nagyon szuper új elgondolás
drága
A StreetStepper - merthogy ez a neve - alapvetően egy sporteszköz, arra való, hogy formálja a láb- és farizmokat, mindeközben a természetben lehetünk és a sima gyalogtempónál gyorsabban, nagyobb területeket járhatunk be. Gyakorlatilag kihozza a fitness teremből a sportolókat a természetbe és a haladás élményével spékeli meg a dolgot. És ha már szóba jött a haladás, vegyük sorra a tulajdonságokat...
Forgalomteszt: A forgalomteszt nem számokban, hanem a kerékpáros forgalom sebességéhez való viszonyban méri a sebességet (ezt én találtam ki, milyen!? :) ). A tesztvonal az Árpádhíd kerékpárútja volt, ami sunyi emelkedésével tovább növelte az izgalmakat. Abban már az elején bíztam, hogy nem ér majd sorozatos frusztráció az engem leelőző kerekesek miatt, de arra azért nem számítottam, hogy én fogom kényelmesen lehagyni a többieket. Hozzáteszem, nagyjából 20-25 km/h-s átlagbringások voltak aznap a forgalom résztvevői.
Ugyan elvileg nem fontos szempont a sebesség, azért a különdíj odaítélve.
Haladás
Az elindulás és a haladás elsőre igényel ugyan némi gyakorlást, de gyorsan hozzá lehet szokni. Ahogy ráállsz valamelyik pedálra, a Stepper máris elindul. A két pedál egymástól függetlenül mozog. Ha lejtőzöl, vagy picit pihennél és lendületből gurulnál, mindkét lábad a legalsó pozícióban lehet, illetve pedálozhatsz csak az egyik lábaddal is, ha csak lassú tempóra van szükség - mondjuk manőverezésnél, fordulásnál, vagy piros lámpáig csordogálásnál.
Nagyobb, dinamikusabb tempót persze úgy tudsz elérni, hogy szép ütemesen lépcsőzni kezdesz, a két lábaddal felváltva taposva. Egy pici szinkronizációra szükség van ahhoz, hogy a csípőmozgást ne adjuk rá a kormányra és ne billegessük vele a járgányt, de nem tart sokáig megszokni.
Irányítás
A magas kormány és a kisebb fajta kerék párosítása az összehajtható Mobiky bringa kipróbálása óta ismerős, de látszatra nem éppen bizalomgerjesztő. A valóságban a széles, 65 centis kormánynak köszönhetően nem inog még nagy sebességnél sem, stabilan suhan. A bedőlős kanyaroknál féltem, hogy leér a StreetStepper alja és nagyot zakózok, de mivel a földtől 18 centi magasan van a váz legalacsonyabb pontja, majdnem fekvő pozícióig dönthetném a járgányt, ekkor meg már amúgy is elzakóznék. Padkákhoz közel és a fekvőrendőröket kerülgetve azért nem árt a jó szemmérték.
Sebességváltó
A nálunk lévő sportváltozat három fokozatú Shimano Deore váltót is kapott, amivel az emelkedők is legyőzhetők. A hegymenetet a III. kerületi Timár utcai felüljárónál próbáltam ki, gond nélkül fellépcsőztem de a Kiscelli utcához már nem volt elég bátorságom (aki nem ismerné, brutál emelkedő, egy átlagos autóval is első, vagy második fokozaton lehet lenyomni). A hivatalos írás 13%-os lejtőket emleget; őszintén szólva nem tudom, hogy a felüljáró, vagy a Kiscelli utca milyen mértékű.