Első outi biciklimet kerestem a nyáron, és nagyon megtetszett a Csepel Torpedo "retro" jellege. Nagyon sokat dob rajta a barna bandázs és nyereg. Az én gépem kék színű, nagyon jó a megjelenése.
Belépő kategóriájú kerékpár, olcsó Shimano/Csepel szerelvényekkel. Bár nagyon alap cuccok, mégis nagyon jó rajta minden, megbízható kerékpár benyomását keltik. Egyedül a Joytech agyakban nem bízom, de remélem később rám cáfolnak.
A váltók és váltókarokarok Shimano A050-esek, de nagyon pontosan működnek. 2x7-es, hátul 28-12, elől 39/53-as kiosztásokkal. A hajtómű Csepel, nagyon masszív hajtókarokkal. A Csepel (Saccon) fékek és fékkarok jól teszik a dolgukat.
A kerekek jól bírják a gyűródést. Csepel Ringo masszív felnik Büchel küllőkkel az én 100+os súlyommal sem kellett még centírozni. Az acél váz is jól bírja a kiképzést, bár a festés elég kényes, könnyen karcolódik. Külön öröm számomra, hogy a villákon találhatók sárvédő/csomagtartó rögzítő szemek, illetve a vázon két kulacstartónak is van hely.
Kiemelném a nyerget, amely nem túl puha, de nem is túl kemény. Ergonomikus, és nagyon kényelmes akár rövid, akár hosszú távon használja az ember.
Két nagy problémám volt eddig vele. Egyrészt egy 135 mm-es agyat nyomorítottak egy 125-ös hátsó villába. Igen kellemetlen volt, amikor két barátom húzta a villát két irányba és úgy sem sikerült visszatenni a kereket. Ezt a tengely lerövidítésével egy szervíz megoldotta. Másik problémám, hogy gyárilag túl hosszú benne a monoblokk, ezt a téli hónapokban kicseréltetem.
Számomra hihetetlenül keskeny a kormány, csak 41 cm széles. Mivel a váltókarok a stucni mellett a kormányon vannak, ezért gyakorlatilag nem fér el semmi sem a kormányon (km óra, lámpa, csengő).
A pedálok totál gagyi kínai vackok. Pár tekerés után letörtek róla a prizmák, arról nem is beszélve, hogy legalább 1 kg a pedálok súlya.
Első outim, összehasonlítási alapom nincs más hasonló gépekkel, mégis meg vagyok elégedve. Egy régi montiról ültem át a Torpedóra, össze sem lehet hasonlítani a kettőt. A Csepel száguld, mint egy őrült. A keskeny gumikban még nem bízom, ám ezzel a géppel simán tartom a 30 körüli sebességet, körül annyi erőből, amíg a montival 20 körül tudtam menni.
Kezdő, vagy első gépes outisoknak ajánlom. Grammhuszárok és finnyás versenyzők viszont kerüljék!