1. jobban mászik az előző vázhoz képest
2. könnyebb vele kanyarodni - valószínűleg a tökéletes méretezés végett (180 cm magas vagyok = 18,5" col)
3. nagyon kényelmes a geometria - mászásnál különösen átadja a hajtás erejét, ezt az egyedi támvillának is köszönheti
4. mivel nagyon kényelmes a geometria nem akarok leszállni róla és nem is veszem észre, hogy már elment 20 km-t = élmény két keréken
5. jó gyorsul, könnyű a váz: lefelé nagyon kemény, merev, jól lehet vele érezni a talajt, ugyanakkor a "farát" nem dobálja, stabilan nyomja a talajhoz (nem úgy mint az előző váz)
6. a monoblokk alacsonyabb mint az előző vázon, de nem okoz prolámát, nekem kényelmesebb
7. törésről még nem hallottam - de ott a garancia !!!
8. 100 mm teleszkóppal ideális (ezt is ajánlja hozzá a TREK)
9. felsőcső, alsó részén fut a bowden, nem lesz koszos és saras
10. a színvilága (piros-fekete) nagyon szép, a hegesztések szépek
11. Élettartam garanciás !!!
1. nem olcsó a váz (bár ez jövedelem függő) - tehát ez nem hátrány csak említésre méltó
2012 Trek 8500 18,5" vázamat az előző 2008 Merida HFS XC 3000-D vázhoz hasonlítottam:
Tekintettel arra, hogy 2012. szeptember végétől október végéig használtam még csak 350 km van benne, de jól érezhető már az első 20-kmen is a különbség. XC-stílusú váz, mely hosszú túrákra is kényelmes. 2013. márciusától->a röviden véleményem: tényleg nem akarsz róla leszállni ha felülsz, felfelé nagyon kényelmes, lefelé nagyon gyors!
Lényegesebb technika vázon: Rock Shox SID RLT Dual Air (120-as de 100 mm-re csökkentve), SLX szett (hajtókar, váltó, váltókarok) - a 2012 SLX Icetech fékszett e+h...
XC, Túra