Dahon Speed D7 városi/cruiser/fitnesz

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév: 2016 (frissítve: 2016.07.)
  • Listaár: 182.690 Ft

HASONLÓ városi/cruiser/fitnesz TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

MrGereblye avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- A kerékpár legnagyobb előnye a praktikussága. Összecsukható, így gond nélkül szállítható az autó csomagtartójában, illetve a lakásban is elfér, ha nem szeretnénk az utcán hagyni.

- Jó a felszereltsége, van rajta küllőprizma, sárhányó, csomagtartó, agydinamó, ledes első és hátsó lámpa.

- Jó minőségű Schwalbe road cruiser külsők vannak rajta.

- A bicikli könnyű, az acél váz ellenére.

- A váz jó minőségű, nem csavarodik, stabil. 90kg-os biciklista+csomagok alatt.

- Szerintem jól néz ki, az én példányom obszidiánfekete, piros bovdenházzal és felnivel. Bár ez szubjektív vélemény.

Hátrány

- Az ára. Hasonlóan felszerelt túrakerékpárt 100ezer Ft alatt lehet kapni.

- A váltó belépőszintű, hajlamos megugrani.

- A behajtható pedálok műanyagok, biztosan le kell majd cserélni őket, ha megfáradnak.

- Az áttétel. 7 sebesség, hátul 13 fogú a legkisebb fogaskerék, az első lánctányér pedig 52-es. Nálam sík terepen 40km/h a vége, a normális utazósebesség pedig 20 környéke, noha bírnék többet is, de a magas pedálfordulat miatt nem lenne kényelmes.

- A kormány magassága nem állítható, így van, akinek nem kényelmes. (Nekem pont határeset)

- A gyári nyereg (Selle Royal) hosszabb úton túl kemény.

- A világításnál igencsak látható a spórolás. Az agydinamó csak az első lámpát látja el árammal, noha a kivezetés a hátsóhoz is megvan. Standlight funkció viszont nincs az első lámpában. A hátsó lámpa elemes, néhány percig megállás után is világít. Ha elaludt, akkor rázkódás hatására újra életre kel.

- Stabilitás. Alacsony sebességnél kissé instabil a bicikli. Én meg tudtam szokni.

- Összecsukott állapotban nem gurul jól, cipelni kell. Aki nincs jó erőben, az szenvedni fog vele.

- Sok más biciklis nem érti, hogy ez milyen fajta állat, furcsán nézik a nagy embert a kicsi gépen. Ez is megszokható.

Tapasztalat

A fejembe vettem, hogy összecsukható kerékpárt szeretnék. Aki hasonló cipőben jár, annak alaposan körül kell járnia a témát, mert a jó kempingbicikli drága mulatság. A Dahon régóta gyárt ilyen bringákat, 120ezer Forinttól egészen a csillagos égig kell értük fizetni. A legtöbb alumíniumvázas, amiben nincs túl sok bizalmam, ugyanis a Tern nevű bicikligyártó cégnek, akik a dahonokhoz megszólalásig hasonlító kempingeket gyártanak, volt egy nagy visszahívása néhány éve, váztörések miatt. A dahon bicajok terhelhetősége 105kg, és mivel én ennek a közelében vagyok, maradtam az acélváznál, biztos ami biztos alapon.

A hátsó fogaskeréksort biztosan cserélni fogom olyanra, amin van 11-es fogaskerék is.

A hajtómű is cserés lesz, talán valami országúti fog bele passzolni, legalább 54, vagy inkább annál is több foggal.

A pedálok is cserélődni fognak, illetve már kapott egy a gyárinál szélesebb, zselés nyerget.

Ezeken kívül keskenyebb gumikat is tervezek rá.

Erre ajánlom

Elsősorban hobbitúrázásra és városba ajánlom, csak aszfaltra. Próbáltam göröngyösebb úton, vesekőre megoldás lehet, egyébként kerülendő. Csomagként szállítható a tömegközlekedésen, de a kis mérete ellenére közel teljes értékű bringa. Aki évi sokezer kilométert menne vele, azoknak a fent említett dolgokat valószínűleg cserélnie kell.

Ennyiért vettem
150000 Forint
Csatolt képek
Dahon Speed D7  2015 városi/cruiser/fitnesz
MrGereblye és a kis Dahon
16 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (trekking):

Lightweight 4130 Cro Mo, Forged Lattice Hinge w/ D-Clamp Technology


 
színválaszték:

fekete


Meghajtás

hátsó váltó:

Shimano RD-TX35


Fék

 
féktest:

Winzip Smooth V-fék


Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Dahon Speed D7 termékkel kapcsolatban: