2017 Verzió. ( Shimano Tourney agyak ,Shimano 315 Hidraulikus tárcsafék, FSA kormánycsapágy)
-Amennyiben Outihoz hasonló teljesítményre vágysz,de nem tudsz megbarátkozni a koskormánnyal, akkor a Fitnesse gépet neked találták ki!
-A Tiagra váltószett fantasztikusan teszi a dolgát,rendkívül gyors, halk, precíz még terhelés alatt is, nem hiába a 4700-as széria kiválóan teljesít. Ehhez nagyszerűen passzol a HG-500-as sor is, a kmc 10-es láncáról ugyan nem irnak túl jókat,de eddig nem volt vele gond,úgyhogy eddig ő is pipa.
-A váz geometriáját ugyan szokni kell, főleg, hogy én MTB-ről váltottam, de ettől függetlenül nagyon kényelmes hosszútávon. A váz minőségére sem lehet panasz,a hegesztések szépek, a festés minősége sem hagy semmi kívánnivalót.A belső bowdenvezetés számomra nagyon szimpatikus, bár ez kissé szubjektív. A vázon rengeteg furat található, igazi málhás túragépet lehet belőle építeni, vagy akár gyerekülést is felszerelhetünk. ( na jó, még akár kosarat is, de ne már, ne rondítsuk el szegény gépet)
-Az FSA OMEGA számomra fantasztikus hajtómű,rendkívül merev, csendes és precíz munkát végez.
- Az FSA kormány csapágy tökéletes, finom mozgású, precizen állítható.
-Villa, ugyan nem karbon, hanem alu, de abból is egy igen jó minőségü villa, kissé rugalmas ugyan,de a tárcsafék ellenére is megbízhatónak tartom, mivel "dombon" lakom, ezért minden alkalommal lejtőzöm és nem ritka az 50km/h feletti sebesség és onnan határozott fékezés. Természetesen mivel alu,a tárcsafék kissé csavarja,de egyáltalán nem kell tőle félni, főleg ,hogy 112kg ember alatt.
-Kormány/stucni teljesen rednben van, abszolult nincs minőségbeli kifogásom.
Na, akkor nézzük a komprumisszumokat/hátrányokat.
-350km alatt 2db defekt.... No a maxxis detonator 700/32 egy kalap száritott molylepkét nem ér kategória, hiába jó tapadása, kellemes a ballonossága és hiába igen gyors kis gumi... ,de nulla azaz 0 a defektvédelme és még kopik is mint a radir. Cserélve lett Continental Touring PLUS 700/32-re! Ég és föld!
-Belső,na SUPER THIN, köszönjük szépen,de inkább nem, értem én hogy valahol faragni kell a kilókon,de azért ez és egy 0 defektvédelmü külsővel párosítva igazából végig olyan érzésem volt, hogy mikor kapok defektet, nem kellett sokat várni. A lehető legrosszabb kombináció egy olyan géppel ami hosszú távok,túrák megtételére termett.
-Szubjektív, de a nyereg szintén számomra felejtős kategória.
-Agyak, nos, igen a Tourney agyaktól nem várok túl sokat, de eddig szépen működnek, majd ha update-re kerül a sor visszatérünk rá. Update 2017.07.29. : 1000Km után is azt kell ,hogy mondjam ,hogy meglepően jól teljesítenek, kb hozza a 2010 körüli Alivió szintjét. Ráadásul ez egy belépőszintű agy! Kellemes meglepetés! A hátsó agy, csak megjegyezném ,hogy még 1xer sem ugrott meg, hmmm nem rossz.
-Fékek, na hidra ide vagy oda a 315-ös Shimano azért nem egy acélos darab, főleg,hogy a montimon magura MT2-es van, na az fog, ez meg,hát na, meg kell vele tanulni a helyes féktávot és nem lesz gond,de aki már használt komolyabb hidrát az rögtön tudni fogja ,hogy ezzel bizony óvatosabban kell majd fékezni.
Update 2017.07.29. A fékekkel még mindig nem tudtam "zen"-re jutni,fog,de nem az igazi. Szerintem a 315-ös karokhoz venni fogok Deore nyergeket, erősebb karokkal nem szerelném, mert a villa lehet nem őrülne neki,de így is erősebb fékhatást fog produkálni, a 315-szettel egyszerűen tépni kell, hogy megálljak ( lejtőn ~50km/h tempónál, sík terepen abszolult megfelelő) A tárcsák szerintem egész jók,azokat nem cserélem. (egyenlőre)
-Felnik, egyébként rosszabbat vártam, sima nem szegecselt Alexrims felnik, picit nehezek,de egyébként ez sem nagy hátrány,de ez is kiderül és update alkalmával írok még.Update 2017.07.29 Egész jól teljesít, főleg,hogy lejtőzésnél néha néha beleszaladok egy-két kisebb úthibába relativ nagy sebességgel és ennek ellenére is korrekt módon állják a kihívást. Remek felni ez az Alixrims, kevesebbe vártam többet kaptam kategoria.
-Az össz súlya esetleg hátrány lehet valakinek, mivel az 54-es 10.77kg körül alakul gyári állapotban,bár mivel ez nem versenygép igy szerintem elhanyagolható a "probléma"
-Esetleg hátrány lehet még a villa, mivel nem karbon ezért nehezebb is,de ez is inkább szubjektív kategória.
-Ez az az árkategória, ahol már viszonylag kevés komprumisszumot kell kötni, én 248.000Ft ért vettem, ezért ár/teljesítményben kiváló. Teljesítmény tekintetében azért kapott 4-est ,mert még így is akadnak olyan alkatrészek,amiket cserélni kell,de messze nem annyit, ami ne érte volna meg a felárat a 200-as géphez képest
Az 500-as géphez képest csak annyi a difi , hogy magasabb szintű a hajtás váltás szett,de a kerekek, fékek ugyanazok.
.
Város,túra minden mennyiségben,az említett cseregumival simán lehet neki adni erdei utakon, murván stb, vizes uton, sárban természetesen csak óvatosan, mindegy milyen gumi van alatta.