Második frissítés.
A karantén szezonban kevesebb futásom volt, de valami tapasztalat azért gyűlt még. A fém kitámasztó középen kettétört, le kellett szerelni. Ezen túl le kellett szerelnem mind az első, mind a hátsó sárvédőt, a rögzítés nem bírta a magyar viszonyokat. Nem jellemző rá a lánc leesés, de a harmadik után inkább a láncvédőt is leszereltem róla, mert le kell venni a lánc visszarakásához, így a gyári kiegészítőkből már semmi nincs rajta. Kicsit most ilyen "sleeper car" stílusa van matt feketében, és lehet is vele meglepetést okozni, de persze inkább csak enyhe lejtőn.
Egyébként a kerékpárral nem volt semmi lényegi probléma azóta, cserélni kellett az egyik gyári belsőt, ami valami probléma miatt lassan eresztett. Hajtás, fékek, többi rész rendben, nyolcasom sincs, pedig nem kímélem különösebben.
Második frissítés vége.
Frissítés_________
Újabb 1000 kilométer után egy gyors frissítés, ide írom a tetejére. Komolyabb változásról nem tudok beszámolni a korábbi véleményemhez képest, inkább néhány kiegészítés csak. Újonnan felfedezett probléma a sárvédők, de elsősorban a hátsó sárvédő műanyag rögzítő fülei kirázódtak a magyar utakon, kerékpárutakon és járdákon. Oldható kötésként Blue Tac (vagy Kores) gumis ragasztóval lettek megerősítve. A legnagyobb zajforrás a biciklin a kitámasztó zörgése, csak a leszerelésével lenne orvosolható, de nekem kell a támasztó kapuk nyitásakor, stb. A váz, erőátvitel, fő elemek jól bírják a terhelést, bízom a bringában. Jó úton a legjobb vele menni, de jól bírja a vegyes, egyenletlen utat is, csak ráz, kanyarban első kerék apró elpattanásra hajlamos rossz úton. Továbbra is az a véleményem, hogy az vegye, aki nemcsak jó úton jár, ahová kell a bringa masszivitása, magas építése, erőteljes megjelenése, mert nehéz gép. Az általam bejárt útvonalnak kb. a fele országútival vagy fitnesszel már kényelmetlen lenne, vagy jelentősen lassítani kellene, ezzel át lehet vágni dolgokon, de emelkedőn, szembe szélben nagyon érezni a súlyt. Azt is fenntartom, hogy ez a bringa átlagos férfi testsúly (kb. 83 kg) körül vagy felett ajánlott inkább. A bringa plusz súlya, amit vinni kell, magasabb testsúlynál százalékosan kisebb plusz összsúlyt fog jelenteni, és a súlypont, vázmérettől függetlenül az üléspozíció, irányíthatóság is inkább magasabb, erősebb alkatra van belőve szerintem. Ahogy írtam régebben, méret szerint XL kellene nekem, hosszú a kezem, lábam, de mégis az L-esen éreztem magam sokkal othonosabban. Ez a kerékpár nagyon jó ár-érték arányú, jól felszerelt, jó alkatrészekkel, de aki nem a fentiek szerint használja, lehet jobban jár egy kicsit alacsonyabb felszereltségű, de könnyebb kerékpárral. Hosszabb, felpakolt túrákra alapvetően alkalmas lehet a kerékpár, bár talán egy alacsonyabb felső vázcsöves kialakítás praktikusabb lehet.
Frissítés vége_________
Szerintem jól fordul, 186 centi és 85 kg vagyok, de inkább L-es vázzal kértem, mert az XL-es nagyon esetlennek érződött, mikor az üzletben próbáltam. Visszafogottan, de jól néz ki matt feketében. Ha fel van rendesen fújva, és jó az út, nagyon megy. Én azért választottam, mert szerettem volna 11 végű áttételt, persze így a kerékpár sokkal többet tud, mint én. Földút se gond neki, ha egyenletes, jobb is, mint a kavics vagy egyenetlen asztalt. A fék atom szerintem, nagyon rövid időn belül megáll, ha kell.
Nagyon összecsapva adták át az áruházban. Például gumit elfelejtették felfújni, se az első se a hátsó váltó nem volt jól beállítva. Később nem állították be soron kívül, mikor vissza vittem, négy napot volt bent. Hajtókar elejétől nyikorog nagy terhelésnél, főleg jobb oldalon. Szezon után lesz orvosolva, mert el kell küldeni központi szervízbe. Valószínű tudhatnak erről, mert mikor mondtam a nyikorgást, egyből a szervízt mondták. A hátsó Deore határozottabban vált, mint vártam, néha szabályosan bevágja a fokozatot, de pontos. Kereszt bordákon (pl. gyökér felnyomja az aszfaltot) a kitámasztó zörög a bukkanás miatt.
Most lett meg az új kerékpárral az 1000 kilométer, gondoltam, beszámolok. Merev és nehéz bicikli, magyar útviszonyok között különösen a kereszt bordákon sajnálom egy kicsit, illetve egyenletlen burkolaton is ráz kegyetlenül a csillapítás ellenére is, remélem bírni fogja. Csomagtartót le fogom szerelni róla jövőre, hátizsákoztam eddig is, egy tükör fog még rá kerülni, illetve még valami súlycsökkentésen gondolkodom. Kizárólag kb. minden másnap ingázásra használom, 185 cm 85 kilóval, L-es méretben.
Kijött azóta egy teszt is erről, amikor vettem, még ez nem volt:
https://road.cc/content/review/245209-btwin-hoprider-900
Az ott leírtakat meg tudom erősíteni, bár nekem a nyereggel és a kormány markolattal nincs bajom.
Kinek ajánlom:
Aki egy masszív biciklivel, nagyobb távolságot járna be nemcsak tükörsima aszfalton, de nem kifejezetten hegyes terepen. Akik olyan kerékpárt keresnek, amihez nem nagyon kell utólag más alkatrészeket vagy kiegészítőket venni. Magasabb, erősebb felépítésűeknek, akik szeretnek bejárás közben tempót menni. Akiknek fontos, hogy forgalomban biztosan kezelhető, stabil, gyorsan megállítható legyen a gép.
Kinek érdemes szerintem kerülni:
Akit zavar, ha egy kerékpár merev, vagy rázásra hajlamos. Aki könnyű kerékpárt szeretne. Aki nem szeret sokat váltogatni. Aki szereti alkatrészekkel testre szabni a kerékpárt.