Szerintem csak az van neki.
Ráadásul a saját brand-es kiegészítőkből is bármi bármilyen méretben/színben elérhető azonnal utólag is.
Esetleg annyi, hogy a jobb oldali láncvilla szélessége miatt időnként beleér nekem a sarkam tekeréskor.
Olyan kerékpárra volt szükségem, amivel hatékonyan és kényelmesen tudok haladni hétközben a városban, de ami az aglomerációból oda vezető rossz minőségű, külvárosi, kátyús -esetenként föld- úton is helyt tud állni, ugyanakkor hétvégén a hegyi szerpentineken is haladós azért, sőt; keményebb erdei utakon sem vérzik el.
Szeretek padkákról leugrálni, köves-döngölt földúton zúzni, aszfalton pörgetni. Nem akarok kiállni a nyeregből a tipikus aszfalthibáknál.
Képzeletben összeállt a váz geometria, mely félúton van az MTB és az országúti kerékpár között minden szempontból: keréktengelyek-középrész-nyereg-kormány viszonyban illetve gumivastagság tekintetében is. Mindenképpen (haladós) 28”-as kerékben gondolkodtam, valahol az 1.5”-1.75” (ballonosabb) gumivastagsággal.
Mivel nagyon meredek utak is vannak a közelemben, ezért fontos volt az is, hogy tárcsafékes legyen (lefelé), illetve 3db lánctényér legyen elöl (felfelé). Áttételek tekintetében is az országúti és az MTB közti Trekking kiosztás volt a szimpatikus.
Fontos volt továbbá, hogy merev villás, de rugalmas vázat találjak, melyben elöl-hátul elfér akár az említett 1.75-ös gumi is.
Egyértelműen az egyenes kormányos fitness kategóriában keresgéltem, de úgy láttam, hogy ebben a kategóriában gyakran csak „rátesznek” egy egyenes kormányt egy valójában országúti kerékpárra, ugyanakkor maga a váz valószínűleg maradt merev, a fék országúti patkós, a hajtókaron csupán 2db, nagy tányér, hátul pedig kis fogaskeréksor található és a váz is kissé rövid a magasságához képest.
Valamivel kevesebb modell váza ugyanakkor tényleg felmutatott MTB/CROSS örökségeket is, de a gumi mérete határozottan korlátozott volt a villában/vázban.
És ekkor láttam meg a CSEPEL RAPID 2.1-et, ami 2020 elejei teljesen új modell!
Ami az ALU vázat illeti, tökéletesen hozta már első ránézésre is az általam vágyott kettős értékeket: hatalmas hely a gumi számára mindenhol, országúti vázra jellemző villa és első vázrész, cross hátsó vázrész, tárcsafék, rugalmas első merevvilla. Hab a tortán a különc matt bordó/menta színpáros.
A bemutató teremben található prototípuson a fényezés és a heggesztés minősége is hagyott kívánni valót maga után. Ugyanakkor megnyugtattak, hogy a megvásárolható széria minősége megfelelő lesz. Így is lett. Viszont az én példányomon az első villánál alátéteket kellett elhelyezni a tárcsafék konzol és a villa konzol közé, hogy megfelelően be lehessen állítani a féktárcsához képest a féktest pozícióját. Feltételezem, ez a minimális kellemetlenség sem fog már a további példányoknál felmerülni.
Meg kell jegyezni, hogy a prototípuson (felülhúzós) felülfogós átdobó található, míg a megvásárolható modellen már (alulhúzós) alulfogós, mely már csak 5mm helyet eredményez a gyári KENDA gumival. Én lecseréltem az átdobót (alulhúzós) felülfogósra, illetve a gyári KENDA gumit még ballonosabb (1.5” széles) SCHWALBE-ra. Összességében így kb. 7mm hely maradt az új átdobó rögzítőbilincse és a vastagabb gumi között.
Még valami a vázzal kapcsolatosan: A jobb oldali láncvilla meglehetősen kiszélesedik a papucsnál, így az én sarkam időnként beleér a jobb oldali láncvillába tekeréskor.
Természetesen rengeteg rögzítési pont található a vázon. Igény szerint fel lehet szerelni mindennel, ami egy valóban hosszú túrához szükséges.
Én 191 cm magas vagyok. 590-es vázzal vettem meg a kerékpárt. A nyerget gyakorlatilag a MAX jelzésig előre kellett tolnom, illetve a gyári 105mm hosszú stucnit lecseréltem 90mm hosszúra, hogy a kormány egy vonalba kerüljön az első tengellyel. Szerintem legalább 185cm magas kell legyél az 590-es vázhoz.
A nyeregmagasságot beállítva se nem hasalós, se nem városi felegyenesedett, hanem a számomra pont ideális köztes testtartást veszem fel a kerékpáron. Emelkedőre mászva is jó és szerpentinen lefelé veretve is magabiztos élményt ad. Egyszerűen imádom!
A saját márkás kegészítők (nyeregcső, nyereg, stucni, kormány, markolat, hajtókar, kormánycsapágy és felni) mind megfelelő minőségű és esztétikai megjelenésű. Egyedül a stucnin látható öntési(?) pontatlanság, de ez is csak közelről nézve látható.
Ugyanakkor kiemelem, hogy semmilyen kétségem nem merül fel ezeknek az alkatrészeknek a funkcionális minőségével, strapabírásával kapcsolatosan. Abszolút kellemes meglepetést nyújtanak. A gyári nyereg minden várakozást felülmúlóan kényelmes és stabil visszajelzéseket ad, a markolat pedig marha kényelmes és nagyon jól tapad!
És akkor most beszéljünk a 2.1 felszereltségéről: SHIMANO (kazettás) agyak, SHIMANO hidraulikus tárcsafék, SHIMANO ALIVIO és ALTUS váltó/váltókar. Nálam kifogástalanul szolgálnak, pedig a többi kerékpárom felszereltsége - ,amihez viszonyítok- jóval magasabb kategóriájú. A fékek 160-as tárcsával, gyári betéttel is atom jól fognak!
A végére hagytam a slussz poént: Ezzel a felszereltséggel bármely más külföldi kerékpár márka legalább másfélszer ennyibe kerül!
Személy szerint becsülöm a CSEPEL-nél dolgozó srácok elhivatottságát, vízióját és lelkesedését. Egyértelműen látom a sok évtizedes valódi kerékpáros tapasztalatot, a jól megfogalmazott tervezési célokat és azok precíz megvalósítását.
Annyira szerethető brand-et hoztak létre a CSEPEL-nél, hogy őszintén szurkolok nekik a jövőre nézve is!
Vegyél CSEPEL-t, mert MENŐ és JÓ!
Döngölt, egyenetlen köves földúton, tipikus városi rissz-rossz útakon és hibátlan szerpentinen is bevált. De kemény, köves, technikás erdei terepen sem vérzett el!