- A kerékpár legnagyobb előnye a praktikussága. Összecsukható, így gond nélkül szállítható az autó csomagtartójában, illetve a lakásban is elfér, ha nem szeretnénk az utcán hagyni.
- Jó a felszereltsége, van rajta küllőprizma, sárhányó, csomagtartó, agydinamó, ledes első és hátsó lámpa.
- Jó minőségű Schwalbe road cruiser külsők vannak rajta.
- A bicikli könnyű, az acél váz ellenére.
- A váz jó minőségű, nem csavarodik, stabil. 90kg-os biciklista+csomagok alatt.
- Szerintem jól néz ki, az én példányom obszidiánfekete, piros bovdenházzal és felnivel. Bár ez szubjektív vélemény.
- Az ára. Hasonlóan felszerelt túrakerékpárt 100ezer Ft alatt lehet kapni.
- A váltó belépőszintű, hajlamos megugrani.
- A behajtható pedálok műanyagok, biztosan le kell majd cserélni őket, ha megfáradnak.
- Az áttétel. 7 sebesség, hátul 13 fogú a legkisebb fogaskerék, az első lánctányér pedig 52-es. Nálam sík terepen 40km/h a vége, a normális utazósebesség pedig 20 környéke, noha bírnék többet is, de a magas pedálfordulat miatt nem lenne kényelmes.
- A kormány magassága nem állítható, így van, akinek nem kényelmes. (Nekem pont határeset)
- A gyári nyereg (Selle Royal) hosszabb úton túl kemény.
- A világításnál igencsak látható a spórolás. Az agydinamó csak az első lámpát látja el árammal, noha a kivezetés a hátsóhoz is megvan. Standlight funkció viszont nincs az első lámpában. A hátsó lámpa elemes, néhány percig megállás után is világít. Ha elaludt, akkor rázkódás hatására újra életre kel.
- Stabilitás. Alacsony sebességnél kissé instabil a bicikli. Én meg tudtam szokni.
- Összecsukott állapotban nem gurul jól, cipelni kell. Aki nincs jó erőben, az szenvedni fog vele.
- Sok más biciklis nem érti, hogy ez milyen fajta állat, furcsán nézik a nagy embert a kicsi gépen. Ez is megszokható.
A fejembe vettem, hogy összecsukható kerékpárt szeretnék. Aki hasonló cipőben jár, annak alaposan körül kell járnia a témát, mert a jó kempingbicikli drága mulatság. A Dahon régóta gyárt ilyen bringákat, 120ezer Forinttól egészen a csillagos égig kell értük fizetni. A legtöbb alumíniumvázas, amiben nincs túl sok bizalmam, ugyanis a Tern nevű bicikligyártó cégnek, akik a dahonokhoz megszólalásig hasonlító kempingeket gyártanak, volt egy nagy visszahívása néhány éve, váztörések miatt. A dahon bicajok terhelhetősége 105kg, és mivel én ennek a közelében vagyok, maradtam az acélváznál, biztos ami biztos alapon.
A hátsó fogaskeréksort biztosan cserélni fogom olyanra, amin van 11-es fogaskerék is.
A hajtómű is cserés lesz, talán valami országúti fog bele passzolni, legalább 54, vagy inkább annál is több foggal.
A pedálok is cserélődni fognak, illetve már kapott egy a gyárinál szélesebb, zselés nyerget.
Ezeken kívül keskenyebb gumikat is tervezek rá.
Elsősorban hobbitúrázásra és városba ajánlom, csak aszfaltra. Próbáltam göröngyösebb úton, vesekőre megoldás lehet, egyébként kerülendő. Csomagként szállítható a tömegközlekedésen, de a kis mérete ellenére közel teljes értékű bringa. Aki évi sokezer kilométert menne vele, azoknak a fent említett dolgokat valószínűleg cserélnie kell.