Rock Shox Dart 2 első teleszkóp

46 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév:
    2011
    (frissítve: 2011.07.)
  • Listaár: 35.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK



16-30 (46 vélemény)
Rendezés

ojsteve69 avatar
9 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- Nagyon szépen mozog hidegben melegben egyaránt. Könnyű beállítani. Olcsó és strapabíró.

Hátrány

- A lockout karnál néha szivárog az olaj.

- Elég nehéz darab dehát ennyiért .....

Tapasztalat

Én még egy darabig fogom nyúzni amíg nem lesz pénzem drágábbrra. Elötte egy RST- Gila volt, de ahoz képest ég és föld.

Erre ajánlom

XC

Ennyiért vettem
12000
Csatolt képek
Rock Shox Dart 2  2009 első teleszkóp
Rock Shox Dart 2  2009 első teleszkóp
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

milcsike avatar
48 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, csak kipróbáltam, sima XC-sként
Előny

Elöször is az, hogy Rock Shox.Ahoz képest hogy Rock Shox olcsó, és ezért el is várunk tőle valamit és megis kapjuk azt. Lock Out. Finom mozgás. Nem kotyog hosszü idő után.nem lehet bekoppantani :D (75kg).Elterjedt és az emberek jó véleménnyel vannak róla.Ha megvan nem kell sokat költeni rá és hűséges társunká válhat biciklinkel együtt.

Hátrány

Nem hinném hogy van

Erre ajánlom

Xc,cc, Túra

Csatolt képek
Rock Shox Dart 2  2010 első teleszkóp
12 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

szilágyi zoli avatar
74 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Nagyon finom a mozgása, nyáron mozog ki a legjobban.
  • A telóutat végig ki mozogja.
  • Jól tűri a sarat és a port is.
  • Nem kotyogósodott, kopott meg a becsúszó (1 év használat során).
  • Nem igényel gyakori karbantartást, ha megfelelően használod.
  • A beállító csavarok jó minőségűek, jól be lehet állítani vele, nekem még nem törtek el, pedig sokat állítgatam rajtuk, terephez igazodóan.
  • Jól nézz ki, szép a szine.
  • Terepen jól végzi a dolgát.

 

 

 

Hátrány
  • A súlya, lehetne könnyebb is, akinek nagyon számítanak a grammok az ne vegyen ilyen teleszkópot, mert ugyan ennyi pénzért sokkal kisebb súlyút, ugyanakkor ugyan ilyen rugózásút talál.
  • Télen a  -10C° fokba elkezd befagyni a teleszkóp, és szinte alíg mozog.
Tapasztalat

Én 1 év-ig használtam jobban nyáron, akkor tökéletesen teljesített, télen a hidegbe hajlamos a befagyásra.

Csak ajánlani tudom azoknak az embereknek, akiknek nem számítanak a grammok, és télen nem használják a teleszkópot.

Erre ajánlom

XC, Túra,

Ennyiért vettem
biciklin volt
Csatolt képek
Rock Shox Dart 2  2008 első teleszkóp
Rock Shox Dart 2  2008 első teleszkóp
9 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

BoTka12 avatar
7 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nagyon szépen mozog,keveset kell olajozni,nem igényel nagy gondozást,jó a festése,szép teleszkóp.Az árát is megéri,mert nagyon tartós.

Hátrány

Anyni,h télen kicsit masszívabb lessz,nem mozog olyan könnyen,és talán a súlya.

Erre ajánlom

DH,Freeride,XC szóval bármire :D

Ennyiért vettem
25.500 Ft
8 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

freddyke avatar
2 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

100mm-es (szarvak nélküli, tárcsafékes) modell. Csak 8°C felett használtam. 85kg vagyok, ehhez a legkisebb rugóelőfeszítés van beállítva, így lassan gurulós, túra használatban 60-70mm-t, csapatással 80mm-t mozog. Az első normális olajcsere után, amely nem szervizben történt, 95mm volt a legnagyobb mozgása. Soha nem koppant le. A lock-ot nem használom, felfele nem mozgolódik annyira, hogy ez különösebben zavarjon. Sárban, amikor a gumi felhordja a villára, a becsúszók közé bepréselődő sár (vagy inkább iszap) sok hajszálkarcot hagyott a becsúszószárakon és ezt sajnos akkor már nem tudtam elkerülni, de ennek a mozgás szempontjából nincs túl nagy jelentősége. Sárban is ugyanúgy mozgott, nem ment bele, a lehúzó mindent megfogott. 180mm-es tárcsával használom (amit nem ajálnlok senkinek, mert 160mm a maximális gyári ajánlás), a 85kg-omhoz kell. A villát enyhén csavarhatja, mert nem érzem túl erősnek a féket. Nálam kap rendesen, eddig mindent kibírt, beleértve egy elsőfelni összegyűrést. A perszelyezés nem kotyog, ellenben nyilván nem tesz jót neki az ekkora féktrárcsa. Az olajcserék után a mozgása, puhasága lényegesen javult, jobb érzés vele úgy menni, ami sajnos nem tart párszáz kilométernél tovább (meghaladja a gyárilag előirt olajcsere intervallumot, így nem lehet a hátrányára írni). Utána is ok, csak enyhén darabosabb, keményebb lesz a mozgás. Kicsit lomán indul meg és nem mozog túl aprólékosan, pedig viszonylag gyors visszaút csillapítást állítottam (ami tág határok között állítható). Simít az útból, nagy csodát nem kell tőle elvárni. Pont azt tudja, amit kell neki. Végülis egész használható, szeretek vele menni, ha a féket jobban bírná, nem biztos, hogy ki akarném cserélni.

Eddig megbízhatóan működött.

Hátrány

1000-1500km környékén garanciában cseréltek benne csillapítás modult, nem tudom biztosan, hogy annak volt-e baja vagy csak az olajat/zsírt sajnálták ki gyárilag.

A lock kar körül néha olajpára van, eddig nem okozott problémát.

75-80kg alatt nem ajánlom, ahhoz kemény a rugója.
 

Erre ajánlom

Város, túrázás, kezdő XC.

Ennyiért vettem
biciklin volt
9 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

sebgutkopf avatar
30 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Telóutat végig kimozogja, kapott már sarat, port esőt megy. A vissza út csillapítás nagyon jól beállítható és teszi a dolgát. Szeretem hallani, amikor a csillapitás miatt szuszog :-)

5 fokig teljesen jól mozog, ha a becsúsónál a tömítések nincsenek kiszáradva, erre érdemes odafigyelni.

Beállítók műanyagból vannak, de a helyükön vannak. Lockolni is kis erővel lehet menet közben.

Terepet jól bírja, teszi a dolgát.

Hátrány

Lehetne súlyra könnyebb, szerintem kicsit nehezen indul meg, ha már épp megmozdult, akkor  finoman mozog, de nem bánnám, ha hamarabb beindulna. Télen eléggé lemerevedik.

Tapasztalat

Csak tárcsafékes kivitel, 75kg vagyok, hidrós 160mm-es tárcsák vannak rajta, ezt bírja, de kemény provokációnál, betonon szándékosan orra fékezett első keréknél mintha már nem lenne olyan merev. Nekem a 100mm mozgású verzióm van visszaút csillapítással és lockolható.

Erre ajánlom

cc

9 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Freddy avatar
30 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 88%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, csak kipróbáltam, dirt/street gyerekként
Előny

jól mozog, a csillapitása gyorsan és tág határok közt állitható, állitható rugóelőfeszités kivülröl, kormányrol vezérelhető lockout

Hátrány

egy kicsit nehezen indul meg szerintem, de utána nagyon puha mozgása van

lefelé koppan :S

(28.6 os becsuszok, de kategóriájában ez elég)

Tapasztalat

ez egy jó villa, főleg ennyi pénzért. kicsit ugyan nehezen indul meg de utána nagyon finom puha mozgás van. csillapitása tényleg nagyon jó, ha teljesen betekered szinte várnod kell félpercet h visszajöjjön a teljes becsúszó:D
útját amugy végig kimozogja, csak egyetlen hátránya h ezután nagyot koppan..:S  a lockout jól működik. a rugó erősségét meg könynen a saját testsulyodhoz tudod állitani, nemkell bele uj rugót venned mint sok rockshox villába

nem durvulásra való villa, de amire kitalálták ott megállja a helyét és még olcsó is.

Erre ajánlom

xc, túra

8 olvasó 88%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

xrider avatar
29 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Mozgása elég finom, igaz csak 1-szer mentem foxxal, szóval van viszonyítási alap.Az utat végig kimozogja pont 10 cm.Hidegben megkeményedik de kit érdekel mínusz 15 fokban úgyse megyek messze :d max. 300 méterre. A csillapítása 5 csillagos, ha akarod olyan lassúra is lehet allítani ,hogy megunod amíg kijön a becsúszó.Van sárférőhely de ha v-féked van akkor az bekavar, mert akkor attól nem forog a kerék.Nekem 2.4es gumi van benne és még mindig nagy a hely kétoldalt.A tárcsakék nem csavarja ha nem nagyobb 160mm-esnél , ez a maximum ajánlott gyárilag.Szerintem nem kotyog.Kell törölni a becsúszóit, de ez logikus.
Hátrány

A preload(előfeszítés) csavarja szar műanyag,el is törtem.Ameddig megy addig hajlamos beragadni,de az eltorés ségített. :d

De ha kicsavarod és megvizsgálod hogy miert nem forog akkor nem lesz gond olyan nagy valószínűséggel,mármint törés.Én kulccsal törtem el tehát a kézi beavatkozások ellen védett. :d

Tapasztalat

Ha a preload letorik csavard ki rájössz hogyan kell, és ha keményíteni akarod akkor csak teszel be alátéteket,a rugó fölé, én így keményítettem mert nálam a freeride felhasználáshoz ez kellett.

De ha beragad praktikus kicsavarni és megvizsgálni, mint eltörni, késő bánat, mert így a DH-hoz nem tudom puhítani de elhanyagolható.

Árához képest jó jobb mint egy takony rst launch "dirt villa"

 UPDATE: A villa 2 éves korában elhunyt, ugyanis brutálisan eltörtem. A street nem az ő szakterülete, de még mindig azt mondom h megérte. ( Az idén kezdtem streetezni) 

Erre ajánlom
xc ezt bírja örökké szerintem, de jó dirt-re street-re, freeride- és dh-ra bár ezek mellett az élettartam kérdéses
Ennyiért vettem
22000
7 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

vesp@c2.hu avatar
3 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny
Viszonylag márkás ezért könnyű eladni
Hátrány
Nehéz. Talán a legnehezebb teló a kategóriájában. A mozgása addig jó, amíg nem jön a tél akkor megáll. Rendkívül könnyen koszolódik a belseje, a szervizelése meglehetősen költséges.
Tapasztalat
MOst egy xcr-em van, hát ég és föld pedig ez olcsóbb volt.
Erre ajánlom
Elméletileg sima xc alkalmazás, de sztem meg kell válni tőle és jobb telót berakni.
Ennyiért vettem
a gépben volt
5 olvasó 60%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Edelweiss avatar
5 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

-ahogy megindulok vele terepen, és felgyorsulok egyre jobban érezni ahogy dolgozik alattam, és nagyon jól csinálja :)

-100 mm-t gyakorlatilag kimozogja

-sokféle állítási lehetőség

Hátrány
súlya picit sok, de ha a súly/ár arányt nézzük, akkor az jeles
Erre ajánlom
XC
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

csordaspeti avatar
11 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 6 hónapig, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Finom a mozgása, kimozogja az utat ha te is azt akarod. Állítható rugóerőfeszítés.

Hátrány
Hidegben merevvilla lesz, lehetne 100mm a rugóútja és nekem izomból okádja az olajat mindig tiszta genya lesz.
Tapasztalat
Szerintem nem annyira éri meg megvenni.
Erre ajánlom
xc dirt
Ennyiért vettem
a bicóban volt
3 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

nbabb23 avatar
9 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 6 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny
A mozgása finom. A telóutat majdnem kimozogja, a hideget nem nagyon szereti.A sarat is állja nagyjából.
Hátrány
Hát kicsit nehéz beállítani.Előfeszítésnek nincs értelme, semmire nem jó. A lockot, ha ki van kapcsolva és izmosan megnyomom megmozdul. Ez normális?
Tapasztalat
Sokkal jobb, mint 1 rst, és nem is drágább, úgyhogy sztem inkább 1 ilyet éri meg venni.
Erre ajánlom
Street, dirt , xc, cc.
Ennyiért vettem
bicóhoz volt
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Picsafüst avatar
6 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 0-500 km-en keresztül, varacskosdisznóként használtam
Előny

a legolcsób teleszkóp ami működik is

igényes megjelenés

pop-lock kar nagyon tuti, és hasznos nomeg egyszerű és gyors :)

Hátrány
10 fokban érezhető, hogy belassul
Erre ajánlom
XC
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Mikelous avatar
6 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

viszonylag olcsó. amennyibe kerül ahhoz képest remek

jó sokat mozog ki. ha gyorsan akarsz menni akk az enyémet be lehet merevíteni.

Hátrány
hidegben még nem mentem vele de sokan mondjátok hogy eléggé bemerevedik ezért talán az egy nagy hátrány benne több nagy hátránya sztem nincs
Erre ajánlom
közép tudásúaknak városba      sokan mondjátok h nem túl jó dirt re én nem vok egy nagy szakértő de már egy jóideje nyomok vele elég kemény dirtöt és naoon jól bírja =)
Ennyiért vettem
nem tom pontosan
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Rober-to avatar
232 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 88%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Jó ár (Ha nagykerben veszed...)

Jó kinézet

Nagy rugóút

Szépen mozog, jól be lehet állítani.

Hátrány

Nehéz

hallani a rugót

A visszacsillapítás állító kerülhetett volna feljebb is. Kicsi az állítási lehetőség. A teknős állás szerintem senkinek se jó semmilyen terepre sem.

Az előfeszítés gombjának a gumis bevonata eléggé kopik. Ez rengeteg RS telón van, szerintem mindehol kopik.

Powered by Sram felirat nem valami jó. Pláne ha utálod a Sram-ot és Shimano mániád van...

 

Tapasztalat

Ennyi pénzért mit várjak el a telótól? Szerintem 5-5 a pont.

A bolti 25-30e Ft-t is megéri.

Erre ajánlom

Olcsóbb gépekbe, mivel ez az egyik legolcsóbb teló a nagy telómárkák közül, így valamilyen minőséget is kapunk.

Drágább gépbe inkább Manitou, Fox telót vegyetek!

Ennyiért vettem
16500
8 olvasó 88%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

16-30 (46 vélemény)
Rendezés
 
rugóút:

80


 
rugózás:

spirálrugó


 
becsúszószár átmérő (mm):

28


 
becsúszószár anyaga:

4130-as acél


 
külső szár:

Alumínium


 
váll:

kovácsolt 6061 T6 alumínium


 
villanyak átmérő (coll):

1 1/8


 
villanyak anyaga:

acél


 
fék kompatibilitás:

tárcsafék (Post Mount)


 
tengely:

normál (9mm)


Beállítási lehetőségek

 
előfeszítés:

van


 
visszaút csillapítás:

nincs


 
rugóút hossz:

nincs


tömeg:

2472


 
ajánlott felhasználás:
  • túra
  • városi

Rock Shox logó

Rock Shox márka bemutatás

A RockShox-ot Steve Simons és Paul Turner alapította. Paul motorkerékpárversenyzéssel is foglalkozott, dolgozott a Honda csapatának, és kerékpározott is. Felfedezte, hogy egy teleszkópokkal ellátott motorkerékpár sokkal jobban uralható, mint a merevvillás kerékpárok. 1989-ben piacra dobta az első teleszkópos kerékpár villát.

1990-ben Ned Overend egy teleszkópos villával ellátott kerékpárral már meg is nyerte a Cross Country világbajnokságot, innentől megállíthatatlanul nő a cég sikere.

1994 szeptemberében a RockShox kihozza a Judy XC és Judy SL villákat a forradalmi olajpatronos csillapítás technológiával, melyet azóta is elterjedten használnak. RockShox a világvezető a design, gyártás és eladás területén a felsőkategóriás kerékpár-lengéscsillapító rendszerek terén. 1998-ban már 10 saját elsőteleszkópja és 3 hátsó tagja volt a piacon, Boxxer, Deluxe, Indy, Jett, Judy, Mag, Quadra, Ruby és SID néven.

A világ első teleszkópos villáját megalkotó cég 2002 óta a Sram tulajdonában van. Rugós és levegős első és hátsó teleszkópokat, lockout távvezérlőket és karbantartási kellékeket gyárt mtb és aszfaltra szánt kerékpárokhoz.

1-10 (10 kérdés)

Kérdések Statisztika
Rock Shox Dart 2 - Lock out
3 válasz
utolsó: 2017. szept.
Rock Shox Dart 2 elrepedhetett?
10 válasz
utolsó: 2013. ápr.
Rock Shox Dart 2 rendszeres karbantartás. Szükséges?
1 válasz
utolsó: 2013. jan.
Rock Shox Dart 2 / Suntour Duro DJ D erdőbe,ugrálásra melyik jobb?
2 válasz
utolsó: 2012. aug.
Rock Shox Dart 2-höz hol kapható persely?
4 válasz
utolsó: 2012. márc.
Rock Shox Dart 2(Taiwan), Komplett service, szimering, olaj csere?
1 válasz
utolsó: 2012. feb.
Rock Shox Dart 2 karbantartás, hogyan kell?
3 válasz
utolsó: 2011. okt.
Rock Shox Dart 2 miért koppan le, mit lehet vele csinálni?
3 válasz
utolsó: 2011. okt.
Rock Shox Dart 2 VS Suntor Duro-DJ
7 válasz
utolsó: 2011. okt.
Rock Shox Dart 2-t ki lehet-e húzni, és mennyire?
4 válasz
utolsó: 2011. aug.
1-10 (10 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Rock Shox Dart 2 termékkel kapcsolatban: