CST C1406 Czar külső gumi

18 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
  • Modellév:
    2014
    (frissítve: 2014.04.)
  • Listaár: 3.390 Ft - 6.390 Ft

HASONLÓ külső gumi TERMÉKEK




NorBEE300 avatar
92 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny
  • árban és tudásban mondhatni verhetetlen normál országútizáshoz a Czar
  • az EPS defektvédelemnek köszönhetően kicsi a defekt lehetősége
  • nagyon jól bírja a felütést
  • apró hegyes kavics, üvegszilánk nem igazán ellenfél, csak ha direkt erre játszunk :)
  • nem annyira "veszélyes" a felrakása
  • nagyon nehezen és lassan kopik
  • igen jól eltalált gumikeverék
  • van hajtogatós és drótperemes verziója is
  • több színben kapható
  • vizes felületen is lehet ereszteni neki
Hátrány
  • kicsit gagyi hatása van kinézetre (csalóka, mert jó gumi valójában)
  • nagy nyomáson is a hajtogatós verziónak gyenge az oldalfal tartása
  • kanyarban nem érezni a tapadást (vizes felületen főleg), ezért óvatosan bánok kanyarban vele
  • csak a hajtogatós verzióban van defekt védelem és színválaszték
  • kicsi a szövetsűrűsége
  • meglódítva is viszonylag hamar megfogja a bringát még magas nyomáson is
Tapasztalat

500 km és sok útfelület/szituáció után gondoltam írok egy pár sort. A Czar előtt használt Lugano-val gurultam, ami elég hamar beadta a derekát (állítólag 200 km volt bennük, ezt nem tudom meg soha), ezért új papucsok után kellett néznem. Hajtogatósban gondolkoztam (utólag belegondolva minek...) és mivel nem vagyok egy vastag pénztárcával megáldott bicajos, így szétnéztem az olcsó gummák között. Sok CST-m volt, ezért némi megelőlegezett bizalommal vettem egy pár kék-fekete hajtogatós Czar-t 5800/db áron.

Tapasztalat... Akkor hajrá. Ennyi zsetonért szerintem hétköznapi, edzeni való gumit aligha találunk. Ebben az árban és természetesen a gumiban foglaltatik a CST által életre hívott EPS rövidítésű defektvédelem. Meglepő ennyi pénzért, de igen hathatósan működik. Egyszerűen az apró hegyes kavics, üvegszilánk, fémdarab nem tud belehatolni. Ránézésre felvette a gumi a szúrós tárgyat, de ha lepöckölöd a futófelületről, a gumi nem sok idő múlva "kirúgja" magát és mintha nem is történt volna semmi. Az öntési csík lekopásáig elég mázgás, nyúlós az általa nyújtott érzés, ezért a bekopásig csak óvatosan. Miután ezen csík lekopik, veszettül elkezd tapadni és egész jó tempót lehet vele kitekerni. Kanyarban is jobban lehet vele menni (az igazat megvallva kanyarban a Lugano jobb volt), de még így sem az igazi. Van hangja még sima aszfalton is, de nem számottevő. A poros felületet nem szereti, a tapadás rohamosan csökken. Bekopott állapotban (nekem ez kb. 150-200 km után volt tapasztalható) nehéz elfékezni, még satu hatására is nehezen kopik. Városi közlekedés során jól manőverezhető, a fékezéssel sincs baj. Tisztítása nedves ronggyal gyerekjáték, még most is olyan mintha új lenne, a színes része nem fakult semmit. Mivel a szövetsűrűsége kicsi, ezért a komfortérzetet is ehhez igazítsuk. Sima aszfalton semmi baj nincs, de kicsit érdesebb, rázósabb úton érezhető a fapadosság. Legalább közvetíti, hogy milyen úton mész :). Rettenetesen jól bírja a felütést, vagy két alkalommal elbambultam és durr bele a lyukba... A guminak semmi baja, centírozás és újra lehet gurulni vele.

Számomra megérte a pénzét, mert eddig megúsztam esés és defekt nélkül. Strapabíró gumi, működő defektvédelemmel, jó kopásállósággal. Versenyezni max amatőr szinten ajánlott vele, inkább amolyan "ezt nem sajnálom, edzeni jó lesz". Hétköznapi, hétvégi országútizásra első osztályú.

Talán ez az első bringás termék amiről se jó, se rossz kép nem alakult ki bennem. Kifizettem a szettért szűk 12000 Ft-ot, belecsavartam 500 km-t nem igazán oútis környezethez való helyeken és nem kaptam vele defektet. Több élményt vártam tőle, de ha eszembe jut  a vételára, úgy gondolom nem kellene telhetetlennek lennem :). Bőven megszolgálta az árát.

Mivel nem versenyzem, nem grammhuszárkodom, lehet visszatérek a drótos gumikhoz. A hajtogatósok előnyét úgyse tudom kihasználni. Majd idővel keresek valami egyszerű, de jó defektvédős (fehér-fekete vagy piros-fekete) gumit, ami bírja hosszú távon.

 

Összegezve: ha nincs pénzed, de szeretnél nyugodtan országútizni hosszútávon, akkor ez neked való. Kezdésnek "tapogatózni a homályban", tapasztalatgyűjtésnek teljesen jó.

 

Megj: a képek az 500 km-t megtett állapotot tükrözik

Erre ajánlom
  • kezdő országúti guminak ideális már csak az árát figyelembe véve (korrekt defektvédelem, hajtogatós, 3-4-féle színvariáció)
  • edző guminak
Ennyiért vettem
5800/db
Csatolt képek
CST C1406 Czar  2013 külső gumi
CST C1406 Czar  2013 külső gumi
CST C1406 Czar  2013 külső gumi
31 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  
 
méret:

700x23C


 
nyomás (bar):

120 PSI


 
szövetsűrűség (TPI):

60


 
hajtogatható változat:

van


 
defektvédelem:

EPS (Exceptional Puncture Safety)


 
további információk:
  • Dual Compound összetétel
  • Sebesség: 5
  • Tapadás: 5
  • Defektvédelem: 5
  • Élettartam: 3

Szín:

  • Fekete-piros
  • Fekete-kék
  • Fekete-szürke
  • Fekete

Ár:

  • 3390 Ft - drótperemes
  • 6390 Ft - hajtogathatós

CST logó

CST márka bemutatás

„Hajts gyorsan, költs okosan”

A Cheng Shin Tire-t (CST) 1967-ben alapították Tajvanon. Jelenleg a cég főbb kapacitásai Kínában találhatóak. A CST kezdetben kizárólag kerékpárgumik gyártásával foglalkozott, melyek Maxxis márkanév alatt váltak ismertté és népszerűvé világszerte. A világ legnagyobb kerékpárgumi-gyáraként a Chen Shing a Maxxis-on kívül több másik nagy márka részére is termel.

A nagyobb márkáknál kivívott eredményeket felhasználva, a cég a közelmúltban kilépett a háttérből, és saját márkanév alatt is hozott ki gumikat, a nagyokra jellemző magas ár nélkül. A CST kínálatában ma már nem csak a különböző kerékméretű és felhasználási célú kerékpárokra, hanem egyéb járművekre tervezett gumik is megtalálhatóak.

A cég egy szorosabb együttműködés nyomán 2009-től névadó szponzora a korábbiakban is CST gumikon versenyző, egyik legnépszerűbb hazai csapatnak, a Merida Maraton Team- CST-nek.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű CST C1406 Czar termékkel kapcsolatban: