Continental X-King külső gumi

17 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.1]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.03.)
  • Listaár: 6.500 Ft - 19.000 Ft

HASONLÓ külső gumi TERMÉKEK




zscs avatar
67 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • A Continental X-King ProTection 2.2 defektállósága kitűnő, defektgátló folyadékkal, tubelessként használva egy szúrt "defekt" miatt sem kellett megállnom
  • A Black-Chili a legtöbb időjárási körülmény mellett jó tapadást biztosít, leginkább száraz körülmények közt
  • kitűnő gördülési ellenállás, német újságok tesztjei szerint a piac legjobbjai közt van
  • mély, extrém sárban gyorsan tisztul
  • valami, amit ritkán lát manapság az ember: Made in Germany
Hátrány
  • enyhén esős, nyálkás utakon tapadása kritikán aluli
  • oldalfala a vastagított, extrán védett ProTection kivitel ellenére porózus, számtalanszor fogadott reggeli edzés előtt leeresztett kerék
  • valós szélessége jóval keskenyebb, mint amit ráírtak
  • a piacon vannak könnyebb Tubeless-Ready gumik is, ez nehéznek számít
Tapasztalat

Continental gumikkal nem volt tapasztalatom, így eldöntöttem, teszek velük egy próbát és vásároltam kettő 2.2 szélességű X-Kinget, a tubeless-ready ProTection kivitelben, Black-Chili keverékkel. 10 hónapnyi használat és pár verseny után picit vegyes érzelmekkel, de azért többé-kevésbé elégedetten gondolok vissza az elmúlt majd' egy évre, amíg biztosította a tapadást. Már amikor igen...

A Continental jelöléseibe gabalyodni meglehetősen könnyű, ezért elöljáróban megemlítem, a Taiwanon gyártott, hagyományos alapanyagú verziók a Sport és az UST. Előbbi olcsó, utóbbi kifejezetten borsos árú. A komolyabb, Black-Chili keveréket a RaceSport és a ProTection verziók használják. Megemlítendő, hogy a RaceSport hivatalosan nem tubeless-ready külső, belső nélkül használatát a gyártó nem ajánlja, ennek ellenére van, akinek defektgátló folyadékkal belső nélkül is működik.

Csak megemlítés szintjén, a ProTection verzió a régi DuraSkin verziót váltja, elvileg alacsonyabb tömeggel és magasabb hatásfokú defektvédelemmel. Ez utóbbi egy különleges, zászló alakú, hosszított peremet is kapott (neve: "Revolution Tubeless Ready beam"), amivel a gyártó könnyebb installálást, a felnivel jobb kapcsolatot ígér.

 

A (végre hivatalosan is) Tubeless-Ready, ProTection elnevezésű verziót először kézbe fogva feltűnik a vastag oldalfal mely jó benyomást kelt; szintén pozitív megpillantani a Made in Germany feliratot, ritkán látunk ilyet manapság, bármilyen termékről is legyen szó! Semmi hivalkodó nincs rajta, a mérleg kb. azt mutatja, amit vár az ember, picit magasabb tömeget, mint az ígért 570 gramm: 594 és 614 grammot mértem.

Utána olvastam előtte a külföldi fórumokon, mire számíthatok, szerencsére a még első szériánál tapasztalható futófelületi bütykök leszakadásáról szóló rémtörténetek nálam nem jöttek elő. A szélességgel kapcsolatos problémák viszont igen: a 2.2-es jelölés valójában egy 2.0-ás valós szélességű külsőt takar, szóval Contiék is így trükköznek a grammokkal, ami az X-King ProTection verzióját illeti. (Nem mindegyik keskenyebb, érdemes utána olvasni előtte.) Fontos megemlítenem, hogy egy 19mm-es belső szélességű tubeless felnire tettem fel őket, egy 21mm-es felnin kicsit szélesebb lehetne - bár a 19mm jóval elterjedtebb az XC világában.

 

Installálás Fulcrum felnikre könnyen, problémáktól mentesen ment, 80-80ml Joe's defektgátlót töltöttem a külsőkbe. Az oldalfalon picit gyöngyöződött a defektgátló, ahogy körbe forgattam, gondoltam érdemes állni hagyni egy napot. Másnap reggelre laposra eresztett mindkét kerék. Számítottam rá, így újra felfújtam és elmentem egy teszttekerésre. 2-2.5 órán belül hatszor álltam meg pumpálni, ilyet még nem tapasztaltam korábban egy tubeless-ready külsővel sem! Kb. egy hét kínlódás és folyamatos pumpálgatás után elértem azt, hogy legalább tekerés közben nem ereszt le, de nem nyugodtam, írtam a Continental HelpDesk-re, akik felhívták a figyelmem arra, hogy ők a Continental Sealant defektgátlót javasolják, amivel működni fog, illetve nézzem meg az oldalukon szereplő videót az installálási instrukcióikkal. Előbbi beszerzését akkor nem, utobbi megtekintését megtettem. Mint kiderült, egy körömkefével vagy hasonló eszközzel installálás előtt érdemes belülről beledörzsölni a külsőbe a defektgátló folyadékot. Megjegyzem, hozzávetőleg egy hónap eltelte után kezdte rendesen tartani a levegőt. Hogy kissé árnyaltabb legyen a kép, miért nem vagyok maradéktalanul elégedett: a hasonló tömegű, sőt talán valamivel jönnyebb és vastag oldalfalú Schwalbe SnakeSkin külsők (Rocket Ron, Racing Ralph, Nobby Nic) ugyan csak Tubeless-Ready külsők, ennek ellenére defektgátló folyadék nélkül is tartják a levegőt, akár a "valódi" UST-s külsők.

 

Menettulajdonságai a legtöbb helyen jók vagy átlag felettiek: száraz, poros körülmények közt kitűnően tapad, az apró kavicsos murván egyenesen jobb, mint például egy Nobby Nic. Aszfalton közepesen zajosan és alacsony görülési ellenállás mellett fut. Kövesebb, sziklás, de száraz részeken szintén jól teljesít. Mély homokban közepesnek mondanám, illetve mély sárban lepődtem meg, mennyire szépen tisztul, bár itt gördülési ellenállása ennek a külsőnek is nagy, csodát nem kell várni tőle. Ahol viszont nagy csalódás volt, az a nyálkás, téli reggelek terepezésén és eső utáni bicajozásnál tapasztalt csúszkálás, mely messze elmarad attól, amit (például) a Schwalbe és Geax külsőkkel korábban megszoktam. Borzasztóan és ilyesztően csúszkál. Idén Szilvásváradon a maraton hosszú távjában lévő sziklás részen konkrétan le kellett ugranom a bicajról és lefutni a köveken, a nyálkás, vizes köveken semmi tapadást nem mutatott, egyszerűen életveszélyes volt.

 

Pozitív tapasztalatom viszont, hogy számtalan szúrt defektem ellenére sosem kellett megállnom, a lyukakat gyakorlatilag otthon vettem észre mindig és csak abból, hogy foltot hagyott a külsőn a defektgátló. Mivel a leggyakrabban előforduló körülmények közt alapvetően jól teljesít, egy kis jóindulattal kap tőlem egy "jó" minősítést, de nagyon rezgett a léc a "közepes" irányába.

Erre ajánlom

Leginkább első kerékre, XC és Maraton felhasználásra, száraz versenyekre vagy esőben a sáros, de nem agyagos szakaszokat tartalmazó versenyekre.

Ennyiért vettem
10000
Mért tömeg
594 g
Csatolt képek
Continental X-King  2012 külső gumi
X-King 2.2 ProTection
45 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  
 
méret:
  • 26×2,0"
  • 26×2,2"
  • 26×2,4"
  • 29×2,2"

 
ajánlott nyomás (bar):

3,5


 
nyomás (bar):

max. 4,5


 
szövetsűrűség (TPI):

84


 
ajánlott kerék:

Első és hátsó


 
hajtogatható változat:

Van


 
defektvédelem:

Van, X-King Protection modell


 
tubeless változat:

Van, X-King UST


tömeg:

X-King

  • 640 g, drótperemes, 26×2,2"
  • 580 g, hajtogatható, 26×2,2"

X-King Racesport

  • 490 g, hajtogatható, 26×2,2"

X-King Supersonic

  • 440 g, hajtogatható, 26×2,0"

X-King Protection

  • 570 g, hajtogatható, 26×2,2"

X-King UST

  • 780 g, hajtogatható, 26×2,2"

X-King II, 29er

  • 700 g, hajtogatható, 29×2,2"

 
további információk:

Az X-King Cross Country használatra kifejlesztett profil, száraz és nedves talajon egyaránt kiválóan megállja a helyét. Racesport, Supersonic, Protection változatban egyaránt gyártják.


Continental logó

Continental márka bemutatás

„Német technológia 1871 óta”

A Continental több mint 100 éves tapasztalattal rendelkezik a kerékpár-gumiabroncsok gyártása terén, ami kiemelkedő vállalattá teszi. Ez az egyediség megmutatkozik a Continental kerékpárosok számára készült termékskálájában is. Németországban egyedüliként nem csak a tervezés, de a gyártás nagy része is helyben, a hesseni Korbach-ban lévő kétkerekű részleg technológiai és fejlesztőközpontjában történik, kézi technológiával.

Ez a szellem motiválja a mérnököket és a gyártásban résztvevőket arra, hogy folyamatosan fejlesszenek és új ötleteket dolgozzanak ki, mint amilyen például a Grand Prix TT valamint a Black Chili anyagkeverék. Újítások, amelyek hangsúlyozzák a korbachi gyár „kézi készítésű” technológiában való jártasságát.

A fejlesztésbe ölt idő és energia természetesen meghozza eredményét. 2011-ben tarolt a Black Chili. Mark Cavendish ilyen abronccsal lett országúti világbajnok, és a Tour de France zöld pólóját is elnyerte. Cadel Evans szintén ilyen alapanyagból készült Continental gumival szerezte meg a sárga pólót, Tony Martin pedig időfutam világbajnok lett.

Nem véletlen tehát, hogy az utcai és hobbi kerékpárosokon kívül számtalan mtb és országúti kerékpáros csapat is Continental gumiabroncsokkal szereli fel gépeit.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Continental X-King termékkel kapcsolatban: