Avid SD SL fékkar

7 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.05.)
  • Listaár: 18.000 Ft

HASONLÓ fékkar TERMÉKEK



1-7 (7 vélemény)
Rendezés

GImre84 avatar
56 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • pontosan, precízen adagolható fékerő
  • mg-al ötvözet, titán csavarokkal, tehát könnyű
  • fokozatmentes fékerő állítás a nyúlóstól a harapósig
  • kézreáll, nagyon jó a fogása, eleinte sokat babráltam menet közben, mert egyszerűen jó hozzáérni
  • Avid minőség
  • a Bend-zone miatt eséskor elvileg nem törik, csak elhajlik
  • festése rendeltetés-szerű használt mellett nem kopik, amúgy sérülékeny
  • felcserélhető a jobb és a bal
Hátrány
  • újonnan drága, és azért az árért kaphatott volna kicsit komolyabb forgáspontot, mivel bizony ott egy kicsit kottyan...
Tapasztalat

Gyakorlatilag az SD7 tudása az FR5 súlyával. SD SL fékekkel használom és teljesen elégedett vagyok vele. Innen feljebb már csak a tárcsa van, vagy az Ultimate, de az többe kerül a tárcsánál is.

Erre ajánlom

Minen bovdenes fékre

Ennyiért vettem
5000 / pár
Mért tömeg
152 g
Csatolt képek
Avid SD SL  2009 fékkar
Szerinted hasznos?

dr.anonimus avatar
296 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, csak kipróbáltam, sima XC-sként
Előny
  • Az egyik legkönyebb használható fékkar a SD SL
  • Fékerővel nincs gond, bár enyhe rugalmasság érződik ha megtéped rendesen.
  • A fogása nagyon kényelmes, kézhez állítható, és egy ujjal simán húzható /BB7-el használva/
  • A bowden rögzítése hagyományos.
  • Megfordítható a kar és a csavar is kényed kedved szerint forgatható, mivel úgy lett kiképezve, hogy csak az alsó részén van menet.
Hátrány
  • Blend zone egy hülyeség. Ha törik megszívtad, ha csak görbül, akkor meg rá jössz, hogy ha benne hagyták volna az anyagot, akkor lehet, hogy nem görbült volna el.
  • Speed Dial-nak sincs túl sok értelme, talán annyi hogy canti/outi fékhez is tudod használni, mert ha monti féknél rövidebb húzásra állítod, hatványozottan nő a nyúlós fékérzet. 
  • Feliratok minősége eléggé gyász.
  • Lehetne több színben.
  • A fent említett enyhe rugalmasság hosszabb bowdennél eléggé érezhető.
  • A kar "csapágyazása" szánalom a köbön. Egy 10000 Ft feletti fékkarnál 2db műanyag betéttel oldották meg, ennek következtében kotyog, nem kicsit. Az előző Tektro fékkaromban alul-felül golyóscsapágy + réz siklócsapágy /cserélhető/.
Tapasztalat

Összeségében nem rossz kar, de egy komolyabb forgáspont azért kitellett volna Avid -éktól, főleg ilyen árkategóriában.

Ennyiért vettem
8000 Jagwire bowdenházzal
Mért tömeg
153 g
Csatolt képek
Avid SD SL  2009 fékkar
8 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

sludgeboy avatar
5 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Pompás darab több, mint egy éve használom profin teszi a dolgát amire hivatott.Finoman be lehet hangolni mindenki igényeihez mérten.Meglepően könnyű szinte olyan érzés mintha műanyag lenne.egy ujjal is biztonságosan használható szép darab ez az Avid fékkar, igaz én sötétebb színben szerettem volna de sajnos nem gyártottak belőle.

Hátrány

Sajnos nekem nem tudom mi okból kifolyólag elrepedtek a bilincs rögzítés mentén.Van aki azt mondta túl lett húzva van aki anyaghibára fogta hát nem tudom nem lett bevizsgálva.egy picit csalódtam ebből a szempontból benne.

Tapasztalat

Pozitívumként tudom felhozni a cég lojalitását a vevők felé.Amikor is eltörtek a fékkarok írtam egy levelet a gyártónak és kb egy hét leforgása alatt minden nemű számla ás egyéb kifogások nélkül kicserélték a hibás fékkarokat.Ez a hozzáállás kellene sok cég politikájába de ugye ez keleten nem dívik sajnos.

Erre ajánlom

Igényes és minőségi darabot kedvelőknek.

Ennyiért vettem
10000
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Menzi avatar
15 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Remek fokozatmentes fékállítás, nagyon szép küllem.

Lehet, hogy a hosszú ujjaim miatt, de nekem egy ujjal is remekül megy a fékezés vele.

Lassan 3 éve használom és még csak el sem mozdult, nem nyekergett, nem sírt a szája, teszi a dolgát csendben. Erős, masszív, ergonómikus ez az Avid fékkar.

Hátrány

Valami kis apróság mindennel szokott lenne, de majd 3 év alatt semmit sem tapasztaltam!

Tapasztalat

Úgy emlékszem, hogy ugyan nem volt olcsó, főleg, hogy a hozzá való avid fékpofákkal együtt vettem, de az fix, hogy megérte az árát. hozzá se kellett még nyúlni... (a fékezéseket kivéve persze :) )

Erre ajánlom

Szerintem a megfelelő fékpofa párosítással nem sok akadály adhatja fel neki a leckét!

Ennyiért vettem
10000
Csatolt képek
Avid SD SL  2010 fékkar
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Hudson avatar
11 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

-Mindenki be tudja állítani a saját kezéhez, és ízléséhez (harapósan vagy nyúlósan)
-Kényelmes és masszív
-könnyű

Hátrány

-Lehetne más színben is!
-Egy picit rövidebb egy picit olcsóbb!

 

 

Tapasztalat

A jobbosom néha nyekereg hidegben, de azon kívül szuperál télen-nyáron.

Erre ajánlom

Ha kell egy könnyű, pofás, erős fékkar.
Hogy mennyivel jobb minta az olcsóbb tesói? -nem tudom!

Ennyiért vettem
8000
Csatolt képek
Avid SD SL  2010 fékkar
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Adam512 avatar
3 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Nagyon könnyű és nagyon erős. Finomhangolásra tökéletes. BB7-fékkel tökéletes párt alkot.
Hátrány
Kár hogy nem lehet feketében kapni.
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

mosfet avatar
153 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 83%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Megdöbbentően könnyű. Kényelmes, ergonomikus (nekem) kétújjas darab.

Merev, stabil szerkezetnek tűnik (majd az idő választ ad, e feltételezésre)

Egyszererű de annál szebb küllem.

 Fokozatmentesen állítható fékerő-modulációval

Szimmetrikus kialakítás 

Hátrány
Egyenlőre nem tapasztaltam.
Tapasztalat

Igazán kevés ideje használom. Érdemben majd akkor tudok nyilatkozni, ha az SL7-es fékek is megérkeznek (jelenleg tektro fékekkel használom) és eltellik egy kis idő és sok megtett út.

Egyenlőre meg vagyok vele elégedve. 

(amennyiérte vettem az ár/érték is 5 répa) 

Erre ajánlom
Én cc-re használom. A gyártó cég is erre ajánlja...
Ennyiért vettem
6089
6 olvasó 83%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-7 (7 vélemény)
Rendezés
 
anyag:

hidegen kovácsolt alu és magnézium


 
kompatibilitás:

V-fék és mechanikus tárcsafék


 
bilincsméret (mm):

22,2


 
szimmetrikus fékkar:

igen


 
kiszerelés:

pár


 
állítási lehetőség:
  • fékkarelérés
  • moduláció

 
szín:

ezüst


tömeg:

150/pár


 
további információk:

AVID csúcskategória XC V-fék és mechanikus tárcsafék használóknak. Jellemzője a rendkívül erős kivitel, precíz kidolgozás, hatalmas fékerő-átvitel, alacsony súly. A fékkar jobb és bal oldalra is felszerelhető.

  • Anyaga: Hidegen kovácsolt alu, és magnézium, visszatérítő rugós szerkezet
  • Egybeépített kormányrögzítő bilincs, mindkét oldalra szerelhető kialakítás
  • "Speed Dial" technológia: A fékkar menet közben is könnyen az aktuális terepviszonyokhoz állítható.
  • "Bend-Zone": A szerkezet kialakítása lehetővé teszi a húzókar elhajlását bukás esetén, így a ház és a mechanika nem sérül. Ez az elhajlás kis mértékben visszaállítható, így a kerékpározás még folytatható.
  • Szín: ezüst
  • Súly: 150g

Avid logó

Avid márka bemutatás

Az Avid márka jelenleg (2004 óta) a Sram csoport fékfelelőse. Legelső termékük, amivel ismertté lettek 1991-ben került piacra, és egy adapter volt, mellyel kisebb lánctányért lehetett a hajtókarra szerelni- egy egészen új áttételtartomány téve lehetővé ezáltal a hegyikerékpárosok számára.

1994-ben előrukkolt a cég a Speed Dial fékkarokkal, melyeken állítani lehet az áttételt, pontosabb fékerő modulációt téve lehetővé. Ismét egy olyan apróság, melyre senki nem gondolt, mégis rengeteget javított az alkatrészen. „Kinek kellenek a tárcsafékek, ha ilyen is van”- nyilatkozták akkortájt a magazinok. Persze ez még azelőtt volt, hogy az Avid belépett volna a tárcsafékek piacára.

1999-ben bemutatta a cég a Ball Bearing tárcsafékét, mely azon kívül, hogy erőben messze legyőzte a konkurenseket, egy olyan újdonságot is felvonultatott, mint a Tri-Align Caliper Positioning System, amely egy rendkívül egyszerű fékpofa-állítási rendszer. Egy apró, de hasznos módosítás, hisz jó beállítás nélkül mit sem ér egy fék. Az Avid aztán megtartotta ezen a jó szokásait a hidraulikus fékek kifejlesztése során is.

2004-től a cég a Sram csoport tagja, mely lehetővé teszi a fékcsaládok integrálását a hajtás és váltásrendszerekbe. Ennek eredménye pl. a 2006-os Matchmaker, mely egy konzol, amivel egy bilincsen rögzíthetőek az Avid fék- és a Sram váltókarjai, kisebb helyet elfoglalva a kormányon.

Az Avid jelenlegi kínálatában V-, mechanikus és hidraulikus tárcsafékek, valamint a cyclocross felhasználókra is gondolva cantilever fékek, és országúti fékkarokhoz tervezett tárcsafékek is találhatóak.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Avid SD SL termékkel kapcsolatban: