Csepel Rapid 2.1 városi/cruiser/fitnesz

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2020 (frissítve: 2020.03.)
  • Listaár: 174.900 Ft

1-1 (1 vélemény)
Rendezés

raflac avatar
1 vélemény
[ az olvasók 93%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2020, 3 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Szerintem csak az van neki.

Ráadásul a saját brand-es kiegészítőkből is bármi bármilyen méretben/színben elérhető azonnal utólag is.

Hátrány

Esetleg annyi, hogy a jobb oldali láncvilla szélessége miatt időnként beleér nekem a sarkam tekeréskor.

 

Tapasztalat

Olyan kerékpárra volt szükségem, amivel hatékonyan és kényelmesen tudok haladni hétközben a városban, de ami az aglomerációból oda vezető rossz minőségű, külvárosi, kátyús -esetenként föld- úton is helyt tud állni, ugyanakkor hétvégén a hegyi szerpentineken is haladós azért, sőt; keményebb erdei utakon sem vérzik el.

Szeretek padkákról leugrálni, köves-döngölt földúton zúzni, aszfalton pörgetni. Nem akarok kiállni a nyeregből a tipikus aszfalthibáknál.

Képzeletben összeállt a váz geometria, mely félúton van az MTB és az országúti kerékpár között minden szempontból: keréktengelyek-középrész-nyereg-kormány viszonyban illetve gumivastagság tekintetében is. Mindenképpen (haladós) 28”-as kerékben gondolkodtam, valahol az 1.5”-1.75” (ballonosabb) gumivastagsággal.

Mivel nagyon meredek utak is vannak a közelemben, ezért fontos volt az is, hogy tárcsafékes legyen (lefelé), illetve 3db lánctényér legyen elöl (felfelé). Áttételek tekintetében is az országúti és az MTB közti Trekking kiosztás volt a szimpatikus.

Fontos volt továbbá, hogy merev villás, de rugalmas vázat találjak, melyben elöl-hátul elfér akár az említett 1.75-ös gumi is.

Egyértelműen az egyenes kormányos fitness kategóriában keresgéltem, de úgy láttam, hogy ebben a kategóriában gyakran csak „rátesznek” egy egyenes kormányt egy valójában országúti kerékpárra, ugyanakkor maga a váz valószínűleg maradt merev, a fék országúti patkós, a hajtókaron csupán 2db, nagy tányér, hátul pedig kis fogaskeréksor található és a váz is kissé rövid a magasságához képest.

Valamivel kevesebb modell váza ugyanakkor tényleg felmutatott MTB/CROSS örökségeket is, de a gumi mérete határozottan korlátozott volt a villában/vázban.

 

És ekkor láttam meg a CSEPEL RAPID 2.1-et, ami 2020 elejei teljesen új modell!

Ami az ALU vázat illeti, tökéletesen hozta már első ránézésre is az általam vágyott kettős értékeket: hatalmas hely a gumi számára mindenhol, országúti vázra jellemző villa és első vázrész, cross hátsó vázrész, tárcsafék, rugalmas első merevvilla. Hab a tortán a különc matt bordó/menta színpáros.

A bemutató teremben található prototípuson a fényezés és a heggesztés minősége is hagyott kívánni valót maga után. Ugyanakkor megnyugtattak, hogy a megvásárolható széria minősége megfelelő lesz. Így is lett. Viszont az én példányomon az első villánál alátéteket kellett elhelyezni a tárcsafék konzol és a villa konzol közé, hogy megfelelően be lehessen állítani a féktárcsához képest a féktest pozícióját. Feltételezem, ez a minimális kellemetlenség sem fog már a további példányoknál felmerülni.

Meg kell jegyezni, hogy a prototípuson (felülhúzós) felülfogós átdobó található, míg a megvásárolható modellen már (alulhúzós) alulfogós, mely már csak 5mm helyet eredményez a gyári KENDA gumival. Én lecseréltem az átdobót (alulhúzós) felülfogósra, illetve a gyári KENDA gumit még ballonosabb (1.5” széles) SCHWALBE-ra. Összességében így kb. 7mm hely maradt az új átdobó rögzítőbilincse és a vastagabb gumi között.

Még valami a vázzal kapcsolatosan: A jobb oldali láncvilla meglehetősen kiszélesedik a papucsnál, így az én sarkam időnként beleér a jobb oldali láncvillába tekeréskor.

Természetesen rengeteg rögzítési pont található a vázon. Igény szerint fel lehet szerelni mindennel, ami egy valóban hosszú túrához szükséges.

Én 191 cm magas vagyok. 590-es vázzal vettem meg a kerékpárt. A nyerget gyakorlatilag a MAX jelzésig előre kellett tolnom, illetve a gyári 105mm hosszú stucnit lecseréltem 90mm hosszúra, hogy a kormány egy vonalba kerüljön az első tengellyel. Szerintem legalább 185cm magas kell legyél az 590-es vázhoz.

A nyeregmagasságot beállítva se nem hasalós, se nem városi felegyenesedett, hanem a számomra pont ideális köztes testtartást veszem fel a kerékpáron. Emelkedőre mászva is jó és szerpentinen lefelé veretve is magabiztos élményt ad. Egyszerűen imádom!

 

A saját márkás kegészítők (nyeregcső, nyereg, stucni, kormány, markolat, hajtókar, kormánycsapágy és felni) mind megfelelő minőségű és esztétikai megjelenésű. Egyedül a stucnin látható öntési(?) pontatlanság, de ez is csak közelről nézve látható.

Ugyanakkor kiemelem, hogy semmilyen kétségem nem merül fel ezeknek az alkatrészeknek a funkcionális minőségével, strapabírásával kapcsolatosan. Abszolút kellemes meglepetést nyújtanak. A gyári nyereg minden várakozást felülmúlóan kényelmes és stabil visszajelzéseket ad, a markolat pedig marha kényelmes és nagyon jól tapad!

 

És akkor most beszéljünk a 2.1 felszereltségéről: SHIMANO (kazettás) agyak, SHIMANO hidraulikus tárcsafék, SHIMANO ALIVIO és ALTUS váltó/váltókar. Nálam kifogástalanul szolgálnak, pedig a többi kerékpárom felszereltsége - ,amihez viszonyítok- jóval magasabb kategóriájú. A fékek 160-as tárcsával, gyári betéttel is atom jól fognak!

 

A végére hagytam a slussz poént: Ezzel a felszereltséggel bármely más külföldi kerékpár márka legalább másfélszer ennyibe kerül!

 

Személy szerint becsülöm a CSEPEL-nél dolgozó srácok elhivatottságát, vízióját és lelkesedését. Egyértelműen látom a sok évtizedes valódi kerékpáros tapasztalatot, a jól megfogalmazott tervezési célokat és azok precíz megvalósítását.

Annyira szerethető brand-et hoztak létre a CSEPEL-nél, hogy őszintén szurkolok nekik a jövőre nézve is!

Vegyél CSEPEL-t, mert MENŐ és JÓ!

Erre ajánlom

Döngölt, egyenetlen köves földúton, tipikus városi rissz-rossz útakon és hibátlan szerpentinen is bevált. De kemény, köves, technikás erdei terepen sem vérzett el!

Csatolt képek
Csepel Rapid 2.1  2020 városi/cruiser/fitnesz
Csepel Rapid 2.1  2020 városi/cruiser/fitnesz
Csepel Rapid 2.1  2020 városi/cruiser/fitnesz
14 olvasó 93%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

6061 Alumínium


 
színválaszték:

Matt bordó


villa (merevvilla):

Alumínium


Meghajtás

hajtókar:

Csepel WAK, Alu, négyszög tengelyes, 175 mm 48/38/28T


középrész:

Monoblock


első váltó:
Shimano Altus,

FD-M191


hátsó váltó:
Shimano Alivio,

RD-M430


 
fokozatok száma:

9


Kerék

felni:

Csepel Disc 29"


első agy:

Shimano HB-RM33 Center lock


hátsó agy:

Shimano FH-RM33 Center lock


külső gumi:

Kenda Kross Supreme 700x35C


Irányítás

kormány:

Csepel Paragramm 31,8/700mm/9°, alu


markolat:

Csepel Paragramm Foam, 130mm


kormányszár:

Csepel WAK 31,8 x 75/90/105 mm 7° Alu


kormánycsapágy:

Csepel WAK, 1 1/8", Félintegrált


nyereg:

Csepel WAK Comfort


nyeregcső:

Csepel WAK, alu 27,2/400mm


Fék

tárcsafék:

Shimano BR-M355


 
féktest:

Shimano BR-M355


tömeg:

12,1 kg


Csepel logó

Csepel márka bemutatás

Tudjuk, hogy egy üzleti kiadványban a "ki vagyunk mi?" általában azt jelenti "mit akarunk neked eladni?" de mivel ezt úgy is megtudod hamar, engedd meg hogy írjunk néhány sort magunkról:

Mi a Csepel Kerékpárgyár mérnökei, marketingesei és szerelői vagyunk. Sőt, mi vagyunk a könyvelési osztály, a bérszámfejtés meg az igazgató úr is. Nem csak értünk a bringákhoz, hanem szeretjük is őket, velük együtt azt a számtalan szubkultúrát, mely a kerékpározás nélkül nem is jöhetett volna létre. Ahol lehet, támogatjuk ezt az életformát. Versenyeket és egyéb rendezvényeket szponzorálunk, kiemelten foglalkozunk a biciklis futárokkal, hisz ennek a kedves, ámde elképesztően zajos társaságnak köszönhetően vált valódi divattá a kerékpározás. Szívből örülünk annak, hogy ma már egy lila fixivel menőbb végigtekerni az Andrássy úton, mint ugyanott szívni apuka leszedált kettes Golfjával.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Csepel Rapid 2.1 termékkel kapcsolatban: