én eccerű lelkemnek eccerű dógok köllenek...
Erre ajánlom
Csak erős kezűeknek, de azoknak bármire. Aki szeret gyakran kapcsolgatni, az kerülje.
Ennyiért vettem
kb. 5000
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.