Marzocchi Dirt Jumper 2 első teleszkóp

19 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
  • Modellév:
    2010
    (frissítve: 2010.04.)
  • Listaár: 70.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK




StaN avatar
36 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, több mint 1 évig, dirt/street gyerekként használtam
Előny
Hol is kezdjem... amiről most írni fogok, az egy 2004 es széria, még olasz kezek rakták össze minden csavarját, nem a taiwani futószalagról jöttek ezek a modellek (mint pl. 2007 dj3 dj2 - 2009 széria). Ez látszik is a minőségén, mozgásán, ami tagadhatatlan marzocchi, mozgása határozott, puha, könnyen indul meg, az út végére felkeményedik, leütni persze levegő nélkül nem nagy mutatvány, de merevvillára is felfújhatjuk, hiszen van 2 darab levegőráfújási lehetőségünk, amit 2 gyönyörű matt arany kupak takar el. A minőségről... 6 éves villáról beszélünk, tudtommal még soha nem volt megbontva. Miután hozzámkerült, nagygenerálon esett át, szétszedtem darabokra. Amikor lehúztam a lábat, akkor döbbentem meg hogy ez még mennyire egy jól összerakott villa. Minden alkatrész csillog, lábon benézve nem láttam a már "megszokott" mocskot, csak az olaj csillogott mindenhol, sehol egy kopás, karcnyomok, 6 év alatt felgyülemlett kosznak nyoma sem volt, egyedül a sárga rugón megrepedt festék utal a korára. A csúszóperselyek a jobbik fajtából valóak, hosszában barázdált, erős perselyek, ezért a villa még mindig olyan mint újkorában, nincsen kikopva, nem lötyög, nem kotyog. A folytás belülről egy 3-as imbuszkulccsal állítható, tökéletesen működik, bár nem lett volna rossz dolog ha kívülre vezették volna a csillapítás állítást (utólag megoldható). A szimmeringek amióta kijött az olaszoktól cserélve nem volt, de még mindig hibátlan állapotban van, a becsúszóra pont annyi olaj kerül amennyi kell, mivel ez még tényleg nyílt olajfürdős villa (nem úgy mint a sok nyílt olajfürdősnek beállított vacak), áll mindkét lábban az olaj, a kenés ezennel megoldva. A becsúszó is jobbik fajtából való, nem simán krómozott erősen karcosodó acél, amit már jól megismerhettünk a 2007 es DJ3-tól, hanem már teflonozott, simább felületű cső, ezáltal finomabb a mozgása is. Ez a széria természetesen átütőtengelyes volt, de gyorszárral volt megolva a tengely rögzítése, alulról szorítjuk rá a tengelyt, ami egyszerű és jó megoldás, bár azt hallottam nagyobb elsőfékkel nem túl tartós rögzítés. Mondhatnám hogy "nade ki használja ezt elsőfékkel?!", de mivel ez a villa gyárilag távtartókkal kihúzható 130 mm-re ezért biztos lesznek (vannak, voltak) lelkes freeriderek, akik rárakják a 203-as olajos pizzát, és meggyilkolják vele a villát. Ezért szerintem jobb megoldás az egyszerű imbuszos, de ez egy 2004 es sajátosság, én így szeretem. Pesze az esztétika sem egy utolsó dolog számomra, és szerintem ez a széria a legszebb az összes DJ közül. Igényes, szép kidolgozás, nekem nagyon bejön.
Hátrány
A már fent említett gyorszáras rögzítés lehet a gyenge pontja, de engem nem érint a dolog, mivel féket nem fog látni az elkövetkezendő időkben. Súlyával pedig úgy vagyok, hogy ne legyünk finnyások, ez egy marzocchi, ezt egyszer legyártották, van súlya, jellegzetes a mozgása, van stílusa, az örökkévalóságnak gyártották. Mellesleg nem sok ez a 2680 gramm. :)
Erre ajánlom

DS, de a matrica szerint freeridera is befogható, ha kihúzod 130 mm-re.

20 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
rugóút:

100 mm


 
rugózás:

acélrugó, levegő


 
becsúszószár átmérő (mm):

32


 
becsúszószár anyaga:

4130 Crmo acél


 
villanyak átmérő (coll):

1 1/8


 
villanyak anyaga:

acél


 
fék kompatibilitás:

tárcsafék (post mount)


 
tengely:

normál (9mm)


Beállítási lehetőségek

 
előfeszítés:

nincs


 
visszaút csillapítás:

van


 
rugóút hossz:

nincs


 
lock-out:

nincs


 
színválaszték:

fehér


tömeg:

2616


 
ajánlott felhasználás:

dirt


 
további információk:

maximális rotor méret: 203 mm


Marzocchi logó

Marzocchi márka bemutatás

Az olasz motorsport örökségébe olyan nevek tartoznak mint a Ferrari, Lamborghini, Ducati, vagy akár a Marzocchi. A céget 1949-ben hozta létre Stefano and Guglielmo Marzocchi.

A fivérek karrierjüket a Ducati-nál kezdték mint tervezők, de hamar rájöttek, hogy saját útjukat szeretnék járni. A komplett motorkerékpárok tervezése és gyártása után úgy döntöttek, hogy a hidraulikus csillapítások készítése lesz a cég jövője. Az ’50-es évek végén a gyártó olyan márkák beszállítója volt, mint a Ducati, BMW, Cagiva, KTM vagy az Aprilia.

A ’80-as évek végén felvirágzott a hegyikerékpárok piaca. A vásárlóknak igénye támadt az első és hátsó teleszkópokra. Ennek hatására 1989-ben a Marzocchi is bemutatta első teleszkópos villájának prototípusát. A piac fejlődésével a Marzó termékei is fejlődtek, 1995-ben megérkezett a Bomber széria.

2008-ban a cég az autóalkatrészeket gyártó amerikai Tenneco csoport tulajdonába került, és neve Tenneco Marzocchi-ra változott. „Új cég, új kihívás, új kilátások, változatlan küldetés.”

A cég kínálatában egyaránt találhatóak trekking, cross country, all mountain, freeride, dh és dirt jump villák és rugóstagok is, többféle ár és tudásszinten.

1-4 (4 kérdés)

Kérdések Statisztika
Marzo DJ 2 2005 vagy duro? villákról általánosságban
6 válasz
utolsó: 2013. feb.
Marzocchi Dirt Jumper 2 80-ról 100 mm-re átalakítható?
2 válasz
utolsó: 2012. dec.
Marzocchi Dirt Jumper 2 olajcsere- milyen olaj kell, hogy kell?
9 válasz
utolsó: 2013. szept.
Marzocchi Dirt Jumper 2 vagy RST Dirt T a nehezebb?
5 válasz
utolsó: 2011. dec.
1-4 (4 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Marzocchi Dirt Jumper 2 termékkel kapcsolatban: