1991-es évjáratú ATB, még a csepel időszak előtti időkből. Reynolds USA 500-as Cro-Moly váz (nehezebb, de sokkal kényelmesebb és jobb az aluvázaknál), Schwinn G-force w/800 villa, 13,5 kg kiegészítőkkel együtt.
A váz ergonómiája nagyon eltalált, nekem a nagyvázas (22"), széles kormányú van. Inkább city bike/trekking jellegű. A rozsdásodást nem ismeri, hála a 6 rétegű festésnek, még az unokám is ezt fogja használni. :)
Én elsősorban csomagos túrázásra használtam, jórészt aszfalton és könnyű terepen. Az eredeti Schwinn vékony köpenyekkel nagyon jól lehetett haladni. Olyan kényelmes nyereggel már nem nagyon adnak ki új bicajt, mint az eredeti Schwinn...
Teherviselő alkatrészek tartósak, teherbírásuk ésszerűen túlméretezett, a korszak felhozatalában félprofi szintű.
Kényelmes, akár 180 cm feletti kerékpárosnak is. Precíz kezelhetőség, gyors váltás, rozsda gyakorlatilag nincs.
Telótlan villa.
A hátsó váltó fáradt el először, A lánc, hajtás, bovden és a racsni 10 év után cserélve.
A Shimano 200 GS váltók és a cantilever fékek a korának élvonalába tartoztak, de az idő eljárt felettük is...
Magas súlypontja miatt nehéz terepre nem ajánlott, de nem is arra lett kitalálva.
Több mint 20 év, 80 kg, sokat használtam, de vigyáztam rá. Bowdent kellett cserélni, fékpofát, meg racsnit. Manapság retro bicajnak számít, de a váz ergonómiája és kényelme miatt sosem válok meg tőle!
http://bikecatalogs.org/SCHWINN/1990/MTB_And_Road/FULL/1990_MTB_Road_Cat_19.jpg
Városba, országútra, jó gumival túrázásra ajánlom. Sosem hagy cserben!