Maxxis Overdrive külső gumi

11 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév:
    2011
    (frissítve: 2011.05.)
  • Listaár: 3.900 Ft

HASONLÓ külső gumi TERMÉKEK




C.z. avatar
3 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2016, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Jó tapadás változatos talajviszonyokon

Defektvédelem

Viszonylag kis súly

Hátrány

A tapadása a gördülékenysége kárára megy, 

Az oldalfal lehetne erősebb

Lehetne egy kicsit szélesebb

Tapasztalat

Nem sokat használtam eddig a külsőt, viszony kétféle nyomáson (alacsony és max) és többféle terepen is. Nekem a bringámhoz adták ezt a külsőt és lévén, hogy külterületen lakom vidéken, le is akartam cserélni egy bütykösebb gumira. Azonban ahogy mentem ezzel a gumival rájöttem, hogy nem feltétlenül szükséges a dolog. Defektet nem kaptam vele, holott elég sokmindenen áthajtottam, köztük földbe ágyazódott törmeléken, termésekkel, botokkal teli avaron stb, és bár hallottam kétszer is nagy durranást a kerekek felől, szerencsére egyik alkalommal se a gumi volt az. 

Alacsony nyomáson nagyon stabilan viselkedett a gumi, nem zavarodott meg akkor sem ha hirtelen változtak az útviszonyok (például egy földmosás felváltotta azt aszfaltot) bár aszfalton megérződött a guminyomás hiánya a lassabb átlagsebességen a lomhaságon, nyirkos de még nem sáros földutakon álom volt vele menni, már csak azért is, mert a gumi olyankor átváltott lopakodó üzemmódba, tehát emberi fül számára hallhatatlan volt ami mondjuk egy könnyebb erdei kiruccanáskor hatalmas előny lehet annak, aki élvezni akarja a természet hangjait. 
Murván is jól viselkedett a gumi, bár itt azért már kiütközött, hogy csak 1.50 széles, mert néha-néha azért csak kipördült egy kicsit. 

Max nyomásra fújva (az én külsőmnél ez 5,1-bar mivel a kerék 700c-s) már sokkal jobban gördül az aszfalton, de még mindig elég jó könnyebb terepen is, habár a keménysége és a keskenyebbsége miatt már gyakrabban ki-kipördül, nem érzi az ember olyan stabilnak magasabb sebességen. 
Szárazabb földúton ismét jó volt vele menni, bár már jobban rázott és hangosabb is lett, tehát akinek igénye van az erdei lopakodó üzemmódra az inkább vegye le a nyomást. 
A száraz, gyepes utat meg se érezte a gumi különösebben. Sajnos egyenlőre nem próbáltam ki, mennyire lenne csúszós nedves füvön, de gyeppel benőtt úton is magabiztosan lehet vele közlekedni. 
Viszont a homokban már gondolkodik, gyakrabban kilibben a bringa hátulja, ott már trükkösebb használni a gumit, bár homokos talajon nem próbáltam még úgy, hogy alacsony nyomásra lett volna állítva, lehet az segített volna egy kicsit. 

Összeségében a legtöbb hátránya a szélességéből fakad, tehát azt mondanám, hogy ez a külső simán beletartozik a legjobb vegyes gumik közé 1.50-es kategóriában. 

A kopásállóságáról nem tudok nyilatkozni mert bár változatos terepen mentem vele (mondjuk legtöbbet aszfalton) eddig kevesebb mint 300 kilométert használtam. Eddig úgy tűnik, hogy a gumi szemernyit sem kopott 

Erre ajánlom

Ha annyira nem fontos a gyorsulás illetve a gyorsaság, de szeretnél egy külsőt aminek változatos körülmények között is jó a tapadása akkor ezt a gumit nyugodt szívvel ajánlom. 

Ennyiért vettem
Biciklivel adták
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  
 
méret:

26x1.75, 700x38C, 700x40C


 
nyomás (bar):

max. 3.5 (26x1.75), max. 5.2 (700x38C, 700x40C)


 
szövetsűrűség (TPI):
  • 27

  • 60


 
ajánlott kerék:

első vagy hátsó


 
hajtogatható változat:

nincs


 
defektvédelem:
  • van (Maxx Protect, Kevlar Inside, K2)

  • nincs


 
tubeless változat:

nincs


 
oldalprizmás változat:

van


tömeg:

510-715


 
további információk:

A középen futó minta minimálisra csökkenti a gördülési ellenállást, és a vibrációt, az oldalsó minta, viszont tökéletes vízelvezetést, és tapadást biztosít poros úton is.


Maxxis logó

Maxxis márka bemutatás

A Maxxis világszerte emberek ezrei által ismert és megbízhatónak tartott márka, mely magas minőségű gumiabroncsokat kínál autókra, kisteherautókra, kerékpárokra, motorkerékpárokra, utánfutókra, gokartokra és kerti gépekre.

A Maxxis-t 1967-ben Tajvanban alapították és mára az egyik legnagyobb és legnagyobb tiszteletben álló gumiabroncs gyár a világon. Többek között Ázsiában, Európában, észak- és dél-Amerikában is működik üzeme a cégnek, és termékeit mintegy 170 országban forgalmazzák, összesen több mint 22.000 embert foglalkoztatásával. A márka mögött a világ legnagyobb gumiabroncs gyára, a Cheng Shin Tire áll, mely a saját márkáin (Maxxis, CST) kívül több nagy márkának is termel.

A Maxxis egyenletes fejlődésének alapját azok a vásárlók adják, akik egész életükben hűvé válnak a márkához. A Maxxis kínálatában minden életkorhoz és kerékpáros stílushoz található megfelelő gumiköpeny.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Külső gumiban nyolcas (8-as a Maxxis Over Drive-ban), mit tegyek?
1 válasz
utolsó: 2011. dec.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Maxxis Overdrive termékkel kapcsolatban: