Gepida Alboin 300 CRS trekking

26 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.0]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.1]
  • Modellév:
    2019
    (frissítve: 2019.04.)
  • Listaár: 140.900 Ft

HASONLÓ trekking TERMÉKEK



1-15 (26 vélemény)
Rendezés

Paperclips avatar
1 vélemény
[ az olvasók 92%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2017, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- jó ár/érték arány;

- viszonylag könnyű és gyors, kényelmes az egész 

- annak jó, aki még nem tudja, mennyit fog tekerni (nem kockáztat nagyot az ára miatt)

- felnik rendben, jelentős városi használat mellett se lett benne nyolcas,

- hátsó váltó szuper

- teleszkóp rendben

- fék rendben (nem egy nagy durranás, de teszi a dolgát, ha kicsit is odavered, akkor lehet is újraállítani)

Hátrány

Hátránya akkor van, ha sokat (2000 km felett /év) használja az ember. Ebben az esetben:

- pedál kuka, konkrétan széttört a műanyag

- monoblokk kuka (már a boltban szar volt, gariban javították, 3 évet bírt kattogás nélkül, tehát kuka)

- első váltó kuka (egy idő után nem lehet beállítani, illetve borzalmas kínok között vált át)

- vélhetően a hajtókar kuka (lesz, de még bírja 3 év után)

Az végülis természetes, hogy két év után lánc és racsni csere, de azért mutatja a minőséget szerintem.

Tapasztalat

Szóval 3 éves tapasztalattal azt tudom mondani, hogy laikusként mélységesen csalódtam a kerékpárgyártásban, úgy általában. 140 000 Ft-ért az ember kap egy kerékpárt, amit lényegében teljesen át kell építenie, ha a nyári hétvégi 10 km-es családi kirándulásokon túl is akarja használni. És mégis, átnézve újra a teljes kínálatot, azt mondom, hogy ez a bicikli lényegében a legkevésbé rossz kompromisszum. 50-70 ezer forinttal drágábban is árulnak kerékpárokat, amelyeken a hátrányok között felsorolt ugyanilyen szar alkatrészek vannak, csak más van bepingálva a vázra. Ezt az ember megveszi, és a tényleges használat függvényében feljavíthatja, ha akarja. Közepesen se értek a biciklikhez, de remélem, tudtam segíteni azoknak, akik szintén nem.

Erre ajánlom

kísérletezésre

Ennyiért vettem
139000
13 olvasó 92%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

OKdoki avatar
30 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 96%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Szerintem szép! :-) Ilyesmi üléspozícióra és irányíthatóságra vágytam (sportos trekking). Gyors. Akcióban az ár/érték aránya.

Hátrány

Súlya 15,7 kg, sárhányóval, első és hátsó elemes lámpával, hordozható pumpával, kulacstartóval, KLS  háromszög váztáskával (amiben egy kézi multiszerszám és egy pót belső, javítókészlet is benne volt). Talán érződik is, ezt ebben a kategóriában nem tartom hátránynak, csak abszolút értelemben. 

Tapasztalat

A képek utólagos feltöltése hátrányosan érintette a hozzászólás tartalmát.
Szóval:
Monoblokk kattogni kezdett kb. 500 kilométer után. Szerencsére csak zsírhiányra derült fény. A hátsó kerék négy küllője is kilazult ekkora, pici nyolcast előidézve. Sajnos 105 kiló vagyok és 179 cm magas. Ritkán, de cicergést is hallottam már a kormány felöl, bár ez nem zavar amíg semmi egyebet nem érezni. A váltó rendszer nekem nagyon pontosnak és gyorsnak tűnik, ráadásul csak egyszer követelt eddig némi után állítást az 1000 km alatt, igaz most már ráfér némi tisztogatás és állítgatás, de csak a hajtókar tárcsáinál (elől) érezni némi bizonytalanságot. Természetesen a rendszerben csak a hátsó tud felfele három sebességet is, a többi irány egyesével, de ez megfelel egy átlagos igénynek. A nyeregcső bizonyult a legalkalmatlanabbnak. Biztos, hogy egy 70 kilós biciklistával nem lett volna gondja. A lényeg, hogy a pálca bilincs vékony acéllemezekből készül. Ez túl rugalmas a súlyomhoz, így a nyereg előbb-utóbb hátra csúszott. Ezt egy SPYRAL két csavaros nyeregcsővel küszöböltem ki. Igaz, az off-set picit hiányzik. Viszont "csak" 4800 forintom bánta.
Cseréjét tervezem:
- a monoblokknak egy jobb fémkupakosra
- az első teleszkópos villának (CR8 V3), egy hidraulikus speed lock-out változatúra (min. CR9), amit menet közben is lockolhatok. Még remote változat sem szükséges mert elérem a villaszárat. Az 50 mm rugóút még közepesen (no nem a Grand Canyonra gondolok) egyenetlen terepen is jól csillapít. Az olajfoltból arra következtetek, hogy kimozogja legalább azt az 50-et. A cserénél nyilván ezen is lehet javítani.
- talán a pedál és a nyereg, bár ezek jól szuperálnak jelenleg
Igazság szerint értelmes lenne elkoptatni a fenti alkatrészeket valamennyire, hogy ne legyek a pénzem ellensége.
A bicaj geometriáját nagyon kedvelem (58-as) Pont ilyesmire vágytam, ami már elég sportos, de nem országúti (az igazság az, hogy most már országútira is vágyom, kos kormánnyal). Nekem jó alap a váz, a többit pedig szép lassan fejleszthetem, bár így is elég jó és hatékony kerékpár. Az egyenes kormány is kényelmes a markolattal együtt három órán át tartó tekerések alatt is. A fentiek mérlegeléséhez hozzátartozik, hogy az előző bicajom egy Csepel Landrider volt 3x7-es Tourny váltóval és merev villával. Viszont vásárlás előtt jó pár Merida Crossway-t kipróbáltam, bérbicikliként. Aztán egy trekking KTM-et Bécsben és egy MTB Genesis-t a Tátrában. No meg a feleségem Chayenne MTB-jét rendszeresen korábban is. A bérbiciklik általában nem hozzák azt a színvonalat, amit egy gazdával rendelkező társaik.

Frissítés 2014.07.14.: Két küllőm eltört a Velence-tavi nyaralás alatt. Érthető módon így nyolcas is van a hátsóba. Az órám 1400 kilométer felett jár, de a valós meghaladja az 1800-at. Nem igazán rovom fel a biciklinek, tekintettel a súlyomra. Mindenesetre, a cserés dolgok listáján előkelő helyre ugrott az átküllőzés. A Schwalbe CX gumikon is látszik a kopás, főleg a hátsón. De azért még kb. ennyit kibír.

FRISSÍTÉS 2014.09.04.: A hátsó kerék átfűzetve DT Swiss 2-es küllőkkel, kb. 2000 kilométernél. Monoblokk csere kb 2200 km-nél. Megint egy picit kattogni kezdett, és nem akartam vacakolni, főleg, hogy egy Schimano alig került 3000 forintnál többe (talán az UN 26-os, de nem néztem meg a dobozát jól, amikor a szerelőm mutatta.) A gyári gagyi. Már az is csoda, hogy ennyit kibírt a súlyom alatt.

Eddigi költések körülbelüli összege.

Felszerelések, amelyek függetlenek a biciklitől:

Lámpa előre, 4500.-

Lámpa hátra, 5000.- Tudom, h.lyeség volt Cateye-t venni pont hátra, de ezen akadt meg a kezem. Egyébként, a Selle Royalosoknak, akik most tervezik a biciklivételt, ajánlom az SCS rendszerű nyeregklipszes lámpákat.

Csengő: 1500.-

Sárhányó: 11000.-  Kissé drága SKS, de nekem tetszett, pedig műanyag. Látszik, hogy miért is ennyi.

Üléscsőre rögzíthető csomagtartóval egybeépített táska: 15000.- Intersport

Váztáska: 6000.-  Drágább, de szép.

Km óra: 5000.- Intersport, Cytec vezeték nélküli. Olcsó, de legalább vacak!

Nyereg: 16000.- Ezt még ide vettem, mivel sem nem volt kötelező cserélni, sem nem kell ilyen drágát venni, hogy egy kényelmesebb nyerget találjon az ember.

Összesen: kb. 64000.-

Biciklihez köthető cserék, azaz az eredetiek ne voltak a helyzet magaslatán:

Küllőzés: 4000.- (az osztrákot nem veszem bele, bár tehetném)

Pedál: 7500.- Ebből sem kell ilyen drágát venni, de itt rögtön látszott a boltban az árkülönbség előnye. 

Nyeregcső: 4500.-

Monoblokk: 3500.-

Voltak még beállítások, kenések (pl. villa), munkadíjak, de ezek árait nem tudnám pontosan külön bontani és nem is voltak drágák, főleg az osztrákkal összevetve, de abszolúte is.

Összesen: kb. 19500.-

 

Erre ajánlom

Fitness célokra épp úgy, mint kirándulásra (hosszabb távra kényelmesebb nyereggel), de nekem a fogyókúrámhoz tökéletes. Csak rápattanok és megyek át a városon, miközben a földutaktól sem kell megijedni. Hát ugye azért cross, hogy sok mindenre legyen jó, de másrészt semmiben sem lesz a legjobb között. Viszont egy darab alap bicajnak ilyesmi az ideális az átlagos felhasználónak, ha átlagos helyzetekkel kerül szembe.

Ennyiért vettem
99 900
Csatolt képek
Gepida Alboin 300 CRS  2013 trekking
2014.01.18. Már sárhányóval is felszerel
Gepida Alboin 300 CRS  2013 trekking
Gepida Alboin 300 CRS  2013 trekking
49 olvasó 96%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Casual rider avatar
1 vélemény
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2017, 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Szép, jó alkatrészekkel van feldzerelve, nagyon halk, alumínium nem annyira könnyű mint karbon, de ez nem hátrány, váltó szépen működik, fékek erősek.

Az első villa kicsit nehézkes de elvégzi a dolgát, kerekek küllők erősek nagy kátyúk sem tesznek nagy nyolcast a kerékbe.

Garancia, nagyon hasznos, ajánlom mindenkinek hogyha valamilyen nyikorgás jön elő egyből vigye el szervízbe mert ingyen kicserélik és megéri.

Nagyjából jó anyagokból rakták össze, nekem egy éve van meg és nagyon szeretem szerintem kiválóan teljesíti a feladatát még az országútisokat is megmegcsíptem vele!

Nagy előny hogy szépen karbantartva évekig kiszolgál láttam akinek már 15 éve megvan és semmit sem cserélt rajta, nállam cserélni kellett az csakis az èn hibám miatt volt.

Én még abban a korszakban vettem amikor lehetett regisztrálni egy csávó csinálta egy évig aztan megunta szoval ez már megszűnt, egy matricát kaptam a bringámra és egy igazolványt alvázszámmal hogy az enyém.

Alacsonyan van a súlypont jól gurul, de a pedál mivel lent van ezért horzsolni lehet fordulásokkor a földet, nem mindig, hajlamos rá, újaknak egy kicsit furcsa lehet.

Nagy pont, a két üvegtaró!

Igazi magyar márka!

 

Hátrány

Fényezés nagyon könnyen karcolódik.

Gepida pedáljainak van egy olyan tulajdonságuk hogy eltörik a csapágyuk és "átcsúszik az egész középsőagyon" ezen spórolt a gepida első dolog amit ajánlok cserélésre.

Nekem az ülés túl kemény, értem hogy sportos, de nem akarom a 3 mmes útegyenlöségeket megérezni.(De illik a bringához)

Gyorszár az üléstartón egy kicsit gyenge, jól meg kell szorítani ahhoz hogy ne csússzunk bele a vázba.

700km után elkezdett kotyogni a hátsóagyam ami az őeüketbe kergetett! De a garanciával kicserélték a kónuszt. A GYORSZÁRAS AGYAKNAK VAN EGY OLYAN TULAJDONSÁGUK HOGY NAGYNYOMÁSÚ VÍZZEL HA MOSOD ŐKET KIMOSOD A ZSÍRT ÉS BEROZSDÁSODNAK, elkerülhető ha nem nagynyomásúval mosod vagy csak merőlegesen (a középsőagyra is vonatkozik)

És a középsőagy, én nemértem hogy miért, de miért nincs zárófedél rajta az összes kosz és por belemegy, és persze hogy nyikorog.

Másik az az, hogy mások is észreveszik! Én két lakatot használok egy nagy láncot és egy kissebbet a naggyal az elsőkereket a vázhoz és tárolóhoz a kicsivel pedig a kerekeket a vázhoz lakatolom, mert gyorszáras amit 2 másodperzlc alatt ki lehet nyitni és elvinni a kerekeidet. Azt ajánlom hogyha bringát veszel legalább a kereted 10 százalékát költsd lakatra vagy meglepetés ér.

Gyorszárakat olajozni kell, váltót láncot és kazettát sem árt.

Tapasztalat

Mégegyszer hangsújozom hogyha nem akarsz havonta agyakat cserélni ne mosd nagynyomásúval, és ne mosd ki a zsírt az agyakból különben sokáig nagy mosojjal mehetsz majd vele.

Egy csomó ember azt mondja hogy akkor lesz gyors, ha könnyű bringálya van és aerodinamikus, én ezt azzal cáfolnám hogy akármilyen könnyű a bringád jól fekszerelt, de a legnagyobb teljesítményt az adja ha szereted amivel közlekedsz!

Ha eljutottál idáig, akkor elmondom hogy én amikor az utcán gepidásokkal összefutottam mindeggyik kedves volt érdeklödéssel tudtunk a bringáinkról beszélni férfi/nő/gyerek jó társoságba fogsz bekerülni!

Erre ajánlom

Azt mondják hogy cross, mármint terep, kosz, sár, most èn erre a nyitottabb csoágyak miatt és a nehéz elsővilla, amin rajtavan a cimke hogy ugratásra downhillre xc-re nem lehet használni ha ha extrémen szeretnéd használni, nem egy montenbike!

Városban szépen elmegy és ha ketérsz az útról a fentiekre figyelj és nem lessz semmi bajod.

Ennyiért vettem
159000
Mért tömeg
14500 g
Csatolt képek
Gepida Alboin 300 CRS  2017 trekking
Gepida Alboin 300 CRS  2017 trekking
Gepida Alboin 300 CRS  2017 trekking
11 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

capsule avatar
2 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 88%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

szép, gyors, halk (most már), a nagy márkákhoz képest jó ár

Hátrány

most volt meg az első 300 km utáni szerviz, jelen pillanatban tökéletesnek érzem így rosszat nem tudok mondani

Tapasztalat

Nyár közepén vettem egy Sprint trekkinget, nehéz volt, kissé vacak érzést keltett a bringa. Eladtam és vettem helyette ezt a Gepidát. Minőségi cserének bizonyult, könnyű, gyorsan lehet vele haladni. Volt egy két zavaró zörgés, kopogás a használat során, de megjárta az első szervizt és most tökéletes. A gyári nyereg elég kemény, lecseréltem. Az üléspozíció kicsit túl sportos volt nekem így lecseréltem a stucnit egy állíthatóra, magasabbra került a kormány, most kényelmesebben ülök  rajta. Kerültek fel sárvédők is így az ár már a duplája az előző bringának de úgy érzem megérte. Remélhetőleg most egy darabig nem kell költeni rá :) Elégedett vagyok vele, bátran ajánlom mindenkinek! 

Erre ajánlom

dolgozni járni, városban szaladgálni, túrázni

26 olvasó 88%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

vidra60 avatar
5 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 96%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

-váz

-alivió váltó

-szép

-formás 

-szuper a zselés ülés (max fél év)

-gyors az Alboin 300 CRS

 -árához képest még ez a legjobb.. sajnos...

-a lokos villa kellemes csalódás. jól működik. alig lokolom, sőt,,, 

szezon végén vettem, a leértékeléskor 

Hátrány

Pedál a bolban maradt.gagyi 100ezres biciklire 25forintos küllőket és 1500 Ftos láncot rakott a gyár... gáz... 2000 km után átfűzetés DT küllőre és Connex808as lánc csere. Ez nagykeráron a gyártónak kb 5000be került volna. nekem közel 20 000 az állítható stucni tényleg csak parasztvakítás... 6csavaros fix kell rá!! a középcsapágy és a fogaskoszorú lesz a következő tétel a V-fék szupergagyi, műanyagházas állítócsavar gyorsan elállítódik, majd tönkremegy. utólag jöttem rá, hogy a CONNEX lánc nem kompatibilis a shimano fogaskoszorúval. az recseg és pattog rajta. sram 870-essel sokkal jobb. az ülés amúgy fél év alatt kitört(megrepedt) a hátsó agy fűzés után nem sokkal tönkrement. fűzettem újat, 4iparis aggyal sain küllőkkel mach1es felnive. EGY ÉV UTÁN LASSAN CSAK A VÁZ MARAD!!! Azt viszont egy huszasért vehettem volna!!!!!!!!!!!!!

Tapasztalat

Én évi 8-11ezret tekerek. Évekig nyúztam egy hauser montit, amit országútiasítottam és egyre jobb cuccokat szereltem bele. Kicseréltem a Gepidára. Túrázok, edzek, munkába járok a bicóval, de csak egyet tudok tárolni ezért a vegyeshasználatú gép az Alboin 300 CRS. Többet vártam a GEPIDÁTÓL!!! Kezdhetem ezt is újra fölszerelni. kicserélni a gagyi cuccokat. De legalább gyorsabb mint a monti csalódott vagyok... pedig hogy örültem neki.. pár hétig.. Balekok vagyunk... Vagy ennyi pénzért csak ez jár??? Amikor megkerestem a lóvét mást gondoltam. 180-200 mire beáll Igaz a többi gyártónál még gagyibb cuccok vannak fent ezen a kategórián. (így legalább magyar céget, munkahelyet támogattam:-)

Még mindig megvan (5 év után) De már tényleg csak a váz van meg az eredeti bicajból...

Erre ajánlom

biciklizgetni hétvégén jóidőben, és akinek nincs pénze építtetni egyet, de ha komolyabban teker akkor úgy is rákölt még egy százast(minimum) csak részletekben..

 

Ennyiért vettem
90 000
56 olvasó 96%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

BaLee82 avatar
15 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Szép. A matt fekete festés és a felnik nekem nagyon tetszettek. 

Jobb minőségű alkatrészek. 

A Schwalbe külső gumi eddig bevált, terepen sem rossz meg aszfalton is lehet vele haladni. Bár állítólag gyorsan kopik. 

A kormánymarkolat kialakítása tetszik, elosztja a nyomást a tenyéren. 

Jó minőségű V fék. 

Lockolható első villa (csak álló helyzetben lockolható terhelés nélkül). 

A váltórendszer (ha jól van beállítva) pontos és gyors. 

Két kulacstartó rögzítési pont. 

Fém pedál. 

Hátrány

Nem tudom direkt ilyen-e vagy hiba, de a kulacstartót az alsó vázon nem pont középre fúrták , kicsit kilóg balra 2/3-1/3-ad arányban. 

Közben gondoltam átteszem a másik kulacstartóra, mert esztétikailag picit zavar, erre ott meg nem jó a furattávolság, nem tudom becsavarni a csavart mert pár mm-el távolabb van a két furat mint kellene. Azért ez már ilyen szinten szerintem gáz 1-1 répa mínusz. 

A hátsó váltó ~100km megtétele után elállítódott, terepen, emelkedőn a váltást nem szereti. 

A gyári Gepida nyereg annyira nem jött be, max rövid távra ajánlanám. 

Tapasztalat

Hasonlítási alapom csak az előző Gepida Alboin 100 kerékpárom volt. Illetve vásárlás előtt neten érdeklődtem és azt mondták, hogy ár/érték arányban ebben az árkategóriában ezzel nem lövök mellé. A márkásabb kerékpároknál a név megfizetése mellett gyengébb alkatrészekkel találkozom majd. 
Az egyik boltban láttam még jó áron egy tavalyi Kellys Neos-t ha színben tetszik és a váza egyel nagyobb lehet ár/érték arányban azzal jobban jártam volna de már mindegy. 

Vásárlásnál sokat vaciláltam a Trekking és a Cross változat között végül utóbbi mellett döntöttem elsősorban a sportosabb kinézet meg a majd 25 ezernyi árkülönbség miatt. 
Próbáltak még rábeszélni egy 300 PRO-ra de az azon lévő pluszok (hídroforming váz, tárcsafék stb.) nekem nem értek meg ~30% (40e) felárat. 

A gyári Gepida nyereg annyira nem jött be, a boltban lecseréltettem egy hasonlóra (Selle Royal Viper) de sajnos az sem, így az volt az első amit cseréltem. Rövid távra, terepre még oké de 20-30km felett már kellemetlen! 

Egy műanyag sárvédőt tetettem még rá, ez levehető és elég könnyű. Meg egy fekete szilikonos világítást, passzol hozzá színben, nem büntet meg a rendőr és olcsó, meg még jól is néz ki rajt! 

A teleszkópos villa elég jól kiveszi az út egyenetlenségeit. 

A középen vastagabb kormánycső miatt oda kell figyelni kiegészítők vásárlásnál (lámpa, km óra, világítás). 

Erre ajánlom

Országútra, könnyebb terepre (erdei utak, túrautak). Rohangálni ide-oda (bár hosszabb ideig még lezárva sem hagynám ott szívesen sehol...) .

De hosszabb túrára a felszereltség miatt annyira nem. 

Ennyiért vettem
126900
Csatolt képek
Gepida Alboin 300 CRS  2014 trekking
17 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

vegafarkas avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, csak kipróbáltam, túrázgató/városi harcosként
Előny

Szép.

Hátrány

Gyenge anyagok , furcsa megoldások. Gyári hibák.

Tapasztalat

Csak azért írok ide ,h a márka választáshoz egy kis tanácsot adjak.persze mindenki maga dönt...

Eddig montikkalval róttam az utakat és több merida szolgált alattam...megbízhatóan és probléma mentesen.( az első komolyabb gépem még egy kalahari 590es volt, nagyon szerettem aztán jöttek matts ek stb...szerettem....:) ).Az elmúlt  2 évben egyre kevesebbet tekertem és mivel a nejem vett magának egy cross bringát ( én meg csak loholtam utána a montival) úgy döntöttem, h stilust és márkát váltok...kényelmesebb gyorsabb gépet akartam.Eleinte a kellys-eket nézegettem, viszont gepidához hozzá tudok jutni beszerzési áron. Megérzés érzelem suttba dob jönnek a racionális érvek...több marad a zsebemben....és amire én fogom használni jó lesz a gepida...nagyon örültem amikor 3 nap alatt jóval a bolti ár alatt hozzá jutottam.szép gép és sokkal gyorsabb mint a monti...amikor összeraktam éreztem,h nem egy merida. az anyagok minősége kicsit gagyibb és olyan butácska megoldások vannak rajta pl a féknél vagy a nyeregcső megszorító nehezen tekerhető és csak sokadjára sikerült úgy megszorítanom , h tartósan fix legyen. De azért elégedett voltam és örültem annak ,h suhanhatok majd vele...az asszony meg majd nézi a hátamat:) A probléma akkor kezdődött amikor összeszerelés, beállítás után kipróbáltam! Fékezésnél valami a hátsó keréknél ütött. Vissza dobom az állványra a bringát és látom hogy nem kicsi nyolcas van a hátsókerékben.De nem 8as van benne hanem a felni tojás alakú...Ilyennek nem lenne szabad kijutni a gyárból a boltba!

Persze ott a garancia kicserélik...de ez idő pénz ügyintézés...gond...!

Az jutott eszembe erről, h mindig mondják, hogy a márka nevet kell rajta megfizetni (kellys, merida, specialized,treck , ktm stb...) egyébként nincs különbség....

De van! Ha volt egy úgymond jobb márka nevű bringád akkor érzed,látod a különbséget!

Én azt javaslom ha már 100-130-ezret szán valaki a bringára ne vegyen gepidát, meg ilyesmiket inkább várjon egy akcióra vagy gyűjtsön még hozzá mert jobban megéri.

Persze ez csak az én véleményem....

 

Erre ajánlom

Nem ajánlom.

21 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

vélemény avatar
4 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 89%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Masszív, jó összerakott, jól felszerelt, megbízható bringa.

Teleszkóp, fékek, váltó nagyon jók, semmi problémám nem volt velük. Imádok tekerni vele!!!

Hátrány

Nem tudok - talán az, hogy kicsit drágább, mint a hasonló magyar típusú magyar márka.

Tapasztalat

Nagyon szeretem. Amikor az egyiket ellopták, ugyanolyat vettem - illetve eggyel magasabb típust (jobban felszerelve), de lényegében ugyanúgy Gepida Alboint.

Kb. 8 éve használom. Éves átnézéssel teljesen hibátlanul működik. Városban, kisebb kerékpártúrákra használom elsősorban.

Erre ajánlom

Városi bringának, túrákhoz, gyereket szállítani ide-oda :-)

9 olvasó 89%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Gyepmester avatar
6 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 93%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, kevesebb mint 1 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • matt fekete festés, tekintélyt parancsoló (szubjektív vélemény)
  • váltók-fékek tökéletesen működnek 
  • keskeny gyári gumik aszfaltra ideálisak, de a gyengébb tereppel is elboldogul
  • fém pedálkeret
  • lockolható az Alboin 300 CRS teleszkópja
  • váz könnyű, szép geometriájú, örök garanciás
  • két kulacstartó rögzítési pont (hoszabb nyári tekerésekkor kell a plussz innivaló)
Hátrány
  • a fekete festésen a legkisebb por is meglátszik, de nem kiállítási darabnak vettem 
  • a Viper nyereg nehezen megszokható
Tapasztalat

Közel nagykorú Gepida MTB-t cseréltem le erre a cross gépre. 56-os vázmérettel vettem mert a magasságomhoz (190cm) szükséges volt. A teleszkóp rövid terephasználat során is tette a dolgát. A SR Viper nyereg csrére szorult mert nekem kényelmetlen volt. Sík terepen könnyen gyorsul, jól irányítható. A gumik szinte hangtalanul futnak. 

Rövid használat után összességében jó választásnak tartom, öröm vele tekerni.

Folyt. köv.

Erre ajánlom

Városi használatra, sík terepen közepes hosszúságú túrákra.

Ennyiért vettem
99900 készlet kifuttató akció
Mért tömeg
14000 g
Csatolt képek
Gepida Alboin 300 CRS  2013 trekking
itt még gyári állapotban
15 olvasó 93%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

hawkez66 avatar
3 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

- Nagyon sokoldalú vas a Gepida Alboin 300 CRS

- Viszonylag jó felszereltség

- A gyárilag szerelt külső gumi kifejezetten pozitív csalódás. Még egy év után midnig használom aszfaltos menetekre. Könnyebb terepen is jól fog, Defektem sose volt még vele.

- A váz mindennel felszerelhető a későbbiekben is.

- Tárcsafék felszerelhetőség a vázon, ami egy későbbi komolyabb fejlesztés során jól jöhet

- Noname fékváltókar egész jól üzemelet

- Alivi hátsó váltó kifejezetten jól üzemel 

Hátrány

- A gyárilag szerelt V-fék a szűk keresztmetszet.Mocsok rossz...állandóan állígatni kellett. Amint tudtam cseréltem is komolyabbra (Shimano Deore-ra)

- A 8as kazetasor se egy nagy ördöngősség. Érekes módon a legkisebb kazetta kopott el leghamarabb, pedig a5-6-7 fokozat volt legtöbbet használva.

- Az Alboin 300 CRS gyári lánca vacak, 1500km uán igen csak megnyúlt.

- A gyári teló nem szerelhető tárcsával

- A 48 fogas nagytányéros hajtőmű szerintem felesleg, ill gagyi is a négyszögtengely

- Állítható stucni felesleg, szerintem senki sem állítgatja, miután megvan a megfelelő pozíció

- Nálam az üléscső szorítófeje viszonylag hamar bemonta az unalmast. Pedig csak 73 kiló vagyok, de bika rászorítással is elmozdult az ülés rázós, lejtős terepen. Berkatam egy vastagabb bringalámpa alátét gumit h szoroljun.

- csak egy darab kulacsrögzítőhely

Tapasztalat

KIEMELNÉM, HOGY NEKEM MÉG A 2011-ES MODELL VAN. 

2012-ben vettem, direkt tavalyit akkor is. Sajnos egyre silányabbak a vasak, ahogy telnek az évek. És mindemellé egyre drágábbak is. 

Elég sok UPDATE-T eszközöltem rajta, hogy maratonokon is jobb szolgáltatot nyújtson:

- Fostalicska V-fék kuka, helyette Deore + Deore karok is

- Noname fékváltókar csere: Alivio-ra

- Noname első váltó csere Aliviora

- Hajtókar és monoblock csere Octalinkesre: SR Suntour XCR hajtókar 170mm 42-es nagytányér

- Állítható stucni csere fixre

- kormány csere hajlított RItchey Logic Rizer-re (új komránymarkolatot is kapott és kormányvégeket)

- Felnik cseréje szegecseltre: Ryde Zac Pro

- Versenyekre külön gumiszett: Schwalbe Smart Sam

Erre ajánlom

Gyári állapotban aszfalt és könnyű terep. Azoknak való akik szeretnek néha letérni a járt, simább utakról is.

Mivel bennem újra éledt a kerékpár megvásárlása után a hegyek iránti vonzalom, ezért muszáj volt a fejlesztés a topmaraton és hasonló terep versenyekre. Kis tulzással mondható h van egy jobb V-fékes nagykerekűm, ami könnyen veszi a rázóst. Egyetlen egy szűk keresztmetszet maradt most már, mégpedig a gyári telós villa. Viszont ahhoz képest h rendesen kapott, még jól bírja. A mozgástartománya ill a viszonylag kemény csillapítása azért kevés a versenykörülményekre, azokra a pályákra. Felfelé élmény vele mászni. Hátrány még h a vázgeomatria miatt a szűk kanyarok nem ennek valóak. (viszont a felfelék pont ezért jók: kompromisszum)

A gyári Alivi hátsó váltó kellemes csalódás, nagyon jól bírja!!!

A váz viszot önmagában...kb tank is áthajthatna rajta, nem hiába vállanak rá örökgarit!!!! Bringaépítőknek jó alap lehet!!!

Konlúzió: A versenyek miatt szeretnék egy hidrás tárcsás 29-est majd, de nem akarom eladni a Gepidát. Az alföldi terepekre kiváló edzeni. Túrázni meg bárhova jó.

Ennyiért vettem
110.000
Mért tömeg
16000 g
10 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

generel avatar
3 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

 - váz formája, rendkívül előnyös megjelenés

 - kényelmes, vagány markolat (szarv)

 - kézreálló, praktikus fékváltókar (Shimano Altus)

 - gyorskioldós első-hátsó kerék, ülés

 - lockolható teleszkóp

 - könnyű hajtás

Hátrány

 - láncvilla könnyen sérül

 - pálcás sárvédő nem szerelhető fel

 - hátsó váltó (Shimano Alivio) kissé labilis

 - a bovdenek hamar felsértik a fejcső festését

 - gumik gyorsan leengednek

 

Tapasztalat

Kifejtve a fentieket:

Durván féléves bringáról van szó, ilyenkor még több hátrányra mint előnyre figyel fel az ember, de próbáltam ezt ellensúlyozni.

Ami ezen a bringán először feltűnik, az egyértelműen a dögös külseje, és ezt még tovább fokozza a színben és formában is nagyon jól eltalált Gepida markolat(szarv). A markolaton sok fehér felület van (a könnyen ütköző-horzsolódó részeken is fehér), ezért esztétikailag nem hiszem, hogy túl sokáig bírja, én már próbálkozom előre beszerezni belőle egy későbbi cserepárt.

A kormányrúd jóval vastagabb a szabványosnál, ami jól néz ki ugyan, de emiatt nagyon nem mindegy, hogy milyen tartozékokat veszünk rá (lámpa, km óra, csengő stb.), mert nem biztos, hogy (normálisan) fel lehet őket szerelni.

A festés szép, de könnyen károsodik: a fejcsőnél mindkét oldalt súrlódnak a bovdenek, ami horzsolásnyomot hagy maga után. Szintén veszélyeztetett rész a láncvilla. Mindkét helyet érdemes védővel ellátni, még új állapotban.

Mindkét kerék és az ülés is gyorskioldós, ami szerintem inkább előny mint hátrány. Persze a tolvajok is gyorsan tudják kereketleníteni, ha nem zártad le, de szerelésnél meg apróbb igazításoknál sok időt és pepecselést spórol meg neked.

Ha meg kell nevezni, akkor a legynagyobb és egyben legérthetelenebb hibája a modellnek egyértelműen a sárvédő felszerelés. Ez már egy olyan kategóriás és kinézetű bringa, ami szerintem igenis megérdemel egy fém vagy alu pálcás sárvédőt az esős-saras napokra. De ezt nem kaphatja meg, ugyanis a jobb hátsó oldalon (csak ott!) hiányzik a pálca rögzítésének helye!!! Hogy miért, ez bizony talány. Viszont úgy tudom, a 2012-es modellen már nincs ilyen probléma.

Az alkatrészek többnyire rendben vannak. Néhány hete a hátsó váltóm egyszercsak elkezdte rosszul bevenni a sebességeket, amin manuális láncállítással sem tudtam segíteni, de pár napra rá egy nagyobb bukkanó után úgy döntött, mégis megjavul. Azóta jó. Egyébként ha apróbb hibák elő is fordulnak, úgy gondolom, ár-érték arányt tekintve akkor is jó felszereltséggel bír ez a modell (a későbbi 300 CRS-ek már kevésbé).

Egy nagyon univerzális bringáról van szó, tehát a legtöbb útfelületen remekül gurul és jól veszi az akadályokat. Egyedül a homokos úton nehéz vele menni, de ha a környéken sok ilyen van, garantáltan jó edzésprogram, vagy egy ilyen terepre alkalmasabb gumit kell hozzá szerezni.

Összességében egy remek bicaj a Gepida Alboin 300 CRS, ami rendeltetésszerű használat mellett biztosan nem fog cserben hagyni.

Erre ajánlom

Városi, országúti bringázás, túrázás

Ennyiért vettem
110.000 Ft
Mért tömeg
11800 g
Csatolt képek
Gepida Alboin 300 CRS  2011 trekking
Gepida Alboin 300 CRS  2011 trekking
Gepida Alboin 300 CRS  2011 trekking
7 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Laslie84 avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 85%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

-Szép váz forma

-Gyors hajtás

-Lockolható teleszkóp

-Jó fékek.

Hátrány

-Műanyag pedál
-Kényelmetlen Ülés
-Rosszminőségű nyeregcső
-Gyorsan kopó fékek
-Belépőszintű felszereltség

Tapasztalat

Összességében megvagyok elégedve a Gepida Alboin 300CRS biciklimmel, egy mountain bike után valóban másabb/jobb érzés hajtani, nameg gyorsabb is :) a váz formája nagyon tetszik, az egyik fő ok a kinézet volt a vásárlás során.
A felszereltsége eléggé belépőszintű, valahol tényleg egy két ezer forintos cuccokat pakoltak fel a biciklire, és ezt komolyabb terhelés után meg is érzi az ember :S
A pedál már 2hét után kattogott, gagyi műanyag, a gyári gumi egy nagyobb fékezésnél elég szép nyomot hagy és 3kiló gumit azon nyomban ledob magáról, tehát elég gyorsan kopik :/ de ezek még tényleg semmi az ülés és nyeregcső kombó borzalmas egyvelegéhez képest :S egy hónapig sem bírta és már kitágult a rögzítő csavar, mit ne mondjak folyamatos utána húzás az eredménye :S ami max 2-3km-t bír és újra feltágul :S az ülés már alapból kényelmetlen, hosszú távon még annál is jobban, és még ehhez vegyük hozzá hogy nem lehet beállítani így mindig a rossz helyen kénytelen ülni az ember :S
Nem marad más lehetősége az embernek mint az otthoni barkács, és persze a csere/csere/csere :S és jó minőségű alkatrészekkel pótolni a gagyit.
alaphangon +50-et költöttem eddig rá a Gepida Alboin-ra, ebben benne van a pedál, ülés, nyeregcső, gumi, sárvédő, világítás, és ami még kelhet a biciklire.

Erre ajánlom

Városi használatra első osztályú :) főleg aszfaltos utakra, vagy sima földutakra ajánlatos, kavicsos terepen a vékony gumi miatt könnyen megpattan a nagyobb kavicsokon :S

Ennyiért vettem
100410
Csatolt képek
Gepida Alboin 300 CRS  2011 trekking
Gepida Alboin 300 CRS  2011 trekking
Gepida Alboin 300 CRS  2011 trekking
13 olvasó 85%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

gyuladaniel94 avatar
38 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 95%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • megbízható, jó minőségű, erős fékek
  • Az agyak finoman futnak
  • a váltásrendszer elég pontos ezen a Gepida Alboin 300 CRS kerékpáron
  • kényelmes markolat
  • könnyű és erős váz
  • jár hozzá első-hátsó prizma
  • teleszkóp szépen mozog és lockolható!
  • szép, fekete küllők
Hátrány
  • gyenge a hajtómű ezen a Gepida Alboin 300 CRS kerékpáron
  • rossz minőségű középcsapágy
  • állítható kormányszár
  • műanyag testű pedálok
  • a hátsó felni fékfelülete nincs szintben az illesztésnél, darálja a fékpofákat
  • mindkét kerékben feltűnöen nagy nyolcas újonnan! 
  • S-bend lánc és támvillák
  • ferde a "fékhíd"
  • festése már a boltban le volt pattogva itt-ott
Tapasztalat

Üdvözlök mindenkit! Véleményemet a 2011-es évjáratú, zöld-fehér Gepida Alboin 300 CRS kerékpárról szeretném írni. Nem az enyém a kerékpár, csak kipróbáltam, de ígérem, hogy a róla alkotott véleményem nem elhamarkodott. Az egyik ismerősöm hívott el, hogy segítsek neki kerékpárt választani. Mivel főleg városi és túra használatra szeretett volna kerékpárt, ezért lebeszéltem őt a MountainBike-ról és a haladósabb Cross kategóriát javasoltam neki. Bementünk a bolta és ez a Gepida cross keltette fel figyelmét a gyönyörű hydroforming eljárással készült vázával és metál zöld fényezésével. A markolat egy csavarral rögzíthető(Lock-os) kétkomponensű komfort markolat szarv alakú véggel. Nagyon illik az egész kerékpár formavilágához és kényelmes, biztos fogást biztosít, bár a végén található szarv túl rövid ahhoz, hogy teljes értékű szarvként használhassuk. Az Altus/Acera fékváltókarok elég jó minőségűek, könnyen kezelhetőek. A féktestek a Gepida sajátmárkás féktestei, amikben nagyon pozitívan csalódtam, nagyon merevek, könnyen beállíthatóak, rugójuk erős és eddig még nem gyengült. Gyárilag elég jó minőségű ProMax fékpofák vannak felszerelve. A váz nagyon tetszetős, bár nekem személy szerint nem tetszik a túlméretezett bumszli fejcső a rajta található (a váz anyagából kimart) 3d-s Gepida logóval és az S-formájú hátsó villák, de az alsó és felsőcső teljesen rendben van. Sajnos ha igazi túragépet akarunk, akkor nem ez lesz a megfelelő modell számunkra, mert nincsenek rajta csomagtartó és sárvédő rögzítő szemek, ellenben van tárcsafék rögzítési lehetőség. A villa egy elég alap kis csillapítás nélküli RST villa tárcsafék felfogató szemek nélkül. de ettől függetlenül nagyon szépen mozog, nem rúg vissza, állítható a keménysége a bringás súlyához/igényeinek megfelelően és lockolható is. A villanyak ki van hézagolva 4-5db(nem emlékszem pontosan) 5mm-es hézagolóval és aztán pedig kövekezik a kormányszár, ami állítható dőlésszögű. Én ezt az alkatrészt egy megfelelő dőlésszögű és hosszú fix darabra cserélném, még mielőtt elkezdene nyekeregni. Eddig egyébként nem volt vele baj, négycsavaros felfogatásának köszönhetően a kormányt nem hagyja csavarodni. A kerekek Gepida kónuszos agyakból fekete acél küllőkből és Rodi skorpion felnikből állnak össze. Sajnos már a boltban is elég jelentős nyolcas van mindkét kerékben, de ezen egy centírozással lehet segíteni, ha már a gyárban nem végezték el tisztességesen. A nagyobb baj viszont a felnivel van, melynek megvan a márkájára jellemző betegsége, a pontatlan illesztés, ami minden fékezésnél hallható és érezhető lesz, arról nem is beszélve, hogy a fékpofák idő előtti elhasználódását okozza. Mielőtt elhozzuk a boltból a biciklit erre mindenképpen figyeljünk, vagy ha már csak otthon vettük észre, akkor is érdemes visszavinni, hátha kicserélik a hibás felnit. A Rodi egy jó márka és a termékeik is jók, de nagyon gyakori hiba, hogy a fékfelület nincs síkba köszörülve az illesztésnél. Ellenben a Gepida sajátmárkás agyai nagyon szépen futnak, porvédelmük is teljesen jó. A hátsó egy kazettás agy, ami nem súrűn(fordulatonként16 szor) de nagyon hangosan reteszel. Egyik agy kónusza sem lazult még le. Az első agy már-már az ipari csapágyas agyakat meghazuttoló módon fut. Egy küllőprizma súlya is képes elforditani, ezután pedig nagyon sokáig "hintázik" a kerék.  Mivel a gumikkal még nem volt különösebb probléma, ezért nem láttam még, hogy milyen felniszalag van a felnin, de mindenkinek ajánlom, hogy nézze meg közvetlenül vásárlás után mielőtt még elindulna egy hosszabb túrára és cserélje ki, ha szükséges. A Schwalbe belépő szintű gumijai pont tökéletesek egy ilyen bringára. Alapszintű defektvédelem van bennük, nem túl szélesek és nem is túl keskenyek(35mm) és nem is túl nehezek. Az egyetlen baj, hogy a vékony oldalfal miatt max 4,5bar nyomásra lehet fújni őket, úgy pedig eléggé szétfolynak az úton a 80Kg-om alatt. A belsőgumik valószínűleg cserére szorulnak, vagy pótbelső állományba kell őket helyezni, mert a 4,5 Bar nyomás másnapra már csak 2 Bar lesz úgy, hogy a szobában áll a bicikli.  A váltásrendszer megfelelő. Ha jól be vannak állítva a váltók, akkor pontosan váltanak, de terhelés alatt nem érdemes velük váltogatni. A hátsó alivio váltó nem feszíti túl erősen a láncot, sokszor még útegyenetlenségeken is csapkod a lánc, ezért célszerű beszerezni valamilyen láncvilla védőt, még mielőtt eltűnne az összes festék. A lánc egy alap KMC Z-7, ha már megnyúlt érdemes helyette egy jobb minőségűt feltenni, de addig minden bizonnyal kiszolgál minket, ha rendszeresen ápoljuk és nem hagyjuk berozsdásodni. A hajtásrendszer kiemelkedően gyenge eleme a Shimano FC-M171 hajtómű és a gyári monoblokk(nem Shimano) és persze a műanyag testű pedál. Egy 80Kg-os vagy afeletti bringásnak nagy valószínűséggel gyenge lesz a hajtómű, hacsak nem a nagyobb pedálfordulatot kedveli és többnyire a középső tányért használja. Ha valaki mégis szeretné ,hogy a hajtási energiája ne vesszen kárba, akkor mindenképpen a hajtómű, amit egy ilyen bringán érdemes lecserélni valami komolyabb Octalinkes, vagy integrált tengelyes darabra. Ha esetleg mégis megfelel a gyári hajtómű, a monoblokkot akkor is érdemes valami minőségibbre cserélni, mielőtt belerohad a vázba, ugyanis műanyag a kihajtó része és ha később kattogni kezd majd, lehet, hogy nem lesz egyszerű a csere. Hát nagyjából így ennyit tudok róla mondani. Ha valaki szeretne ilyet venni és ha valamit tudok neki segíten, nyugodtan kérdezzen.

Erre ajánlom

Gyári felszereltségével könnyebb bringásoknak, a hajtómű cserével pedig bárkinek tudom ajánlani, aki hátizsákkal túrázik és nincs igénye pálcás sárvédőre sem, vagy csak a városban szeretne tekergőzni egyet. Munkába/iskolába járásra nem ez való, persze ha valaki megengedheti magának, akkor miért ne, legfeljebb ellopják.

Ennyiért vettem
104000 Ft
20 olvasó 95%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

raulgonz avatar
21 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 90%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Váz örök garancia, kormány, gumik,

Hátrány

Pedál, nyereg, nyeregcső.

Tapasztalat

2012. 04. 26-án írtam: Ez az első komolyabb kerékpárom a Gepida Alboin 300 CRS. Nagyon meg vagyok vele elégedve. A vázra örök garancia. Könnyű alumínium váz, igényes kivitelezés. Szerintem a pedálokon is javítottak az elmúlt évekéhez képest. Tetszik a teleszkóp. A shimano váltók csendben pontosan dolgoznak. Kiválóan fordul, a kormány kimondottan tetszik, állítható.  4 napja van meg, eddig 150 km-ert tekertem  a Gepida Alboin 300 CRS-sel. 

Ezt a részt 2012. 08. 09-én írtam hozzá: szóval komolyabban megismerkedtem a kerékpározással. Így a véleményem is alakult a 4 hónappal ezelőtt írthoz képest. A kerékpár még mindig korrekt. 350 km után a jobb pedál állandóan kopogott, meg nyekergett. szétszedtem párszom összeraktam, egy ideig jó lett, megszűnt a kopogás. Viszont a pedál 1000 km után megadta magát (gagyi műanyag volt), vettem rá acélt. A másik probléma 1550 km után jelentkezett, a nyeregcső és a nyereg összetételénél adódtak gondok. A kerékpáros ülés 1700 km után kissé meghajlott, így lötyögött egy kicsit. Megrenováltam házilag, de valószínű hamarosan kicserélem mindkettőt (nyereg, nyeregcső). Az ülést egyébként megszokta a fenekem. Aki ilyet vesz, az kalkulálja bele, hogy a nyeregcső és a pedál előbb-utóbb megadja majd magát. Egyébként semmi probléma vele. Nem bántam meg. A festés jó, de a láncnál lekopott kb 4 cm-es részen. Érdemes valamivel védeni, akit ez zavar.

Ennyiért vettem
99900
Csatolt képek
Gepida Alboin 300 CRS  2011 trekking
Nem találom a fűben...:D
Gepida Alboin 300 CRS  2011 trekking
Szép.
Gepida Alboin 300 CRS  2011 trekking
A kormány tetszik.
21 olvasó 90%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

badis avatar
40 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Jó váz geometria.Szépen néz ki.Aránylag jó alkatrészekből áll a Gepida Alboin 300 CRS.Hátsó lámpa áramtartó,ami sötétbe jól jön ha az út szélén megállunk.Első lámpának is igen jó a fényereje.Kényelmes,akár hosszú túrákon is.Erős kopogó hang jött a pedálból,szétszedtem és tiszta rozsda volt az egész belseje.Erős pucolás,és zsirozás után már semmi gond nincs vele azóta,kb.600 km-ert mentünk .A gumik is jók rajta,nem kopnak 2000 km lett eddig bele tekerve.Horvátországi túrán bizonyitott a sziklás útszakaszokon is.Semmi gond nem volt a biciklivel.

Hátrány

Hamar lekopik a festés.Teleszkóp nemsokat ér bent.Nem könnyű darab.

Erre ajánlom

Városba,esetleg gyengébb terepen.

Ennyiért vettem
105 000ft.
Csatolt képek
Gepida Alboin 300 CRS  2011 trekking
Gepida Alboin 300 CRS  2011 trekking
4 olvasó 25%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-15 (26 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

6061 Alumínium


méretek:
  • 48 cm
  • 52 cm
  • 56 cm

 
színválaszték:

Matt fekete


villa (teló):

SUNTOUR CR8 700C HLO TRAVEL: 50MM


Meghajtás

hajtókar:

SUNTOUR XCC-T208 48-38-28T 170/175MM


lánc:

KMC Z72 8S


fogaskoszorú:
Shimano CS-HG31,

CS-HG31 11-32T 8S


középrész:

Shimano BB-UN100


első váltó:
Shimano Tourney,

FD-TY710 TOP SWING DUAL PULL 34,9MM


hátsó váltó:
Shimano Alivio,

RD-T4000 SGS


 
fokozatok száma:

3x8


pedál:

XERAMA SP-940 PP/STEEL W/ CATYE


Kerék

felni:

Rodi Skorpion CNC 32 lyukas


első agy:

FORMULA FM21 QR 32H


hátsó agy:

FORMULA RB30 QR 32H


külső gumi:

WTB/FREEDOM WEDGE 700X38C


Irányítás

kormány:

GEPIDA ALLOY AL-118 W: 600MM BB: 31,8MM


markolat:

VELO VLG-1185D3


kormányszár:

KALLOY ASDC1 EXT: 90MM


kormánycsapágy:

FSA NO.11Q


nyereg:

SELLE ROYAL ALPINE HRC


nyeregcső:

GEPIDA ALLOY SP-C207 27,2X300MM


Fék

 
féktest:
Shimano Alivio,

BR-T4000


 
fékváltó kar:

Shimano ST-EF51


Kiegészítők

 
további kiegészítők:
  • Kitámasztó
  • Kormányszarv

tömeg:

14.3 kg


Gepida logó

Gepida márka bemutatás

Az első Gepida kerékpárok 90-es évek elején, Hódmezővásárhelyen készültek. Nevüket egy ókori nép után kapták, melynek sírjait a város környékén tárták fel. A márka sikeres volt, kerékpárjait importálták is, 1996-ra azonban az ületi kapcsolatok megszakadása miatt a gyártó cég tönkrement.

A Gepida nevet 1998-ban vásárolta meg a fővárosi Olimpia Kft, amely ugyanebben az évben, a kelet-európai kerékpárgyártók közül elsőként bevezette az ISO 9002 minőségbiztosítási rendszert, és a tömeggyártásról átállt a komolyabb fejlesztésre és minőségi termelésre.

2005-re többek között Hollandia, Belgium, Horvátország, Németország, Svédország, Ausztria, Luxemburg, Oroszország, Szerbia, Finnország, Szlovákia, Románia utcáin is futnak Gepida bringák, az eladott kerékpárok 80%-a exportra kerül.

A Gepida kínálatával jól igazodik a piaci igényekhez, mind az országúti, mind a terepkerékpárok terén akad választék, a legkisebbektől a legnagyobbakig mindenkire gondolva. Található köztük divatos fixi is, és 2008-tól az elektromos kerékpárok piacán is jelen van a cég. Vázaira örök garanciát vállal.

1-4 (4 kérdés)

Kérdések Statisztika
Cross 120 ezer körül?
4 válasz
utolsó: 2015. szept.
Gepida Alboin 300 CRS 2014 vs Kross Evado 2.0 2014
5 válasz
utolsó: 2014. jún.
Gepida Alboin 300 CRS vs Csepel Rapid 3*
1 válasz
utolsó: 2013. júl.
Gepida Alboin 300 CRS vs KTM Life One vs Merida Crossway TFS100V?
4 válasz
utolsó: 2011. máj.
1-4 (4 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Gepida Alboin 300 CRS termékkel kapcsolatban: