- ár/érték arányban verhetetlen a piacon ez a Btwin mtb
- különleges vázszerkezet
- elegáns megjelenés színeiben (szürke-fehér) és matt festésében
- viszonylag könnyű a Btwin Rockrider 5.1 C1 váza
- megbízható teleszkóp
- gyorsan kopó, gyenge minőségű abroncsok (heti 2-3 defekt)
- a hátsó váltó gyakran pontatlan és sok utánaállítást igényel
- a vázon kívül, a legtöbb alkatrész alacsonykategóriás, így azok cseréje - főként rendszeres használat esetén - hamar esedékes
A Btwin Rockrider 5.1 C1 kerékpárt még tavasszal vettem és ahhoz képest, hogy régebben kb. soha nem közlekedtem kerékpárral, mostanra már 2000 km-en vagyok túl és mindenhova vele járok. Mivel korábbi tapasztalataim nincsenek ilyen intenzitású használatról, ezért nincs összehasonlítási alapom.
Az első szembetűnő furcsaság ellenben, amit már egy korábbi kommentben is olvastam, az a kerékpár feltűnő lassúsága volt. Nyilvánvaló, hogy a hátsó fogaskoszorú hibája, de még nem szántam rá magam a cserére. Így 3*7-ben max 30-32 km/h-val lehet kényelmesen haladni, annál nagyobb tempó eléréséhez már nagyon gyorsan kell taposni a hajtókart. A gép ellenben nagyon megbízható magas sebességnél is. 50 km/h-nál is stabilan lehet fogni, lejtőn jól gyorsul. A váltókról továbbá érdemes tudni, hogy ugyan pontosak, de ehez sokat kell küzdeni. Kénthetente érdemes utánuk állítani, mivel a váltóbovdenek könnyen nyúlnak. Azokból is inkább a hátsó, mivel a fentebb említett lassúság miatt gyakorlatilag csak a hátsó koszorún dobáltatom a láncot az 5-6-7-es fogaskerekeken.
Az idővel kialakuló és az életemet nagyban megkeserítő probléma a külső gumik gyatra minőség lett. Két hétre a megvétel után kaptam az első defektemet és azóta a 'Hátrány' kategóriában már említett sűrűséggel kapom az újabbakat. Ma szántam rá magam, hogy egy kisebb beruházással beszerzek két új APS-es külsőt és két APS-es belső gumit is. /APS - Antipuncture System/ Ezek remélem bevállnak és ha igen, akkor ajánlom másoknak is az azonnali gumicserét, ezzel is megspórolva úgy 10.000 forintot.
Korábbi kommentekben olvastam még, hogy egyeseknek nem kellő mértékben fognak a fékjeik és, hogy gyorsan kopnak a fékpofák. Nekem ez nem tűnt fel. A fékek nálam megbízhatóak, jól fognak, kopást nem igen tapasztaltam rajtuk. A fékbovdenek nem nyúlnak és a fékkarokkal sincs semmi gond.
A Btwin Rockrider 5.1 C1 egyéb felszereléseiről bővebben már nem érdemes sokat írni. A hajtókar műanyag, de engem kicsit sem zavar. A lábam még nem igen csúszott le róla és teszi a dolgát. Az ülés az első két hétben keménynek bizonyult, de már megszoktam és már kényelmesnek ítélem meg. A teleszkóp is jól funkcionál, jól lehet állítani a keménységén, olajat nem vesztett; tökéletes. A kerekek nem duplafalúak, de annak ellenére nagyon jók, nyolcas és tojással még nem volt dolgom. A kormányzással sincsenek gondok, szépen lehet vele éles kanyarokat is venni, itt az egyetlen ami zavar, hogy hosszab távok esetén a nyakam bánja, mert nagyon rá kell hajolni a biciklire és sajnos önmagában nem állítható a magassága.
Mindenek ellenére, összességében tökéletesnek ítélem ezt a kerékpár és csak ajánlani tudom mindenkinek, de magatok és mások biztonsága érdekében figyeljetek a notórius problémákra, mert egy pechesebb napon akár még baleset is lehet a dolog vége.
Városi közlekedésre és túrázgatásra nem extrém helyeken.